Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Kan du dele erfaringer med meg? Jeg har i dag kraftige og lange menstruasjoner. Blir sosialt hemmet pga disse blødningene. Anonymous poster hash: bf777...9c1
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Den er ute nå, men skal ha ny når babyen er født. De første 6 mnd kan man ha blødninger som kommer og går, jeg trengte aldri mer enn truseinnlegg for disse. Senere hadde jeg sjeldne blødninger, men knapt nødvendig med mer enn et tørk med toalettpapir i trusa. Det var også herlig å slippe å huske på prevensjon. Den holder jo i minst fem år. Jeg bør ta jern i forbindelse med menstruasjon, men på hormonspiral slapp jeg jo det. Anbefales! Du må bare tåle uregelmessigheter i starten. Anonymous poster hash: e73f3...5bd
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Jeg har. Det fungerer veldig fint. Jeg hadde småblødninger i 3 mnd ca etter innsetting, men etterpå har jeg hatt minimalt med blødninger. De første årene merket jeg ingenting til mensen, men nå etter 3 år får jeg noe menssmerter like før, og en liten blødning som knapt nok trenger truseinnlegg en dag. Jeg føler humøret er stabilt og er egentlig ganske så fornøyd Anonymous poster hash: 467c3...797
MTF Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Fikk satt inn hs etter at nr to var født og har vært veldig fornøyd hele tiden. Jeg er vanligvis plaget med veldige mens -og eggløsningssmerter + store blødninger når jeg ikke bruker hormonprevensjon. Hormonspiral er den beste prevensjonen jeg har prøvd. Mensen er så godt som borte og smertene er betydelig redusert. Jeg hadde litt småblødninger i startet de første mnd etter jeg satt den inn, men det gikk gradvis over og det var ikke mye jeg blødde. Holdt med truseinnlegg. Fikk satt inn min andre hs i fjor etter å ha hatt den første inne i syv år, og er like fornøyd enda
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Jeg hadde det slik som du beskriver. De første nettene måtte jeg til og med stå opp 1-2 ganger g skifte både den største tampongen + nattbind for å ikke blø gjennom, og første dagen med mens kunne jeg ikke gå på jobb fordi jeg fossblødde slik og hadde voldsomme magekramper. Hadde kronisk jernmangel også. Nå har jeg hatt hormonspiral i 5 år og det er vidunderlig! Jeg fikk gradvis mindre blødninger hver måned etter innsettingen til det nådde bunnpunktet etter ca et halvt år. Siden da, og fortsatt nå, er det slik at jeg som regel ikke må bruke truseinnlegg en gang fordi det er så veldig lite. Bare litt farge på papiret. Den varer for så vidt fortsatt lenge, men når det er snakk om litt rosa på papiret en til to av toalettbesøkene, så gjør det liksom ikke så mye at det varer en liten uke I tillegg har jeg så godt som ikke vondt lenger. I høyden en dag med litt lette murringer. Anonymous poster hash: 555eb...00c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå