Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Noen som har noen argumenter for eller imot en eller flere av disse stedene? Ønsker særlig informasjon om gode barneskoler og ungdomsskoler + hyggelige nabolag/områder. På forhånd tusen takk! Anonymous poster hash: 5338a...ae1
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Kom hit til oss!!! Mange gode skoler, utrolig mange fritidsaktiviteter og trivelige folk!! Anonymous poster hash: 0b889...ebd
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 HI her. Tusen takk for hyggelig svar og flott film Har du tips om individuelle skoler så ville jeg satt stor pris på det! Hvordan er det å pendle til Hamar, Gjøvik og Lillehammer, med tanke på trafikk etc. Er det kollektivtransport greit tilgjengelig? Tusen takk! HI Anonymous poster hash: 5338a...ae1
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Jeg hadde valgt Hamar av de stedene. Men nå har jeg ikke bodd noen av stedene. Men bodde i Elverum i flere år, og var derfor mye i Hamar. Og syntes det virket ut som en koselig by og bo i. Og likte meg godt i Hamar. Trivdes ikke i Elverum. Lillehammer har jeg bare hørt, at det er en del som ikke trives der, da de er innflyttere. Gjøvik vet jeg alt for lite om. Tenker og Hamar, med tanke på at det er ikke så langt til Oslo og Gardemoen. Anonymous poster hash: e6b99...c47
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Hvor skal du jobbe? Det har litt å si. Jeg bor i Ringsaker og vet ikke helt om den videoen ga det beste inntrykket men 😂 på Lillehammer synes jeg det er surt og kaldt store deler av året. Stor forskjell på Lillehammer og Gjøvik / Hamar. Hamar har nok den peneste byen men også den dyreste, og elendig sykehus. Brumunddal er en flott by i vekst, Gjøvik har jeg litt ymse meninger om men det er jo fint der. Anonymous poster hash: 64a67...b22
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 By eller bygd? Vil anbefale Ringsaker. Trivelig kommune, nært til alt. Midt mellom alle de tre Mjøsbyene. Anonymous poster hash: ed2ae...421
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 HI her. Tusen takk for hyggelig svar og flott film Har du tips om individuelle skoler så ville jeg satt stor pris på det! Hvordan er det å pendle til Hamar, Gjøvik og Lillehammer, med tanke på trafikk etc. Er det kollektivtransport greit tilgjengelig? Tusen takk! HI Anonymous poster hash: 5338a...ae1 Ringsaker er Norges største land kommune så når det er mange skoler å velge mellom etter hvor dere ønsker å bo. Vi har to "byer" Moelv og Brumunddal hvor det er lagt ned mye arbeid i å ha et trivelig og aktivt sentrum. Det er lagt mye vekt på at det skal være gode oppvekstvilkår i Ringsaker og i byene våre. De fleste som pendler Lillehammer tar tog pga ombygging på É6 og vanskelig med parkering, månedskortet og pendlingen går opp i opp. De fleste som jobber i Hamar tar buss inn til Hamar, fordi det koster skjorta å parkere i Hamar samt at det er en sann utfordring å finne parkeringsplasser der. Gjøvik derimot, det kjøres det bil da kollektivtrafikken ikke er så godt utbredt enda. Merk, parkering i Br.dal og Moelv er gratis enda... Når det kommer til å anbefale et spesielt nabolag eller skole så blir spørsmålet hvor vil dere bo? Ved Mjøsas strender, rett ved Sjusjøen med kort vei til Lillehammer, i "byen", landlig sentralt eller landlig usentralt? Det er 4 eller 5 ungdomsskoler her, 1 vgs med avd både i Moelv og Brumunddal, den i br.dal blir bygd på nå og det er maaaaange barneskoler her. Husprisene er heller ikke så ille her, ordføren og kommunen støtter veldig oppunder det lokale næringslivet noe som gjør det enkelt å etablere seg her. Vil også tørre å påstå at lokalbefolkningen støtter oppunder det som skjer lokalt. Vi trives nå her, og det gjør mange andre også... Anonymous poster hash: 0b889...ebd
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Tusen takk, alle sammen, for fine svar. Setter stor pris på det. Foreløpig ser det ut som Hamar er mest aktuelt, med tanke på jobb etc. Har ikke lyst på all verdens av pendlevei, men strekker meg for å bo ved god barneskole og (senere) ungdomsskole. HI Anonymous poster hash: 5338a...ae1
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Hamar er kjempefint, også områdene rundt; Stange, Hjellum, Vang, Ridabu, Ottestad. Kort vei til pendling om du ikke jobber akkurat der du bor fra Hamar (pendler fint til Elverum, Løten, Br-dal, Moelv..) Ellers syns jeg Br-dal er blitt veldig fint, og også Furnes (mellom Hamar og B-dal). Hyggelige steder å vokse opp, mange bra skoler og barnehager i hele området. Anonymous poster hash: f1f68...5b8
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Velg Hamar. Gode skoler, hyggelige folk og kjappere vei til Oslo, flyplass ol pga nye motorveien Bor ingen av stedene du nevner nå, men har bodd mange år i Lillehammer, og dit flytter jeg aldri tilbake. Ikke noe bra sted å bo, lite jobbtilbud, "spesielle" mennesker som bor der, samt kaldt og veldig glatt på vinteren pga alle bakkene. Mye rus i forhold til hvor lite stedet er. Mange trives der, men selv om jeg vokste opp der så passet jeg aldri inn. Anonymous poster hash: 4c382...c3c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 Setter en knapp på Ringsaker jeg også Her er det nydelig, og mange fine steder å bo Lett å komme seg til Hamar/Gjøvik/Lillehammer fra her Fagerlund skolen i Brumunddal er god skole, og ungdomsskolen i Brumunddal Anonymous poster hash: 5d6b5...3c4
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #12 Skrevet 10. september 2015 Anbefaler Ringsaker, da gjerne nordre Ringsaker. Bra skoler, bra miljø, kort til alle mjøsbyene, fjellet og rett og slett koselig sted. Hilsen innflytter, som aldri vil flytte igjen Anonymous poster hash: c1539...808
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå