Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Jeg jobber på St.Olavs Hospital, og ønsker ammefri når jeg skal tilbake i stillingen min før jul, baby blir ett år i februar. Hvordan gjør dere andre spl sol jobber i sykehus d med ammefri? Får man 1 eller 2 timer betalt? Jeg ønsker primært å bruke tid midt på dagen til amming, eller vil dere anbefale å ta 30-60 min før vakt og etter vakt? Anonymous poster hash: 9f3cd...57d
MilleMarmelade Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 På statlige sykehus er det to timer betalt fri. Når timene avvikles tror jeg avtales med sjefen din. På min seksjon har man vanligvis ammefri før og etter dagvakt, ikke midt på dagen. Siden det er veldig travelt i vaktskiftet, er det ønskelig at kveldsvakten kommer til vanlig tid og går tidlig. Men dette varierer jo fra seksjon til seksjon.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 I følge arbeidsmiljøloven har du krav på en time betalt ammefri per dag (bruker du ikke timen din en dag kan den ikke overføres til en annen dag). Noen sykehus har egen tariffavtale hvor man får to timer betalt ammefri. Om ditt sykehus har dette finner du ut ved feks å ringe sjefen din eller HR. Hva som er mest praktisk ift når du tar ut ammefri bør du nesten bli enig med sjefen din om. Anonymous poster hash: f8bc2...b7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå