Gå til innhold

Bursdagsgaver barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å følge med på tilbud på en del lekebutikker, og så handler jeg inn og har liggende i et gaveskap hjemme, og når det er barnebursdager finner jeg frem noe som passer (Har 3 barn). Ofte har det vært gode tilbud, for eksempel kjøpte jeg 3 slike mylittlepony-dukker (equesteria?) til 50 kr stykket, og disse koster vel 250 kr på vanlige lekebutikker. 

Men hva tenker dere om å gi slike gaver til barnebursdager? Jeg har jo betalt mindre for dem enn jeg vanligvis gir i bursdagsgave til venner, men samtidig ser jeg jo på gavebordet at de ser dyrere ut enn mye annet ræl som blir gitt i jentebursdager. 

Synes dere det er dumt å gi slike gaver, da det kan være med på å øke gavepresset for andre foreldre, synes dere det er en kjip gave siden den kostet meg "bare 50 kr" eller synes dere det er helt greie bursdagsgaver?

Anonymous poster hash: a9978...bd9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg tror det er svært mange som gjør det slik. Spesielt for de av oss som har 3-4 barn + og dermed en haug med barnebursdager vi må gi gaver til. Da er det faktisk verre når de blir eldre (ca 2.-3. klasse+) og det er normalt å gi penger. Barna er glad de får gaver og bryr seg ikke om pris, og jeg tenker aldri over det selv heller. Kommer noen med noe jeg vet er dyrt, så regner jeg med de har kjøpt det på tilbud.

Her vi bor er det også veldig ulikt hva folk gir. Siden vi har flere store barn, er det mest penger, og alt fra 70 kr til 200 kr er like vanlig. De fleste gir en 100-lapp.

Anonymous poster hash: 34a04...378
Skrevet

Vet du, jeg tror det er svært mange som gjør det slik. Spesielt for de av oss som har 3-4 barn + og dermed en haug med barnebursdager vi må gi gaver til. Da er det faktisk verre når de blir eldre (ca 2.-3. klasse+) og det er normalt å gi penger. Barna er glad de får gaver og bryr seg ikke om pris, og jeg tenker aldri over det selv heller. Kommer noen med noe jeg vet er dyrt, så regner jeg med de har kjøpt det på tilbud.

Her vi bor er det også veldig ulikt hva folk gir. Siden vi har flere store barn, er det mest penger, og alt fra 70 kr til 200 kr er like vanlig. De fleste gir en 100-lapp.

Anonymous poster hash: 34a04...378

Nei, jeg bryr meg ikke om pris selv heller, husker ikke i ettertid hvem som har gitt hva til mine barn, og håper det er som du sier :)

HI

Anonymous poster hash: a9978...bd9

Skrevet

Jeg gjør som du kjøper på salg og legger til side, jeg kjøper ting som koster 100+ i fullpris men da til kraftig redusert pris. Med to barn som skal i bursdager 10-20 ganger i året så hadde det blitt for dyrt å bruke 100kr per gave. Ville fort blitt 3-4000kr per år i bare slike gaver . 

Jeg tenker svært lite over verdien på gavene barna mine får, kan hende jeg reagerer litt om jeg vet at det er veldig dyre gaver, men ikke på at det er billige gaver. Jeg har til og med ordnet med gaver til mitt barn fra et par andre barn som ikke hadde råd til gave. (de syntes det var flaut å komme om de ikke hadde med gave så jeg ordnet det med foreldrene slik at barna ikke visste at gavene egentlig var kjøpt av meg)

Og jeg har aldri opplevd at mine eller andre barn (jeg er ofte med å hjelper til i bursdager) har tenkt over hva gaven de fikk kostet. Men nå går disse i småskolen ennå, kan hende dette forandrer seg når barna er større?

Anonymous poster hash: d47e5...60d
Skrevet

I fjor kjøpte vi julegave til barna til 100-250,- per barn. Gavene hadde kostet fra 699-1200,- per barn med ordinær pris. Det var det de ønsket seg, at det var på tilbud var et pluss for oss.

En dyr ting ti sterkt redusert pris, eller samme tingen til en høyere pris. Hvem bryr seg, det er samme tingen :)

Anonymous poster hash: d9bc5...83a

Skrevet

Jeg synes det er hyggelig når barnet mitt får fine gaver (uansett pris), men føler på en måte at jeg må gi noe like fint tilbake. Enten det er fordi de treffer veldig godt eller fordi gaven ser dyr ut. ;)

Men jeg gjør det på samme måte selv da, så det blir jo ikke så dyrt for meg likevel. Dessuten har jeg bare ett barn, så det går fint uansett. :P

Anonymous poster hash: 62ee9...715
Skrevet

Jeg gir ofte bøker, fordi jeg får dem gratis eller til kraftig redusert pris gjennom jobben. Så jeg gir helt nye bøker som kan være verdt 200-300 kroner, men jeg har jo ikke betalt det for dem. Regner med at det er innafor. Er ikke så opptatt av prisen, men synes gavene skal fremstå som nøkterne. Det er i grunnen helt likegyldig om giver har betalt 10 eller 100 kroner.

Anonymous poster hash: 1ca2d...534

Skrevet

Jeg har gjort som deg i flere år, og trodde vel egentlig at det var helt vanlig. Absolutt helt greit.

Skrevet

Jeg gjør også som deg. Har en skuff med gaver kjøpt når jeg kommer over noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...