Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Har fått innkalling til samtale med barnevernet. Det er meldt bekymring for to barn, står selvsagt anonym i brevet. Noen som vet om barnehage kan melde anonymt? Og evt om vårt brev er standard? Det står " etter gjennomgang har vi kommet frem til at forholdene bør undersøkes nærmere, jf lov om barnevernstjenester 4-3, da det er rimelig grunn til å anta at det foreligger forhold som kan gi grunnlag for tiltak etter lovens paragraf 4-4". Har vel forsåvidt ikke noe å frykte, men bor i en kommune som er kjent for å flytte barn pga fremtidig omsorgssvikt og som har vært mye i media i forhold til inhabile ansatte og ledere. Hvordan forholder jeg meg til dette? Kjenner jeg allerede spinner på historier om hvem det kan være som vil oss så vondt. Anonymous poster hash: 03399...9ec
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Barnehage/skole kan ikke melde anonymt. Hilsen lærer. Anonymous poster hash: d9bee...073
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Ikke som instiusjon, men det går jo selvsagt an at en forskrudd og smålig ansatt med et horn i siden til deg har meldt anonymt utenfor jobbsammenheng. Anonymous poster hash: f724c...5e1
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Nei, offentlige instanser som skole, bhg osv har ikke lov å melde anonymt. Anonymous poster hash: 7e68f...855
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Takk, for svar damer. Kanskje det er noen som har fått brev og blitt innkalt til samtale som kjenner igjen ordlyden? Har saumfart lov om barnevernstjenester, men jeg er jo bare en legmann og blir egentlig bare mer og mer forvirret! Er dette en standard tekst de sender ut når de innkaller til samtale? Anonymous poster hash: 03399...9ec
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Offentlige instanser kan ikke melde anonymt nei. Bor du i Stryn? Anonymous poster hash: a206f...af8
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Takk, for svar damer. Kanskje det er noen som har fått brev og blitt innkalt til samtale som kjenner igjen ordlyden? Har saumfart lov om barnevernstjenester, men jeg er jo bare en legmann og blir egentlig bare mer og mer forvirret! Er dette en standard tekst de sender ut når de innkaller til samtale? Anonymous poster hash: 03399...9ec Det er standard tekst ja. Anonymous poster hash: 588c5...2c6
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Takk, for svar damer. Kanskje det er noen som har fått brev og blitt innkalt til samtale som kjenner igjen ordlyden? Har saumfart lov om barnevernstjenester, men jeg er jo bare en legmann og blir egentlig bare mer og mer forvirret! Er dette en standard tekst de sender ut når de innkaller til samtale? Anonymous poster hash: 03399...9ec Jada, det er normalen Her hadde vi et første møte hos barnevernet, for å hilse på de, også fikk vi et hjemmebesøk, etter det henla de saken, de så fort at det høyst sannsynlig var noen med horn i siden for oss.. Anonymous poster hash: c23be...e82
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Vil ikke oppgi hvor jeg bor, det er vel ikke så utrolig mange kommuner som har hatt medias søkelys på seg over flere år. Godt å høre at det er standar tekst, må jo bare smøre meg med tålmodighet til møtedato så jeg får vite hva bekymringen gjelder. Håper det blir fort henlagt, har lyst til å fortelle alle om dette for føler jeg er utpekt som et monster eller en kriminell uten å vite grunnen! Jeg krysser fingrene for at det er like fort overstått hos oss som hos deg, e82 Anonymous poster hash: 03399...9ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå