Gå til innhold

Er det mulig? Over 60kr for en liten pose Toffin!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt på å få sjokk da jeg så det. Tenkte at det måtte være feil, at det kanskje var Ica som hadde priset det så høyt, men neida, på Meny var det samme pris. Er jo såvidt det er noen kuler inni posen jo. Jaja, en hinsides pris spør du meg.

Anonymous poster hash: eecd2...81a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men så alt for godt..... 😩😂

Anonymous poster hash: 1d5e6...510

Skrevet

Kjøpteen pose Twist på ICA, den kostet 82,- helt råe priser der.

Anonymous poster hash: 53ac1...128

Skrevet

Synes det er bra for folkehelsa at prisene har økt. Unngår mye sykdommer og utgifter for staten med at folk begrenser inntaket pga prisen.

Anonymous poster hash: 63b0a...d1b

Skrevet

Rævdyrt!

Men, smaken min må ha endret seg, for de smaker ikke like godt som når jeg var ungen. Så for den del kan de bare være dyre, da kjøper jeg de i alle fall ikke!

Synes nonstop og m også er overpriset, så blir prinsipp av å ikke kjøpe slikt ;)

Anonymous poster hash: b9c9a...2b8

Skrevet

Norges priser det....

Anonymous poster hash: 9d833...678

Skrevet

Norges priser det....

Det er da tross alt bedre med høye priser på godterier enn på sunn mat. Det har også i lang tid vært en bevisst politikk i flere partier.

Anonymous poster hash: b8392...4fd

Skrevet

Tenkte det samme da jeg skulle kjøpe en agurk men fikk hakeslepp. 23 kroner hos Rema. Med en næringsverdi nær vann ble den ikke med i handlekurven.

Greit nok med å skru opp priser på usunn mat, men alt annet øker jo i samme takt. Og når jeg skal mette 4 er det jammen dyrt med grønnsaker.

Anonymous poster hash: 59c9f...401
Skrevet

Jeg synes generelt priser har økt drastisk i det siste. Og da man har 2 barn, og lever under fattigdomsgrensen, så går ikke det så bra.

Er en del produkter jeg har kjøpt fast, som bare siste måneden har økt med 10 kr, og da var førprisen 10-15 kroner, det har nesten dobblet seg i pris. Hjelper overhodet ikke at jeg er satt på streng diett av legen, som ikke er billig.

Anonymous poster hash: f68f8...75f
Skrevet

Norges priser det....

Det er da tross alt bedre med høye priser på godterier enn på sunn mat. Det har også i lang tid vært en bevisst politikk i flere partier.

Herregud! Hvor dum går det an å bli? Lettlurt eller. ALT er dyrt her serru!

Skrevet

Norsk inntektsnivå tatt i betraktning, er mat ekstremt billig her. Faktisk.

Anonymous poster hash: 96c8d...c3f

Skrevet

Norsk inntektsnivå tatt i betraktning, er mat ekstremt billig her. Faktisk.

Anonymous poster hash: 96c8d...c3f

Selv om inntektsnivået er høyt, betyr ikke det automatisk at prisene på mat bør være høye. Årsaken til hlye priser er at matmakten er samlet på 4. Det burde vørt mer konkurranse. Hvorfor har innvandrerbutikker lavere priser tror du? De er ikke like grådige.

Anonymous poster hash: 018b9...0b5

Skrevet

Norges priser det....

Herregud! Hvor utrolig uvitende går det an å bli? Kanskje på tide å sette seg inn i hva du snakker om eller? Aldri har nordmenn måttet jobbe så lite for å skaffe mat på bordet som nå. Prosentandelen av inntekt som brukes på mat ift tidligere generasjoner har aldri vært lavere. 

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har kjøpt godteri til full pris, men fikk sjokk på Rema i dag da jeg så at et gullbrød kostet nesten 25 kr. De høye prisene gjør det lett å motstå fristelsen.

Skrevet

For 50 år siden brukte vi 40% av lønnen vår på mat, nå 14%!! Så ja til mer avgifter på sukkermat!

Anonymous poster hash: a284e...735

Skrevet

Holdt på å få sjokk da jeg så det. Tenkte at det måtte være feil, at det kanskje var Ica som hadde priset det så høyt, men neida, på Meny var det samme pris. Er jo såvidt det er noen kuler inni posen jo. Jaja, en hinsides pris spør du meg.

Anonymous poster hash: eecd2...81a

Synes det er bra at så usunn drittmat er dyrt slik at færre kjøper det....

Anonymous poster hash: f0911...710

Skrevet

Vi bruker ca. 30 - 40 % av inntekten på mat og vi lever nøkternt......

Skrevet

Jeg savner kino-størrelsen på Toffin, jeg....den avlange "dropseskeb" man fikk kjøpt for ca 20 år siden...

Anonymous poster hash: 73a2d...645
Skrevet

Da bruker dere mye mer enn normen!

Skrevet

Tenkte det samme da jeg skulle kjøpe en agurk men fikk hakeslepp. 23 kroner hos Rema. Med en næringsverdi nær vann ble den ikke med i handlekurven.

Greit nok med å skru opp priser på usunn mat, men alt annet øker jo i samme takt. Og når jeg skal mette 4 er det jammen dyrt med grønnsaker.

Anonymous poster hash: 59c9f...401

Hva koster en agurk vanligvis da?

Anonymous poster hash: b2e64...90c

Skrevet

Det vil alltid være tilfeller i et samfunn at noen mennesker ikke gjør som den store mengden. At dere bruker så mye på mat er ikke normen, og det er fakta at vi (sett som en gruppe) aldri har brukt så lite av lønnen vår på mat. I tillegg så bruker vi mindre av vår lønn på mat i forhold til de fleste andre land, dette til tross for at mat er billigere i andre land. Men her slår kostnadsnivået i Norge inn som er delaktig i å skape høyere priser, og høye lønninger.

Anonymous poster hash: dfbe0...e56

Skrevet

Enten tjener dere særs dårlig, eller så lever dere langt fra nøkternt.

Skrevet

For 50 år siden brukte vi 40% av lønnen vår på mat, nå 14%!! Så ja til mer avgifter på sukkermat!

Vi bruker nok 30-40% av inntekten på mat. Men jeg er enslig mor, og lever under fattigdomsgrensen. Så er vel ikke så rart. Men at godteri blir dyrt bryr jeg meg ikke noe om. Barna får uansett bare litt på lørdager. Så det er ikke der våres penger forsvinner uansett. Jeg vil gjerne ha frukt, grønnsaker, fisk og kylling.

Anonymous poster hash: f68f8...75f

Skrevet

For 50 år siden brukte vi 40% av lønnen vår på mat, nå 14%!! Så ja til mer avgifter på sukkermat!Anonymous poster hash: a284e...735

Vi bruker nok 30-40% av inntekten på mat. Men jeg er enslig mor, og lever under fattigdomsgrensen. Så er vel ikke så rart. Men at godteri blir dyrt bryr jeg meg ikke noe om. Barna får uansett bare litt på lørdager. Så det er ikke der våres penger forsvinner uansett. Jeg vil gjerne ha frukt, grønnsaker, fisk og kylling. Anonymous poster hash: f68f8...75f
Hva er fattigdomsgrensen?

Anonymous poster hash: e7f7b...0ab

Skrevet

Jeg reagerer heller mer på at en kinobillett skal koste 125 kroner. Vi bor på et lite sted og har ikke så mange ting vi kan velge i. Kinoen var alltid en plass med mye folk da jeg vokste opp. Nå er det kanskje 1/5 full sal på de nye filmene. De har priset seg helt ut. Sier seg selv når en familie på fem må ut med 625 kroner + transport for å se en film en kan få rett i stuen for 49,- da gidder ikke folk.

Anonymous poster hash: dfb6b...eaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...