Gå til innhold

Deres beste tips ved omgangssyken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært så heldig at på mine 8 år som mamma har vi aldri hatt omgangssyken, men i natt kom den og 8 åringen spydde ned hele sengen sin 😞

Jeg takler spy veldig dårlig og sengetøy og dyna gikk i søpla.Klarer ikke å vaske opp oppkast, brekker meg og kaster opp selv. Får full panikk om jeg kaster opp , griner og tror jeg skal dø.

Deres beste tips takk og hvor lenge varer det ca?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at han har bøtte tilgjengelig, slik at han kan forsøke å treffe den. Små munner med drikke dersom han klarer, Cola er bra. Mine får Cola og nudler, evt Ritzkjeks. Husk at det må tygges godt i tilfelle det skal opp igjen.

Omgangssyke pleier å vare 1/2 til 1 døgn.

Lykke til!

Skrevet

Takk for tips. Bøtte har han fått.

Skrevet

Hvis du skal kaste dyna hver gang han spyr kan det bli dyrt! Ta på gummihansker, spyl i dusjen, plukk opp klumpene fra sluken hvis det er noe, og hiv dyna i vaskemaskinen.

Gi barnet det han ønsker å drikke. Cola uten kullsyre er ofte en favoritt (kullsyre kan få det til å komme opp igjen), saft, smoothie, saftis. Tørre kjeks eller knekkebrød.

Det kan vare alt fra en natt til en uke.

Skrevet

For min del når jeg er syk selv, foretrekker jeg cola og saltsild/gullfisk å spise. Er stort sett det eneste jeg får i meg. Når det gjelder ungene pleier oppkast å gå over veldig raskt (spyr bare i en periode på noen timer) og etter det er matlysten gjerne borte i flere dager, men formen OK. Sender dem ikke på skole/barnehage før de har begynt å spise normalt. Men det er veldig sannsynlig at flere i familien blir syk, og det er det som er det verste m spysjuka. Og at man føler seg som man skal dø når det står på som verst :P

Anonymous poster hash: b9fc5...5b8
Skrevet

50/50 farris og eplejuice. 1 ss hvert 10 minutt. Og french fries fra Kims

Anonymous poster hash: 577b0...551

Skrevet

Jeg syns det er best å vente med både mat og drikke til den verste kvalmen har gitt seg. Selv litt drikke får meg til å kaste opp en ekstra gang. Når det verste et over, liker jeg best salt å spise og farris/eplejuice å drikke. Doven cola blir jeg ekstra kvalm av.

Anonymous poster hash: 37f30...48d

Skrevet

Jeg har vært så heldig at på mine 8 år som mamma har vi aldri hatt omgangssyken, men i natt kom den og 8 åringen spydde ned hele sengen sin 😞

Jeg takler spy veldig dårlig og sengetøy og dyna gikk i søpla.Klarer ikke å vaske opp oppkast, brekker meg og kaster opp selv. Får full panikk om jeg kaster opp , griner og tror jeg skal dø.

Deres beste tips takk og hvor lenge varer det ca?

Norske blåbær binder magen.

Anonymous poster hash: 72a98...eaf

Skrevet

Bøtte med dobbel pose oppi, kaster man opp kan man bare kaste posen og slippe vaske bøtta hver gang.

Vask dørhåndtak, trappegelender, toalett osv for å hindre smitte. Tykt teppe i sofaen og håndkle i sengen så det ikke kommer spy.

Anonymous poster hash: d6b68...0f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...