Gå til innhold

Hjelp meg med et spark i rompa?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemmeværende for øyeblikket. Ikke av eget valg, tok opp fag og strøk på en av seks eksamener :( Må derfor ta opp det faget i november. (Håper på å komme inn på enkeltemner fra februar). Det er ingen som vil ha meg i jobb da jeg ikke har utdanning og det er bare lederstillinger ledige i kommunen jeg bor i.

Så, her er jeg da. Leser selvfølgelig til eksamen, men det er grenser for hvor lang tid det tar hver dag å lese til ETT fag.

Plussiden er at jeg får mye tid med barnet og hn slipper SFO, men herregud så lat man blir av å bare tråkke hjemme :o

Jeg må få inn noen rutiner. Har et prosjekt jeg skal ha ferdig til jul (freelanser), men kommer ikke i gang. Planen er å jobbe med prosjektet, lese til eksamen og trene litt hver dag. Men det ender stort sett med at jeg sover litt på sofaen, og da er jeg skutt etterpå fordi jeg sover for mye. Herlighet, blir flau av meg selv..

Jeg fungerte godt i arbeidslivet før, gjorde som jeg skulle og hadde masse energi. Hvorfor får jeg ikke til å være like aktiv hjemme? Noen tips, råd eller rett og slett litt kjeft å få!? Vil fylle dagene mine med noe meningsfylt!

Anonymous poster hash: abafb...d45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? Dere er jo ellers så gode til å motivere, eller kjefte :P

Anonymous poster hash: abafb...d45

Skrevet

Du kan f.eks. organisere huset/leiligheten mens du venter. Lag system på alt i fra klær til post, julepynt og brettspill osv. Lag lange lister over alternative middager og innarbeid vanen med middagsliste for en uke om gangen. Når du kommer deg ut i full jobb er det veldig deilig å ha alt på stell og gode rutiner.

Anonymous poster hash: cba32...7e1
Skrevet

Jeg er litt i din situasjon, Hi. Men jeg er det fordi jeg er syk. Jeg greier ikke gjøre det jeg skulle ønske jeg kunne gjøre - heller ikke en gang ting i hjemmet.

Så mitt spark må være at du skal sette pris på at du er frisk, kroppen din fungerer, du kan få gjort alt du vil selv om ting ble litt forskjøvet tidsmessig. Så sett pris på det du kan gjøre - og gjør det.

Ellers er det bare vel halvannen måned til november begynner - det bør være motivasjon når du strøk i faget sist. Ha litt ambisjoner - "jeg skal vise dem at jeg kan, jeg skal vise meg selv at jeg kan" - og bestem deg for at du skal gjøre det bra på den eksamenen, og at du skal levere et freelance-produkt som du vet du er stolt av.

Anonymous poster hash: 9c634...170

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...