Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Jobber på rema,rimi,europris o.l??Jeg vurderer å skifte jobb fra en kontorjobb til rema og alltid får jeg høre;"neimen hvorfor vil du deeeet da?"" Nei du som har en så fin jobb!" Osv osv...er det virkelig flertallet som tenker slik??Jeg vil bytte pga jeg vil være i aktivitet og møte kunder face to face hver dag, varierende oppgaver,mere lønn osv.....jeg er egentlig ikke i min komfortsone inne på et kontor..alene.. Anonymous poster hash: 15de6...144
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Høyere lønn på rema? 😂 Anonymous poster hash: 85ccd...941
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Ja faktisk....tro det eller ei😃 Anonymous poster hash: 15de6...144
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Nei, har veldig respekt for de som jobber i butikk. Ser hvilket tempo enkelte må jobbe i, og enda er de hyggelige mot meg så det synes jeg er fantastisk godt gjort! Tenker at de gjør en viktig jobb i samfunnet. Anonymous poster hash: 41102...73a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Ja, noen gjør sikkert det. Jeg ser ikke ned på folk som jobber i butikk, men jeg må innrømme at jeg av og til undrer meg litt over hvorfor en del godt voksne mennesker (mest damer) orker en slik jobb år etter år. Ikke nødvendigvis negativt undrer, men oppriktig, og da tenker jeg på de som i all hovedsak omtrent bare sitter i kassen. Er det fordi de har jobbet med noe mentalt krevende før og vil ha noe mer "hjernedødt" (misforstå meg rett), er det fordi de før satt på et kontor og nå heller vil ha mer kontakt med andre mennesker osv. Jeg lurer rett og slett Anonymous poster hash: 92065...ff9
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Håper dere tør å svare helt ærlig nå for jeg ble litt skremt egentlig! Anonymous poster hash: 15de6...144
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Jeg tror nok mange gjør d. Det sees nok ofte dessverre på som et laverestående yrke. Selv har jeg lært at yrket kan være det samme, så lenge man selv har yrkesstolthet og trives Anonymous poster hash: 2449d...02b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Klart jeg gjør. Det er en jobb man har mens man studerer til et ordentlig yrke! Anonymous poster hash: 85ccd...941
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Det er det sikkert. Jeg ser ned på eiendomsmeklere og andre som hever høye lønninger uten å gjøre noe samfunnsnyttig. Anonymous poster hash: dc6e3...d08
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Hehe okei siden det ikke er et ordentlig yrke så kan vi legge ned alle matvarebutikker...det er lurt!👏 Anonymous poster hash: 15de6...144
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 Nå ser ikke jeg ned på noen yrker, heller ikke de som har blogging som yrke. Eller prostitusjon, så lenge det er 100% frivillig. Vi trenger alle i samfunnet. Jeg har selv jobbet i butikk, og trivdes ikke med det. Selv jobber jeg med psykisk utviklingshemmede, og er jo flere som ikke trives med det og. Men jeg ser overhodet ikke ned på de som jobber i butikk. Hvor skulle jeg fått maten min fra uten de som jobber i butikk. Anonymous poster hash: 4c819...cd6
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #12 Skrevet 10. september 2015 Det er det sikkert. Jeg ser ned på eiendomsmeklere og andre som hever høye lønninger uten å gjøre noe samfunnsnyttig. Anonymous poster hash: dc6e3...d08 Jaha, og hvordan ser du for deg at man skal få solgt boligen sin og ordnet alt papirarbeidet uten eiendomsmeklere da? Før var yrket kanskje overflødig, men nå er kjøp/salg blitt såpass omfattende at de fleste trenger noen som markedsfører for dem og tar seg av det praktiske. Og nei, jeg er ikke eiendomsmekler selv, jeg er lærer. Anonymous poster hash: 92065...ff9
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #13 Skrevet 10. september 2015 Jeg jobbet i butikk da jeg studerte, fulltid på sommeren, gjennom mange år. Nå har jeg en jobb som sikkert er "bra" i snobbenes øyne, men hadde arbeidstid og lønn vært lik hadde jeg gått tilbake til butikkjobb. Digga det. Anonymous poster hash: b5224...530
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #14 Skrevet 10. september 2015 Ja, noen gjør sikkert det. Jeg ser ikke ned på folk som jobber i butikk, men jeg må innrømme at jeg av og til undrer meg litt over hvorfor en del godt voksne mennesker (mest damer) orker en slik jobb år etter år. Ikke nødvendigvis negativt undrer, men oppriktig, og da tenker jeg på de som i all hovedsak omtrent bare sitter i kassen. Er det fordi de har jobbet med noe mentalt krevende før og vil ha noe mer "hjernedødt" (misforstå meg rett), er det fordi de før satt på et kontor og nå heller vil ha mer kontakt med andre mennesker osv. Jeg lurer rett og slett Anonymous poster hash: 92065...ff9 Hmm, jeg synes innlegget ditt oser av at du ser ned på butikkansatte jeg Anonymous poster hash: 64caa...aa8
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #15 Skrevet 10. september 2015 Vi trenger alle, fra renholder til politi. Å se ned på noen på grunn av valg av yrke, sier vel mer om den personen enn yrket. Anonymous poster hash: c7891...087
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #16 Skrevet 10. september 2015 Absolutt ikke, all ære til dem! Jobbet selv i butikk i fem år da jeg studerte og det skal myyyye til før jeg setter meg bak den kassa igjen altså. Det er så itrolig mange surmaga kunder som tror at de kan behandle folk akkurat som de vil bare fordi de sitter bak kassa. Setter stor pris på dem som jobbet "på gulvet", de gjør viktige jobber for lave lønninger ofte. Anonymous poster hash: 89451...747
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #17 Skrevet 10. september 2015 Det er det sikkert. Jeg ser ned på eiendomsmeklere og andre som hever høye lønninger uten å gjøre noe samfunnsnyttig. Anonymous poster hash: dc6e3...d08 Jaha, og hvordan ser du for deg at man skal få solgt boligen sin og ordnet alt papirarbeidet uten eiendomsmeklere da? Før var yrket kanskje overflødig, men nå er kjøp/salg blitt såpass omfattende at de fleste trenger noen som markedsfører for dem og tar seg av det praktiske. Og nei, jeg er ikke eiendomsmekler selv, jeg er lærer. Anonymous poster hash: 92065...ff9 Brukte ikke eiendomsmegler når jeg solgte huset. Hadde en kjøper på hånden så brukte rådgiver i banken som ordnet papirene. Anonymous poster hash: 826c1...f0c
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. september 2015 #18 Skrevet 10. september 2015 Absolutt ikke, og det er fordi mange av de som jobber i butikk er så utrolig hyggelige! De gjør ihvertfall hverdagen min bedre:-) Går ofte i de samme butikkene og for noen mennesker som jobber der🙏🏼 Og hvorfor skal man se ned på butikkansatte? De har en jobb.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #19 Skrevet 10. september 2015 Det er det sikkert. Jeg ser ned på eiendomsmeklere og andre som hever høye lønninger uten å gjøre noe samfunnsnyttig. Anonymous poster hash: dc6e3...d08 Jaha, og hvordan ser du for deg at man skal få solgt boligen sin og ordnet alt papirarbeidet uten eiendomsmeklere da? Før var yrket kanskje overflødig, men nå er kjøp/salg blitt såpass omfattende at de fleste trenger noen som markedsfører for dem og tar seg av det praktiske. Og nei, jeg er ikke eiendomsmekler selv, jeg er lærer. Anonymous poster hash: 92065...ff9 Det fiksa jeg enkelt selv du. Solgte, og en advokat tok 10 000 for å ordne papirene. Langt billigere enn megler. Poenget er vel heller ikke at meglere er overflødige, de tar bare kunstig høye priser. Anonymous poster hash: b5224...530
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #20 Skrevet 10. september 2015 Det er det sikkert. Jeg ser ned på eiendomsmeklere og andre som hever høye lønninger uten å gjøre noe samfunnsnyttig. Anonymous poster hash: dc6e3...d08 Jaha, og hvordan ser du for deg at man skal få solgt boligen sin og ordnet alt papirarbeidet uten eiendomsmeklere da? Før var yrket kanskje overflødig, men nå er kjøp/salg blitt såpass omfattende at de fleste trenger noen som markedsfører for dem og tar seg av det praktiske. Og nei, jeg er ikke eiendomsmekler selv, jeg er lærer. Anonymous poster hash: 92065...ff9 Brukte ikke eiendomsmegler når jeg solgte huset. Hadde en kjøper på hånden så brukte rådgiver i banken som ordnet papirene. Anonymous poster hash: 826c1...f0c Jeg er jurist og vi brukte eiendomsmegler. Det er så lett å bli lurt, jeg har ingen bygningsmessig kompetanse, ei heller har mannen det, og med mange barn har jeg ikke tid til å ordne slik selv. På samme måte som mange har vaskehjelp selv om man kan liksom gjøre husarbeid selv, har man eiendomsmeglere, bilmekanikere, snekkere og andre som gjør en jobb vanlig menneske kan lære seg å gjøre selv, men som man ikke har tid/lyst/anledning til å utføre selv. Ser kun ned på de som jobber i butikk og hater jobben sin og ikke gidder å sette seg inn i hva de har i butikken, rabatter, tilbud, vareutvalg osv. Som sier eeeehhh... på alt man spør om, og rister på hodet. Vanligvis tyggistyggende tenåringsjenter. Blæh. Anonymous poster hash: 6de07...9df
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #21 Skrevet 10. september 2015 Det er det sikkert. Jeg ser ned på eiendomsmeklere og andre som hever høye lønninger uten å gjøre noe samfunnsnyttig. Anonymous poster hash: dc6e3...d08 Jaha, og hvordan ser du for deg at man skal få solgt boligen sin og ordnet alt papirarbeidet uten eiendomsmeklere da? Før var yrket kanskje overflødig, men nå er kjøp/salg blitt såpass omfattende at de fleste trenger noen som markedsfører for dem og tar seg av det praktiske. Og nei, jeg er ikke eiendomsmekler selv, jeg er lærer. Anonymous poster hash: 92065...ff9 Brukte ikke eiendomsmegler når jeg solgte huset. Hadde en kjøper på hånden så brukte rådgiver i banken som ordnet papirene. Anonymous poster hash: 826c1...f0c Tror jeg ingenting på. Anonymous poster hash: 54db3...c5b
Mamma_til_2 Skrevet 10. september 2015 #22 Skrevet 10. september 2015 Det er det sikkert. Jeg ser ned på eiendomsmeklere og andre som hever høye lønninger uten å gjøre noe samfunnsnyttig. Anonymous poster hash: dc6e3...d08 Jaha, og hvordan ser du for deg at man skal få solgt boligen sin og ordnet alt papirarbeidet uten eiendomsmeklere da? Før var yrket kanskje overflødig, men nå er kjøp/salg blitt såpass omfattende at de fleste trenger noen som markedsfører for dem og tar seg av det praktiske. Og nei, jeg er ikke eiendomsmekler selv, jeg er lærer. Anonymous poster hash: 92065...ff9 Brukte ikke eiendomsmegler når jeg solgte huset. Hadde en kjøper på hånden så brukte rådgiver i banken som ordnet papirene. Anonymous poster hash: 826c1...f0c Tror jeg ingenting på. Anonymous poster hash: 54db3...c5b Jeg har og kjøpt og solgt hus uten meglet det er ikke noe hokuspokus akkurat, man får hjelp i banken med nødvendige papirer og råd.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #23 Skrevet 10. september 2015 Det er det sikkert. Jeg ser ned på eiendomsmeklere og andre som hever høye lønninger uten å gjøre noe samfunnsnyttig. Anonymous poster hash: dc6e3...d08 Jaha, og hvordan ser du for deg at man skal få solgt boligen sin og ordnet alt papirarbeidet uten eiendomsmeklere da? Før var yrket kanskje overflødig, men nå er kjøp/salg blitt såpass omfattende at de fleste trenger noen som markedsfører for dem og tar seg av det praktiske. Og nei, jeg er ikke eiendomsmekler selv, jeg er lærer. Anonymous poster hash: 92065...ff9 Brukte ikke eiendomsmegler når jeg solgte huset. Hadde en kjøper på hånden så brukte rådgiver i banken som ordnet papirene. Anonymous poster hash: 826c1...f0c Tror jeg ingenting på. Anonymous poster hash: 54db3...c5b Jeg har og kjøpt og solgt hus uten meglet det er ikke noe hokuspokus akkurat, man får hjelp i banken med nødvendige papirer og råd. Skjøte, oppgjør, tinglysing - ingenting av disse tingene gjør de i banken. Anonymous poster hash: 54db3...c5b
Mamma_til_2 Skrevet 10. september 2015 #24 Skrevet 10. september 2015 Det er det sikkert. Jeg ser ned på eiendomsmeklere og andre som hever høye lønninger uten å gjøre noe samfunnsnyttig. Anonymous poster hash: dc6e3...d08 Jaha, og hvordan ser du for deg at man skal få solgt boligen sin og ordnet alt papirarbeidet uten eiendomsmeklere da? Før var yrket kanskje overflødig, men nå er kjøp/salg blitt såpass omfattende at de fleste trenger noen som markedsfører for dem og tar seg av det praktiske. Og nei, jeg er ikke eiendomsmekler selv, jeg er lærer. Anonymous poster hash: 92065...ff9 Brukte ikke eiendomsmegler når jeg solgte huset. Hadde en kjøper på hånden så brukte rådgiver i banken som ordnet papirene. Anonymous poster hash: 826c1...f0c Tror jeg ingenting på. Anonymous poster hash: 54db3...c5b Jeg har og kjøpt og solgt hus uten meglet det er ikke noe hokuspokus akkurat, man får hjelp i banken med nødvendige papirer og råd.Skjøte, oppgjør, tinglysing - ingenting av disse tingene gjør de i banken. Anonymous poster hash: 54db3...c5b Jo tenk de gjorde det!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #25 Skrevet 10. september 2015 Det er det sikkert. Jeg ser ned på eiendomsmeklere og andre som hever høye lønninger uten å gjøre noe samfunnsnyttig. Anonymous poster hash: dc6e3...d08 Jaha, og hvordan ser du for deg at man skal få solgt boligen sin og ordnet alt papirarbeidet uten eiendomsmeklere da? Før var yrket kanskje overflødig, men nå er kjøp/salg blitt såpass omfattende at de fleste trenger noen som markedsfører for dem og tar seg av det praktiske. Og nei, jeg er ikke eiendomsmekler selv, jeg er lærer. Anonymous poster hash: 92065...ff9 Brukte ikke eiendomsmegler når jeg solgte huset. Hadde en kjøper på hånden så brukte rådgiver i banken som ordnet papirene. Anonymous poster hash: 826c1...f0c Tror jeg ingenting på. Anonymous poster hash: 54db3...c5b Jeg har og kjøpt og solgt hus uten meglet det er ikke noe hokuspokus akkurat, man får hjelp i banken med nødvendige papirer og råd.Skjøte, oppgjør, tinglysing - ingenting av disse tingene gjør de i banken. Anonymous poster hash: 54db3...c5b Jo tenk de gjorde det! Tok i mot oppgjøret /klientkonto ?? Tull og vas. Hvis dere ikke overførte penger direkte dere i mellom, og det er temmelig dumt, hvis man ikke kjenner hverandre godt. Dere bor på landet ? Anonymous poster hash: 54db3...c5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå