Gå til innhold

Gruer meg til julefeiring med svigerfamilie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommende jul så vil vårt barn være ca 1 måned gammel. Vi skal pga stebarn feire denne julen hos svigerfamilien. Problemet mitt er at svigerfamilien og min mann snakker dritt om meg så fort jeg ikke er tilstede. Og itillegg er dritten kun oppfunnet løgner som mannen min sier for Gud vet hvilken grunn. Tanken på å sitte der, sårbar og med et lite barn, med mennesker som rett og slett ikke vil meg noe godt er så vond. Innerst inne vet jeg vel at jeg bør gå fra han. Det er bare det å gjøre det som er så vanskelig 😢

Anonymous poster hash: ac1a8...317

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du gruer deg, men det er kun en løsning på det problemet. Det er ditt ansvar å passe på at du ikke føder ett barn inn i en slik familie. Litt seint nå, men du kan uansett gjøre det bedre allerede. Tenk på ungen din så blir det ikke så vanskelig ☺

Skrevet

Første spørsmål: hvorfor i all verden er du sammen med en mann som snakker dritt om deg????

Og deretter, du behøver ikke å feire jul sammen med mennesker som åpenbart ikke liker deg og ikke vil deg godt.

Skrevet

Da går du fra han. Kontakt krisesenter,du er utsatt for psykisk vold,er gravid og i en sårbar og vanskelig situasjon. Der får du hjelp.

Råder deg sterkt til å flytte før barnet blir født,det gjør en del ting mye enklere med tanke på str på samvær osv. Ville gjort mitt for at barnet hadde minst mulig med slike mennesker.

Skrevet

Hvorfor i all verden er du sammen med en mann som snakker dritt om deg??

Løøøøøøøøp!

Anonymous poster hash: d907c...b23

Skrevet

Du går NÅ før babyen blir født. Det blir 100 ganger vanskeligere når den er ute.

Skrevet

Jeg kjenner følelsen og vi er ikke sammen i dag. Veien hadde absolutt vært enklere om vi ikke hadde vært sammen da barnet ble født, men det har ordnet seg til det beste likevel. Lykke til.

Anonymous poster hash: a8963...16d
Skrevet

Du trenger virkelig ikke å feire jul med disse menneskene uansett om du bryter forholdet eller ei! Feire julen med mennesker som vil deg godt og er glad i deg, ta med deg barnet og reis til familien din så kan mannen/eksmannen feire med sin familie.

Anonymous poster hash: 1741a...f07

Skrevet

Støtter de andre her, hvorfor er du sammen med denne mannen?

Anonymous poster hash: 39703...5ca
Skrevet

Du kan jo ikke være sammen med en slik mann! Du må tenke på deg og barnet ditt, og gå fra ham før barnet ditt blir født. Lykke til!

Skrevet

Hvorfor i all verden er du sammen med en slik mann??

Anonymous poster hash: 517d1...a06
Skrevet

Bli kvitt'n, den dritt'n.

Du vil ikke at et barn skal vokse opp i en slik mølje.

Anonymous poster hash: 8940c...957

Skrevet

Mot meg er han stortsett snill og god. Men jeg har desverre funnet ut at det er myyye løgner ute å går. Jeg har tatt han i drittprat før, men denne gangen vet han ikke om det. Jeg var hjemme uten at han var klar over det, og ble vitne til mye vonde ord med flere forskjellige familiemedlemmer. Og det verste er at det for det første ikke er sant det han sa, og for der andre så er han blid og fornøyd og later som alt er toppen når jeg så "kommer hjem"

Skrevet

En snill og god mann snakker ikke dritt om kona si.

Skrevet

Løp! Det er svært sjelden jeg skriver, men en sånn mann vil manipulere deg og bare gjøre deg vondt, for å så dekke over det og gjøre deg til syndebukken.

Og hvis du ikke går fra ham er du heller ikke nødt å feire jul med hans familie, du kan jo ta med deg babyen og feire med din egen familie, så får han gjøre som han vil.

Anonymous poster hash: e6700...702

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Skjønner at dette er alt annet enn akseptabelt. Må ta meg i nakkeskinnet, og komme meg vekk. Uendelig trist for at dette skal være en del av familien til mitt kjære uskyldige barn. Skulle ønske jeg skjønte alvoret før.. Takk igjen for støttende ord!

Skrevet

Lykke til med et liv nesten uten denne mannen. Du kan ikke omgi deg med slike mennesker som han og hans familie. Og du kan ikke la et barn vokse opp og tro at moren er en dørmatte. Du kommer til å klare deg fint! Gjør det før barnet blir født. Husk: se deg aldri tilbake. Slike mennesker vil prøve om igjen og om igjen å manipulere deg til å tro du må flytte tilbake. Men de forandrer seg aldri!

Anonymous poster hash: a7209...834

Skrevet

Da har jeg sagt ifra til mannen at jeg ikke orker mer.. Tror ikke dette blir en enkel kamp desverre 😢 Stakkars lille venn i magen❤

Gjest Antarctica
Skrevet

Da har jeg sagt ifra til mannen at jeg ikke orker mer.. Tror ikke dette blir en enkel kamp desverre 😢 Stakkars lille venn i magen❤

Heia deg!

Du og barnet får et bedre liv når dere omgir dere med folk som bygger dere opp i stedet for å rive ned!

Skrevet

Heia deg!

Du og barnet får et bedre liv når dere omgir dere med folk som bygger dere opp i stedet for å rive ned!

Tusen takk ❤ Trenger litt heiing nå ja 😕

Skrevet

Men du gjør ting i korrekt rekkefølge. Husk at alt blir enklere i forhold til barnet hvis du er alene når barnet kommer med tanke på samvær mm. Det viktigste du må tenke på er at du ikke lar deg presses til noe du mener er feil i forhold til samvær mm selvom du kanskje møter noen på fvk som heier på far. Forøvrig gratulere med et tøft, men sannsynligvis korrekt valg!

Anonymous poster hash: 5c48c...771

Skrevet

Lykke til! Ta livet ditt tilbake!

Anonymous poster hash: a7209...834

Skrevet

Kommende jul så vil vårt barn være ca 1 måned gammel. Vi skal pga stebarn feire denne julen hos svigerfamilien. Problemet mitt er at svigerfamilien og min mann snakker dritt om meg så fort jeg ikke er tilstede. Og itillegg er dritten kun oppfunnet løgner som mannen min sier for Gud vet hvilken grunn. Tanken på å sitte der, sårbar og med et lite barn, med mennesker som rett og slett ikke vil meg noe godt er så vond. Innerst inne vet jeg vel at jeg bør gå fra han. Det er bare det å gjøre det som er så vanskelig 😢

Jeg er i samme situasjon. Drittslenging og uønsket er ord jeg forbinder med svigers. Lurer på hva jeg skal gjøre selv. Frister så lite å feire jul med dem😨

Anonymous poster hash: 249f2...211

Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Drittslenging og uønsket er ord jeg forbinder med svigers. Lurer på hva jeg skal gjøre selv. Frister så lite å feire jul med dem😨

Anonymous poster hash: 249f2...211

Både svigers og mannen din?

Eneste grunnen til at svigerfamilien min mener vonde ting om meg er på bakgrunn av hva mannen min forteller av løgner. De har aldri blitt kjent med meg, så sånnsett får jeg gjøre så godt jeg kan med å ikke ta det personlig. Lettere sagt enn gjort. Tenk at jeg ikke forsto alvoret før jeg ble gravid.. så utrolig skuffet over meg selv 😕

Skrevet

Hva mente du med at dette ikke blir en lett kamp - etter at du sa du ville ut av forholdet?

Husk at du og bare du bestemmer om du er sammen med denne mannen! Han har faktisk ikke noe han skal ha sagt i den forbindelsen! Det er ditt liv, du trenger ikke leve med ham!

Prøver han å hindre deg i å gå fra ham? Hva sa han? Føler du deg trygg?

Den mannen er ikke god, så kom deg unna! Å fortelle familien sin stygge løgner om den han har valgt å dele livet med er på ingen måte normalt. Det tyder på at han legger opp til et spill hvor han ikke bare er falsk og manipulerer deg, men han manipulerer også sin familie og andre han kjenner. Dette er en du skal være forsiktig med!

Som flere andre har påpekt - sett i gang umiddelbart med å komme deg unna ham. Om du så må, så flytt hjem til familie eller venner. Bare sørg for at du er ute av felles hjem og har endret bostedadresse så fort som mulig og før fødselen! Du har ikke så lang tid på deg, for du bør også ta høyde for at babyen kan komme litt for tidlig.

Han var kanskje en feiltakelse - men barnet ditt er ikke en feiltakelse, så fokuser på å skape et liv for deg selv hvor du har det best mulig, trygt og harmonisk og gledesfylt. Da vil du også være den beste mammaen til barnet ditt.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: f9b55...24c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...