Gå til innhold

Alle leger kommenterer "stort barn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vørt endel hos div. leger av forskjellige årsaker, men hver gang jeg nevner vekten på barnet reagerer de med å si at det var et stort barn. Det er da ikke så stort!? 3,7 kg, bare 200gram mer enn gjennomsnittsvekten til fullbårne babyer??....

Fikk høre senest idag av gyn. at det går fint å føde i seteleie fordi jeg "kan føde store barn"?? (Kommer ikke til å føde i sete altså, det tør jeg ikke..)

Anonymous poster hash: 29cf5...e87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du i uke 16, så er det stort.

Anonymous poster hash: cc4ba...d19

Skrevet

Er du i uke 16, så er det stort.

Anonymous poster hash: cc4ba...d19

Godt poeng.... :)

Skrevet

Er du i uke 16, så er det stort. Anonymous poster hash: cc4ba...d19

Fødselsvekt 40+4

Anonymous poster hash: e6af3...ac8

Skrevet

3,7 er ikke stort.

Hvorfor sier "alle" det da?

Skrevet

Hva var mitt barn som veide 4858 g da hun ble født i uke 38 da?

Anonymous poster hash: 5b94d...3e3

Skrevet

Hva var mitt barn som veide 4858 g da hun ble født i uke 38 da?

Anonymous poster hash: 5b94d...3e3

gigantisk?

Skrevet

Definisjoner på fødselsvekt

Høy: Over 4500 g

Normal: 2500-4500 g

Lav: Under 2500 g

Svært lav: Under 1500 g

Ekstremt lav: Under 1000 g

Anonymous poster hash: 1e24c...a52

Skrevet

Stort betyr jo bare ikke lite.. Barnet ditt var større enn snittet, altså stort. Et barn under snittet er lite. Det ligger nok ingenting barn. At barnet er stort, er et kompliment. Ikke vær så hårsår du :)

Anonymous poster hash: 82340...e32

Skrevet

Jeg ble fortalt at et "stort" barn er over 4,5kilo. Fødte selv en lang og tung gutt(54cm og 4400gr), men han er innenfor normalen.

Anonymous poster hash: b685c...59e

Skrevet

"Alle" sa at min var stor og. Han veide 3,3 kg.

Anonymous poster hash: 691cc...16e

Skrevet

Stort betyr jo bare ikke lite.. Barnet ditt var større enn snittet, altså stort. Et barn under snittet er lite. Det ligger nok ingenting barn. At barnet er stort, er et kompliment. Ikke vær så hårsår du :)Anonymous poster hash: 82340...e32

Hårsår??

Skrevet

"Alle" sa det om min også, som var 3,5 kg😁 Fødte også en på 2,8 kg. Virket som han var mer normal I størrelse for alle andre enn min nr 2 :P tok det ikke akkurat til meg, perfekte begge to, men mye lettere med en baby som spiser og legger på seg godt.

Anonymous poster hash: b30e2...77b

Skrevet

Min veide 3970, og aldri fått høre at hun var stor. Men det kan hende, at var fordi hun ble estimert til å veie nesten 5 kg. Så i forhold til hva de trodde skulle komme ut, så var hun jo ikke stor.

Da jeg fikk minste så veide han 3530 g, og en bekjent hadde født samtidig på samme sykehus, hennes sønn veide 4600, begge var like lange. Min ble plutselig veldig liten da han lå ved siden av den andre babyen.

Anonymous poster hash: db602...1ab
Skrevet

Stort betyr jo bare ikke lite.. Barnet ditt var større enn snittet, altså stort. Et barn under snittet er lite. Det ligger nok ingenting barn. At barnet er stort, er et kompliment. Ikke vær så hårsår du :)

Barnet er ikke større enn snittet. Barnet er på nedre del an snittet og derfor heller ikke stor. Ett stort barn er over 4500g

Anonymous poster hash: 9b4da...c5f

Skrevet

Ingen sa mine var store, alle 3,8 kg.

Skrevet

Barnet er ikke større enn snittet. Barnet er på nedre del an snittet og derfor heller ikke stor. Ett stort barn er over 4500g

Anonymous poster hash: 9b4da...c5f

Trodde gjennomsnittlig fødselsvekt var ca 3500g?

Anonymous poster hash: 493d3...ed0

Skrevet

Begge mine var rundt 5kg ved fødsel. Nå er de 9 og 12 år og er normalvektig/ litt under.

Jeg selv er litt overvektig med 163 høyde og 63 kg tyngde. Mannen er svært slank.

Anonymous poster hash: eef72...815

Skrevet

Gjør det noe da? Bedre å få et stort barn enn et som er for lite?

"Gratulerer, dere har fått en stor og sterk jente", sa barnelegen som sjekka dattera vår etter fødselen :)

Anonymous poster hash: a9612...6d8

Skrevet

Min var liten ved fødsel, men ble rene michelinmannen etterhvert. Mange kommenterer dette, men tror ikke det er slemt ment altså.

Tjukke babyer er søte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...