Gå til innhold

Hvilke størrelser kjøper dere?


Kakao1234

Anbefalte innlegg

Hei hei! :)

 

Dette har sikkert blitt spurt om hundrevis av ganger før, men jeg lurer...

 

Tenker å begynne å kjøpe inn bittelitt klær til den lille, slik at det ikke blir så mye på en gang på slutten av graviditeten... Også er jeg så usikker på hvilke størrelser jeg bør kjøpe i første omgang?

 

Jeg selv har brukt å kjøpe 62 i gave til venner når de har fått barn, og tror det er ganske vanlig å få mye i de litt større størrelsene?

 

Men er jo hyggelig at babyen har klær som passer den første tiden også, så lurer på om det er dumt å kjøpe en del i 56? Ser også at feks KappAhl oppererer med str som heter 50/56. Er litt redd det kan bli for lite?

 

Jeg var 4.500 g og 52 cm da jeg ble født, og min mann var 3.500 g og 50 cm, - vet ikke om det har noen betydning for hvor stor vår blir?

Endret av Kakao1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til førstemann kjøpte jeg en del i 50. han var 3500 og 51 cm ved fødsel. 50 kunne fint brukes i ca 6 uker. Begynte å ta i bruk 56 fra ca 4 uker.

Nr 2 var nesten 4 kg, men kunne fint bruke 50 til ca 6 uker hun også

Nå er nr 3 på vei, og jeg kjøper ikke noe mer en det jeg allerede har i 50, men har kjøpt litt i 56(regner med rundt 4 kg's baby denne gangen også.), av erfaring blir den str da brukt en stund.

 

Er ikke så mye på KappAhl som er 50/56 i str, bare ull og pyjamaser som jeg kan komme på. og det er stort i str, så du kan trygt kjøpe den str.

62/68 blir jo altfor stort til en nyfødt.

Det meste i Newbie er også stort i str, men der begynner jo det meste på 56 nå. (jeg jobber forøvrig på KappAhl, så kjenner derfor klær og str godt)

 

Tenker du å tørketromle klærne derimot, så kan det være greit å gå opp en str. Men jeg ville fortsatt ikke kjøpt 62/68 til en nyfødt.



Anonymous poster hash: 66a0d...d9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til førstemann kjøpte jeg en del i 50. han var 3500 og 51 cm ved fødsel. 50 kunne fint brukes i ca 6 uker. Begynte å ta i bruk 56 fra ca 4 uker.

Nr 2 var nesten 4 kg, men kunne fint bruke 50 til ca 6 uker hun også

Nå er nr 3 på vei, og jeg kjøper ikke noe mer en det jeg allerede har i 50, men har kjøpt litt i 56(regner med rundt 4 kg's baby denne gangen også.), av erfaring blir den str da brukt en stund.

 

Er ikke så mye på KappAhl som er 50/56 i str, bare ull og pyjamaser som jeg kan komme på. og det er stort i str, så du kan trygt kjøpe den str.

62/68 blir jo altfor stort til en nyfødt.

Det meste i Newbie er også stort i str, men der begynner jo det meste på 56 nå. (jeg jobber forøvrig på KappAhl, så kjenner derfor klær og str godt)

 

Tenker du å tørketromle klærne derimot, så kan det være greit å gå opp en str. Men jeg ville fortsatt ikke kjøpt 62/68 til en nyfødt.

 

Anonymous poster hash: 66a0d...d9c

 

 

Tusen takk for kjempegodt svar! :)

 

Da er jeg litt klokere! Har hele tiden tenkt at 50 blir for lite, men tror jeg da fortsetter å kjøpe litt i 56, også ser jeg når det nærmer seg fødsel og man lettere kan si noe om hvor stor den forventes å bli før jeg evt. kjøper noe 50 også.

 

Gjør jo ikke noe om klærne er litt store, men synes som sagt det er hyggelig om den har klær som passer også den første tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er veldig fine ting, kjøper jeg i 56-68. Førstemann var 48 cm og druknet i 56, så måtte ønske meg litt 50. Neste var 52 cm og kunne knapt ha 50.

 

Anonymous poster hash: 2c23a...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen! :) Fortsetter å kjøpe litt i 56 enn så lenge, så ser vi når det nærmer seg fødsel om det blir behov for noe i 50 også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var veldig greit å ha noen bodyer og pysjer i størrelse 50, ingen kjøper gaver i så små størrelser. Så da vår lillemann ble mye mindre enn forventet var det rett fra sykehuset og på shopping.



Anonymous poster hash: 2052f...720
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale en tradisjon som min lillebror har startet i vår familie; mens mor er på barsel drar far ut og kjøper et sett med klær, gjerne hentesettet. Så får han en helt konkret oppgave oppi alt som skjer. Og det skal kjøpes etter fødsel, og da kan man se hvor lang/stor baby er iforhold til str 50 eller 56. Og da har man også en ide av om man trenger mer i str 50 eller 56. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine på 4 og 3,8 har brukt en hel del 50. Litt ok at de ikke blir borte i klærne synes jeg. Ville helt klart hatt noen bodyer, pusher og strømpiser i 50. Stort annet bruker de jo ikke den første tiden ;)

 

Anonymous poster hash: 5c1f7...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale en tradisjon som min lillebror har startet i vår familie; mens mor er på barsel drar far ut og kjøper et sett med klær, gjerne hentesettet. Så får han en helt konkret oppgave oppi alt som skjer. Og det skal kjøpes etter fødsel, og da kan man se hvor lang/stor baby er iforhold til str 50 eller 56. Og da har man også en ide av om man trenger mer i str 50 eller 56. :-)

 

Men man må jo nesten vaske tøyet også da ;) Så kanskje greit å ha klargjort hjemreisetøyet før en drar til føden...

 

 

Anonymous poster hash: 5c1f7...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ingen av unga brukt 50. Siden begge var 53 lang. Vi hadde noen sett med 50, men de ble aldri brukt. Er ikke helt krise om man må brette opp ermene heller:-) vi har kjøpt mye på h&m og der synes jeg klærne er små i størrelsen, i forhold til lindex hvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan anbefale en tradisjon som min lillebror har startet i vår familie; mens mor er på barsel drar far ut og kjøper et sett med klær, gjerne hentesettet. Så får han en helt konkret oppgave oppi alt som skjer. Og det skal kjøpes etter fødsel, og da kan man se hvor lang/stor baby er iforhold til str 50 eller 56. Og da har man også en ide av om man trenger mer i str 50 eller 56. :-)

Men man må jo nesten vaske tøyet også da ;) Så kanskje greit å ha klargjort hjemreisetøyet før en drar til føden...

 

 

Anonymous poster hash: 5c1f7...2f3

Enige sånn i det vesentlige. Vasker alltid nye klær før bruk,men det finnes da noen unntak. Som f.eks klær kjøpt av pappa. Nå fikk ikke pappa ligge sammen med oss på barsel og måtte hjem hver natt,så tror faktisk han hadde vasket dem. Jeg var jo 3 dager på barsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min siste reiste hjem itøyet han fikk av mormor,mannen min vasket det og kom med det.

 

Min eldste mvar prematurt og 50 var mer enn stort. Tror ikke jeg hadde kjøpt særlig før han ble født. I alle fall ikke i 50.

 

Jentene passet 50 ganske kort tid de var 3,9 og 3,7 og 50 cm gikk fort over til 56 og så ganske kjapt til 62.

 

Minstemann var 53 sm og 3,7 han også og passet egentlig aldri 50 fortet oss å bruke noen plagg han fikk, han vokste enormt fort og 3 måneder gammel bruker han 74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...