Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Altså..hvordan gjør de det angående seteleie og fødsel? Jeg vil ikke føde vaginalt om det er seteleie. Babyen er i seteleie nå, men kan fortsatt snu seg til uke 36? (Om 3 uker). Men det har variert hva slags leie babyen har hatt, de tre siste sjekkene på kontroller har vist sete, hode, sete. Så babyen liker tydeligvis å turne. Har dog flest ganger vært i hodeleie tidligere. Men hvis babyen er i seteleie uke 36, hvordan vet de at babyen ikke snur seg til termin? Hvordan kan man f.eks planlegge keisersnitt 4 uker før termin, hvordan fungerer det egentlig? Hva hvis babyen er i hodeleie før de skal utføre keisersnittet? Jeg kjenner ikke alltid at ungen snur seg. Anonymous poster hash: 795c1...8a1
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Noen som vet? Anonymous poster hash: 795c1...8a1
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Din kommer mest sannsynlig til å snu seg! 😉 Min som ble født i seteleie, lå i seteleie HELE tiden. Kan tenke meg de venter til et par uker før termin og ser? For de snur seg ofte de siste ukene. Anonymous poster hash: 41c0d...9ae
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Min lå og i sete hele tiden, og ble født sånn. Nr 3 lå i sete til uke 35, og snudde seg. Så det finnes ikke noe fasit hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Ok. Uke 38? Hvis jeg går i fødsel da, blir det hasteKS? Hvis jeg må ha KS må jeg i full narkose uansett kan ikke få epidural. Jeg skal til kontroll uke 33 og 36. Anonymous poster hash: 795c1...8a1
Apex Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Jenta mi var i seteleie, og jeg ble hørt i mine argumenter for ks. Jeg var innstilt på at hvis det viste seg å være hodeleie hvis jeg gikk i fødsel før planlagt ks, ville jeg føde vaginalt. Vil tro at hvis det planlegges ks for deg vil det bli en variant av hastesnitt om du går i fødsel selv (men ikke nødvendigvis slik at det må utføres innen 30 min eller hva som er rutine hos dere). Ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Jenta mi var i seteleie, og jeg ble hørt i mine argumenter for ks. Jeg var innstilt på at hvis det viste seg å være hodeleie hvis jeg gikk i fødsel før planlagt ks, ville jeg føde vaginalt. Vil tro at hvis det planlegges ks for deg vil det bli en variant av hastesnitt om du går i fødsel selv (men ikke nødvendigvis slik at det må utføres innen 30 min eller hva som er rutine hos dere). Ønsker deg lykke til! Det må vel gjøres innen 5 min etter narkosen er satt? uff.. Jaja.. Men ønsker ikke å føde i sete. Håper jo babyen snur seg, men må ha en backupplan. Skal til jordmor mandag, og lege etter et par uker for å se leie. Anonymous poster hash: 795c1...8a1
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Jenta mi var i seteleie, og jeg ble hørt i mine argumenter for ks. Jeg var innstilt på at hvis det viste seg å være hodeleie hvis jeg gikk i fødsel før planlagt ks, ville jeg føde vaginalt. Vil tro at hvis det planlegges ks for deg vil det bli en variant av hastesnitt om du går i fødsel selv (men ikke nødvendigvis slik at det må utføres innen 30 min eller hva som er rutine hos dere). Ønsker deg lykke til! Det må vel gjøres innen 5 min etter narkosen er satt? uff.. Jaja.. Men ønsker ikke å føde i sete. Håper jo babyen snur seg, men må ha en backupplan. Skal til jordmor mandag, og lege etter et par uker for å se leie. Anonymous poster hash: 795c1...8a1 Det kan du sei at du ikkje vil føde barnet i seteleie. Pga da blir det ks med resten av barn jeg skal ha. Anonymous poster hash: 5168a...eef
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 Jenta mi var i seteleie, og jeg ble hørt i mine argumenter for ks. Jeg var innstilt på at hvis det viste seg å være hodeleie hvis jeg gikk i fødsel før planlagt ks, ville jeg føde vaginalt. Vil tro at hvis det planlegges ks for deg vil det bli en variant av hastesnitt om du går i fødsel selv (men ikke nødvendigvis slik at det må utføres innen 30 min eller hva som er rutine hos dere). Ønsker deg lykke til! Det må vel gjøres innen 5 min etter narkosen er satt? uff.. Jaja.. Men ønsker ikke å føde i sete. Håper jo babyen snur seg, men må ha en backupplan. Skal til jordmor mandag, og lege etter et par uker for å se leie. Anonymous poster hash: 795c1...8a1 Det kan du sei at du ikkje vil føde barnet i seteleie. Pga da blir det ks med resten av barn jeg skal ha.Anonymous poster hash: 5168a...eef Ja, kommer til å si det til alle jeg møter og skulle få samtale med en JM på sykehuset der jeg sier at hvis babyen ligger i sete ønsker jeg ikke å føde, da ønsker jeg ks. Har allerede sykehusrelaterte traumer fra før av og. Anonymous poster hash: 795c1...8a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå