Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Jeg har vært så heldig at på mine 8 år som mamma har vi aldri hatt omgangssyken, men i natt kom den og 8 åringen spydde ned hele sengen sin 😞 Jeg takler spy veldig dårlig og sengetøy og dyna gikk i søpla.Klarer ikke å vaske opp oppkast, brekker meg og kaster opp selv. Får full panikk om jeg kaster opp , griner og tror jeg skal dø. Deres beste tips takk og hvor lenge varer det ca?
Ayn Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Pass på at han har bøtte tilgjengelig, slik at han kan forsøke å treffe den. Små munner med drikke dersom han klarer, Cola er bra. Mine får Cola og nudler, evt Ritzkjeks. Husk at det må tygges godt i tilfelle det skal opp igjen. Omgangssyke pleier å vare 1/2 til 1 døgn. Lykke til!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2015 Takk for tips. Bøtte har han fått.
TPK Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Hvis du skal kaste dyna hver gang han spyr kan det bli dyrt! Ta på gummihansker, spyl i dusjen, plukk opp klumpene fra sluken hvis det er noe, og hiv dyna i vaskemaskinen. Gi barnet det han ønsker å drikke. Cola uten kullsyre er ofte en favoritt (kullsyre kan få det til å komme opp igjen), saft, smoothie, saftis. Tørre kjeks eller knekkebrød. Det kan vare alt fra en natt til en uke.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 For min del når jeg er syk selv, foretrekker jeg cola og saltsild/gullfisk å spise. Er stort sett det eneste jeg får i meg. Når det gjelder ungene pleier oppkast å gå over veldig raskt (spyr bare i en periode på noen timer) og etter det er matlysten gjerne borte i flere dager, men formen OK. Sender dem ikke på skole/barnehage før de har begynt å spise normalt. Men det er veldig sannsynlig at flere i familien blir syk, og det er det som er det verste m spysjuka. Og at man føler seg som man skal dø når det står på som verst Anonymous poster hash: b9fc5...5b8
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 50/50 farris og eplejuice. 1 ss hvert 10 minutt. Og french fries fra Kims Anonymous poster hash: 577b0...551
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Jeg syns det er best å vente med både mat og drikke til den verste kvalmen har gitt seg. Selv litt drikke får meg til å kaste opp en ekstra gang. Når det verste et over, liker jeg best salt å spise og farris/eplejuice å drikke. Doven cola blir jeg ekstra kvalm av. Anonymous poster hash: 37f30...48d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Jeg har vært så heldig at på mine 8 år som mamma har vi aldri hatt omgangssyken, men i natt kom den og 8 åringen spydde ned hele sengen sin 😞 Jeg takler spy veldig dårlig og sengetøy og dyna gikk i søpla.Klarer ikke å vaske opp oppkast, brekker meg og kaster opp selv. Får full panikk om jeg kaster opp , griner og tror jeg skal dø. Deres beste tips takk og hvor lenge varer det ca? Norske blåbær binder magen. Anonymous poster hash: 72a98...eaf
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Bøtte med dobbel pose oppi, kaster man opp kan man bare kaste posen og slippe vaske bøtta hver gang. Vask dørhåndtak, trappegelender, toalett osv for å hindre smitte. Tykt teppe i sofaen og håndkle i sengen så det ikke kommer spy. Anonymous poster hash: d6b68...0f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå