Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Lett bipolar. Kan dette hemme han i å få enkelte jobber i voksenlivet? Kan dette være til hinder for han senere? Anonymous poster hash: bb4e2...7c6
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Bipolare er like forskjellige som andre folk så det er litt vanskelig å svare på. Pappaen min er bipolar, men han nekter å la seg medisinere. Han er en selvsentrert egoist og ser overhodet ikke egne feil og mangler, uansett hva det er så er det noen andre sin feil. Han er helt umulig å forholde seg til så en jobb hvor man må samarbeide med kollegaer fungerer ikke. Men han har jobbet hele sitt liv, mer enn 100%, som håndtverker. Han er veldig nøye og flink, nester besatt av at alt skal være 110% hele tiden. Så han har godt rykte og mangler aldri oppdrag. Anonymous poster hash: 6de5b...66b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Sannsynligvis ikke. Jeg kjenner 3 voksne som jeg vet er bipolare. De har alle tre gode, flotte karrierer. Den ene har mer problemer enn de to andre og er i perioder ganske syk. Den andre er en god kollega og venninne av meg, og hun har da en fint og interessant liv og en prestisjefylt jobb. Smart og kul dame. Den siste er en internasjonalt anerkjent professor. Hyggelig og morsom. Jeg vet ikke hvordan de har det med seg selv helt privat og inni seg, og min kollega var en periode sykmeldt pga depresjon. Men det er flere år siden og hun har vært tilbake for fullt siden (det kan dessuten ha hatt å gjøre med en skilsmisse pog fysisk sykdom også). Alle disse bruker medisin i hverdagen. Så ditt barn har alle muligheter til et fint og interessant liv og til å fungere helt bra i yrkesliv og ellers. Anonymous poster hash: 2b505...bff
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Takk for svar! Jeg er jo bekymret for fremtiden.. Men glad han har fått en diagnose slik at vi vet hvordan vi skal takle det. Det har vært tøffe år... Anonymous poster hash: bb4e2...7c6
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Hei, jeg har selv et barn som fyller en del av symptomene på bipolaritet. Venter på utredning. Kan du fortelle meg litt om barnet ditt? Når oppsto symptomene? Hva slags? Ved hvilke alder ble diagnosen satt? Stor klem til deg HI. Jeg kjenner forøvrig flere som er bipolare. Min personlige tanke er så lenge de bruker medisin for å kontrollere svingninger, så går det helt fint med dem. Anonymous poster hash: fb40a...b45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå