Gå til innhold

Når barnet skal opereres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe mulighet for at begge foreldrene kan få fri? Eller er det kun en som får perm og den andre må eventuelt må ta ferie? 

Anonymous poster hash: dede5...7a0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En forelder får fri med lønn (får penger fra nav). Den andre må søke velferdspermisjon uten lønn.

Vi har vært gjennom det samme.

Vi måtte i tillegg reise med fly til et sykehus på andre kanten av landet for å bli operert av en spesialist, da fikk også bare ene forelderen dekket reisekostnadene, den andre måtte betale selv.

Jeg synes det er helt ok jeg da, barnet trenger en voksen til å følge derfor får vi det på statens regning. Om den andre forelderen også vil være med må vi dekke kostnaden selv. Men har du en god forsikring på ungen får du kanskje noe penger derfra så lenge barnet er på sykehus, det må du sjekke, vi fikk 500 kr dagen de dagene barnet var på sykehuset og så lenge hun trengte kontinuerlig pleie og tilsyn etter at vi kom hjem. Det dekket opp noe av inntektstapet ved at vi begge fulgte til sykehuset.

Anonymous poster hash: 1eb56...f84
Skrevet

kan no søka velferdspermisjon me lønn vel?!

Skrevet

Jeg jobber turnus. Si jeg har fri den dagen barnet skal på sykehuset. Får fri da fri ed lønn? Skal selvsagt sjekke med arbeidsgiver. 

Skrevet

Jeg jobber turnus. Si jeg har fri den dagen barnet skal på sykehuset. Får fri da fri ed lønn? Skal selvsagt sjekke med arbeidsgiver.

Da har du jo fri, hva er egentlig spørsmålet?

Skrevet

Da har du jo fri, hva er egentlig spørsmålet?

Ups! Mente å spørre om far da får lønnet permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...