Gå til innhold

Nulltoleranse for mobbing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger dere egentlig i at dere har nulltoleranse for mobbing hjemme hos dere?

Betyr det at dere ikke godtar noen form for knuffing, at det er helt forbudt å si noe negativt om andre, at alle må være sammen med alle hele tiden osv eller ligger det noe helt annet i det?

Anonymous poster hash: 79539...492
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prater ikke negativt om andre foran barna. 

Sjelden vi gjør det ellers også. Men om det er noe som bør sies, og barna er tilstede, sies det på engelsk eller tysk.

Anonymous poster hash: b14bd...3df
Skrevet

Tja... Her er det f.eks. lov til å småkrangle litt, men det er ikke lov til å f.eks. le av at noen har tisset på seg. Det er heller ikke lov å si at noen ikke får være med å leke, men det er lov å trekke seg tilbake selv.

Har bare en 4-åring enda, så har ikke kommet borti så mange eksempler. :P Han vil leke med alle, også nabogutten som er psykisk utviklingshemmet og kan være litt voldsom med de andre barna. Hadde han ikke villet det så kunne vi fått et dillemma med hensyn til det å si at noen ikke får være med... (For det er jo egentlig helt legitimt å ikke ville leke med noen som slår og lugger deg.)

Anonymous poster hash: f828f...b2e
Skrevet

Det er ikke alltid barna mener å mobbe andre. Vi hadde et tilfelle på skolen. En gutt som var lystløgner og skulle bestemme alt i leken. Han skulle bestemme hva de skulle leke og hvem som skulle leke. De andre i klassen gikk lei av dette og ville ikke leke med han. Så han byttet skole da mora mente barna mobbet han. Noen ganger bør foreldre tenke på hvorfor ting blir slik

Anonymous poster hash: f92b5...dfe

Skrevet

Jeg tenker at det ikke er lov med typisk mobbende oppførsel ovenfor andre. Såklart har man lov å være uenig med andre barn og knuffe litt med kompisen, men å trakassere andre for morro skyld er ikke greit! Ikke lov å erte, slå, snakke stygt om, le av andre på deres bekostning, si sårende ting for å bevisst være slem mot andre.

Anonymous poster hash: 8382f...762

Skrevet

Jeg tenker at det ikke er lov med typisk mobbende oppførsel ovenfor andre. Såklart har man lov å være uenig med andre barn og knuffe litt med kompisen, men å trakassere andre for morro skyld er ikke greit! Ikke lov å erte, slå, snakke stygt om, le av andre på deres bekostning, si sårende ting for å bevisst være slem mot andre.

Hvordan håndterer du det hjemme. Her er det i hvertfall ikke så uvanlig at søsknene gjør slike ting mot hverandre. Mye av det vurderer jeg som normal søskenrivalisering som jeg ikke blander meg i. Så lenge det ikke går for langt mener jeg de har godt av å løse mindre konflikter selv. Det betyr jo dermed at jeg ikke har nulltoleranse for mobbing. De må tåle litt.

Skrevet

Hvordan håndterer du det hjemme. Her er det i hvertfall ikke så uvanlig at søsknene gjør slike ting mot hverandre. Mye av det vurderer jeg som normal søskenrivalisering som jeg ikke blander meg i. Så lenge det ikke går for langt mener jeg de har godt av å løse mindre konflikter selv. Det betyr jo dermed at jeg ikke har nulltoleranse for mobbing. De må tåle litt.

Enig i at de må tåle litt, men hvis jeg føler at det som blir sagt og gjort ikke er greit, så sier jeg ifra. Hvis ikke det hjelper blir det konsekvenser for dårlig oppførsel for å få barnet til å lære.

Skrevet

Enig i at de må tåle litt, men hvis jeg føler at det som blir sagt og gjort ikke er greit, så sier jeg ifra. Hvis ikke det hjelper blir det konsekvenser for dårlig oppførsel for å få barnet til å lære.

Ja det er nok omtrent som vi gjør det. Men da er det jo ikke nulltoleranse. Da godtar vi litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...