Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Jeg har slitt med angst siden ungdommen, men er nå blitt mye bedre. Det er derimot en ting som henger veldig igjen... FYLLE DRIVSTOFF! Jeg skal på langtur i dag (spesialist til babyen), og så skulle egentlig mannen fylle i går etter han var ferdig på jobb, men han fant ikke bankkortet sitt, så da må jeg gjøre det. Det finnes kun TO pumper jeg faktisk tør å fylle fra. Det ligger 30 min hjemmefra, og i helt gal retning der jeg skal. Kjenner jeg er helt skjelven, jeg har løpt på do flere ganger og har magesmerter , hodet føles susete... Jeg prøver å tenke hvor jeg kan fylle, hvor kan jeg fylle, hvor kan jeg fylle, hvor, hvor, hvor... HJELP! Jeg klarer ikke dette! Anonymous poster hash: 68966...e3e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Be en stasjonsansatt tanke for deg da? Anonymous poster hash: 07c93...68c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Ta offentlig transport? Mer miljøvennlig uansett. Anonymous poster hash: 1979f...68e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Hvis mannen din VET dette, hvorfor reiste han ikke ut igjen for å fylle? Men dette klarer du selvfølgelig. Stopp på det første stedet i nærheten, så blir du ferdig med det! Anonymous poster hash: 1481f...e1e
:-)))) Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Hi Ja, gjør det. Be noen på stasjonen fylle for deg. Finn på en eller annen dum unnskyldning men gjør nå det. Jeg skjønner akkurat hva dette gjør med deg, sliter med sånt selv. Eller en av de andre kundene som står der (ennå bedre kanskje). Bare legg det fram som det er - jeg er ganske sikker på at folk forstår slikt og ikke skyter deg av den grunn. Be om hjelp!! Ingen skam i det. Den du spør har sikkert sine ting de er usikre på også - og vil forstå!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Ta bussen! Om du ikke tør/kan fylle drivstoff bør du heller ikke kjøre bil. Anonymous poster hash: 0097e...708
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Kjør ned til nærmeste bensinstasjon og be om hjelp. Jeg hadde mer enn gjerne hjulpet deg om du hadde spurt meg om hjelp Du kan jo si at du har liten erfaring med det, at du blir stresset og er redd for å gjøre noe feil. Så om noen kan hjelpe deg og vise deg litt. Lykke til. Anonymous poster hash: ef910...03b
Gjest Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Hva slags drivstoff jar du bilen da? Svart pumpe er til diesel og bensin går ikke ned i hullet for de som bruker diesel. Tro meg... jeg har prøvd i et blondt øyeblikk
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Kan ikke ta bussen dit, bussen stanser for langt unna, vi vil ikke rekke det med mindre vi hadde dratt i 7-tiden i dag tidlig. Har time 12... Er en lang tur, og må i tillegg til baby, ha med en halvsyk toåring.Å fylle drivstoff er en liten del av det å kjøre bil, og det gjør meg ikke til en uegnet sjåfør. Jeg skifter dekk selv, i det minste. Jeg fyller uansett på mine faste stasjoner, det er ikke noe problem. Vurderer å ta den omveien... Huff, vet ikke om jeg tør be om hjelp heller... Her må jeg bare knipe setemuskelen hardt sammen, og bare go for it... Mannen vet ikke hvor ille det faktisk er, jeg vet ikke om jeg har gjort meg uklar på det punktet ("spøkte" med at jeg måtte innom min faste pumpestasjon før vi dro avgårde, og han lo), eller om han ikke ønsker å forstå. Han vet jeg gjerne kjører den halvtimen, eller lenger om jeg er et annet sted, for å fylle på en av mine to stasjoner. Jeg tror han finner det litt komisk, men det kan også være han tror jeg spøker når jeg sier at jeg skal til min faste pumpestasjon når jeg er halvtime-time unna. Såå... det er helt og holdent min skyld. Hadde jeg bedt ham fylle på etter han kom hjem, ville han gjort det, til tross for at klokken var over 23. Jeg har aldri fylt feil! Det er nemlig noe jeg "pugger" før jeg fyller. Grønn pumpe, grønn pumpe, grønn pumpe, grønn, grønn, grønn... Og når jeg står foran pumpa: den er grønn, grønn, grønn, grønn... Grønn er bensin, grønn er bensin, grønn er bensin (gjerne mens jeg gir hundre blikk på enten prisen på bensin eller om det står "95". Jeg ser ikke egentlig hva det er, så jeg husker ikke helt, det er bare noe jeg må gjøre for å tørre å fylle). HI Anonymous poster hash: 68966...e3e
Mandala Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 (endret) Jeg forstår deg godt! Jeg hadde samme redsel i mange år! Har du en ubemannet pumpe i nærheten? Da jeg begynte å betale med kort (turte ikke det engang den første tiden) så merket jeg at ubemannede pumper var "tryggere". Det er ikke den samme faren for å bli observert om man gjør noe dumt. Et annet tips er å finne en pumpe som ikke er så "populær". Kø bak seg vil man helst unngå med bensinfylleangst. Dette klarer du! Egentlig er det en litt positiv ting at du må klare dette selv! Det er første steget for å komme seg videre i å jobbe med angsten vet du ;-) Endret 10. september 2015 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 Gjør som en gammel dame der jeg tanker drivstoff: Hun parkerer ved pumpa og legger seg på hornet til de ansatte kommer ut og gjør jobben for henne Anonymous poster hash: 39647...352
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #12 Skrevet 10. september 2015 Kan jeg spørre hva det er som gjør at du har sånn angst for dette? Er det for å gjøre feil? Anonymous poster hash: 69577...09b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #13 Skrevet 10. september 2015 Ta bussen! Om du ikke tør/kan fylle drivstoff bør du heller ikke kjøre bil. Anonymous poster hash: 0097e...708 Herregud for et svar, du kan ikke huse mye i toppen! Hi, lykke til, håper du finner en løsning på dette! Anonymous poster hash: 3c238...edc
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #14 Skrevet 10. september 2015 Ta bussen! Om du ikke tør/kan fylle drivstoff bør du heller ikke kjøre bil. Anonymous poster hash: 0097e...708 Herregud for et svar, du kan ikke huse mye i toppen! Hi, lykke til, håper du finner en løsning på dette! Anonymous poster hash: 3c238...edc Jeg mener det faktisk. Det er en grunnleggende del av det å kunne håndtere et kjøretøy. Det samme gjelder å skifte dekk. Anonymous poster hash: 0097e...708
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #15 Skrevet 10. september 2015 Kjør til nærmeste bensinstasjon. Parker ved pumpa. Fyll bensin og gå inn og betal. Se for deg mestringsfølelsen når du er ferdig da Anonymous poster hash: c7bf8...ba3
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #16 Skrevet 10. september 2015 Ikke for å være frekk, men Hva er du redd for? Anonymous poster hash: 6d992...94b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #17 Skrevet 10. september 2015 Jeg var også livredd for å fylle bensin i flere år etter jeg tok lappen. Aner ikke hvorfor. En dag gikk det opp for meg at jeg hadde ikke vært redd på veldig lenge. For jeg fylte alltid selv om jeg var redd. Du må "bare" møte frykten din. Overvinne den. Bli sterkere. For det er virkelig ikke skummelt. Og om du kjører på feil side, så er det bare å snu bilen. Jeg kjørte på feil side sist uke (vi har to biler med lokket på ulik side) og da facepalmet jeg meg selv, kjørte litt frem og rygget inn på andre siden. Jeg hadde dødd for 10 år siden, men i dag er det no big deal. Det er sånn som skjer. Lykke til :-) Anonymous poster hash: d58c8...139
*Nøtta* Skrevet 10. september 2015 #18 Skrevet 10. september 2015 Lykke til! I dag er dagen for å møte angsten og gi den et skikkelig ballespark! Det kommer til å gå kjempebra! Grønn pumpe- på rett side av bilen. Du har gjort dette før, du kan det! Hilsen hun som hadde samme problemet i maaaaange år, men som i dag i alle fall KAN fylle bensin et annet sted en i hjembygda OM det skulle være krise. ;)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #19 Skrevet 10. september 2015 Hei! Da var jeg hjemme igjen. JEG HAR FYLT BENSIN PÅ BILEN! Helt alene. Jeg kom på at jeg skulle forbi en annen pumpestasjon som jeg tidligere har brukt ved et par anledninger. Den gir meg angst, men fordi jeg har klart å bruke den før, så tenkte jeg at det klarer jeg igjen!Og det gjorde jeg. Jeg vet ikke hvorfor jeg er så redd for å fylle. Angst kan være ganske absurd. Jeg er ikke redd for å gjøre feil, tror jeg. Men det kan være jeg er redd fordi jeg ikke liker å bli sett. Jeg vil helst være the invincible woman who does nothing special (no superpowers). Anonymous poster hash: 68966...e3e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #20 Skrevet 10. september 2015 Bravo og klapp på skulderen til deg Jeg har ikke angst ,men har det på samme måte som deg når det gjelder fylling av drivstoff , så ære være deg for at du greidde det Anonymous poster hash: b2d11...b7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå