Gå til innhold

Samboeren min har

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inkasso og gjeld opp etter ørene.

Idag når jeg kom inn på badet var det varmt og fullt av damp på badet pga at dusjen sto å rant, mens han drev å kledde av seg osv... Så spurte jeg om han kunne slutte med å la vannet stå å renne slik å heller skru det på når han faktisk går inn i dusjen. Da fikk jeg slengt i ansiktet at jeg måtte slutte å mase og gnege om slikt.

Han lar varmt vannet stå å renne, han bruker en halv do rull når han TISSER, han hiver klærne på vask så snart han nermest har tatt de ut av skapet osv.. I og for seg koster ikke dette all verden, men når man gjør det hver dag og igjennom et helt liv, blir det plutselig ett helt annet beløp. Og når han da har inkasso krav i alle bauger å kanter syntes jeg det er unødvendig å bidra enda mer negativt med å sløse med alt som kan sløses. Jeg får bare kjeft ved å nevne dette.

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 3ea5e...741

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Benytter deg av klageretten og returnerer han til sine foreldre for omprogramering?

Anonymous poster hash: e408a...321

Skrevet

Løper så fort du kan bort fra det sjarmtrollet der.

Anonymous poster hash: 47c90...04e

Skrevet

Hehe, takk for svar. Så dere mener altså at dette er grunn til å gå? Er ikke dette vanlig?

Hi

Skrevet

Hehe, takk for svar. Så dere mener altså at dette er grunn til å gå? Er ikke dette vanlig?

Hi

Det er ikke vanlig. Jeg ville gått om det ikke ble bedre.

Anonymous poster hash: 2e30c...338

Skrevet

Dette er ikke vanlig!

Det hadde ikke vært sjanse i havet om jeg ville vært sammen med en sånn økonomisk uansvarlig mann (gutt)!

Skrevet

Nei, dette er ikke vanlig.

Anonymous poster hash: 99703...dad
Skrevet

Vanlig?? Nei, det er ikke vanlig. Han må ha hjelp, eller så hadde jeg stikki. Han kommer til å dra deg med seg ned i søla.

Skrevet

Tull med økonomien er vel en av de store fallgruvene for mange par. Snakk med ham om dette, og om det ikke blir bedre - ville jeg nok trukket meg unna. 

Anonymous poster hash: ece9e...72e
Skrevet

Jeg har prøvd å hjelpe med å låne han penger og betale ut kredittkort gjeld, vise han og gi råd ifht til økonomi og levesett. Ingenting har blitt bedre til nå.. Ny gjeld og like mye sløsing. Han skjuler regninger og holder både brev, email, mobil og absolutt alt svært privat.

Vi har barn sammen noe som gjør det vanskelig og uønskelig å gå. Men jeg kjenner dette sliter.

Hi

Skrevet

Jeg har prøvd å hjelpe med å låne han penger og betale ut kredittkort gjeld, vise han og gi råd ifht til økonomi og levesett. Ingenting har blitt bedre til nå.. Ny gjeld og like mye sløsing. Han skjuler regninger og holder både brev, email, mobil og absolutt alt svært privat.

Vi har barn sammen noe som gjør det vanskelig og uønskelig å gå. Men jeg kjenner dette sliter.

Hi

Har prøvd men han nekter å prate og blir sint når jeg tar ting opp med han. Da kjefter og kaller han meg ting.

Hi

Skrevet

Kjenner jeg sånne innlegg rett så kommer HI til å la det skure og gå helt til hun sitter der i økonomisk ruin selv. Fordi hun skulle være så snill og hjelpe mannen. Lykke til :)

Anonymous poster hash: a4a0d...d3b

Skrevet

Selv om dere har barn sammen, så råder jeg deg til å stikke langt i fra dette surrehuet! Ungene og du får det mye bedre, tro meg! De merker atmosfæren hjemme samme hva folk måtte mene. Man skal ikke på liv & død holde sammen til bitter end.

Skrevet

Tenker du burde se deg om etter en ekte mann.

Anonymous poster hash: b1b68...665

Skrevet

Dette er ikke vanlig nei, og økonomisk rot er jo døden for mange forhold. Hadde nok stilt endel krav til han der om jeg var deg, eller gått. Har han ikke selvinnsikt nok til å se at han må endre seg og syns det er greit å ha så mye gjeld og økonomisk rot, så burde alle mulige varsellamper blinke..

Anonymous poster hash: 99e9d...7b0
Skrevet

Når man har barn sammen så strekker man seg gjerne litt lenger for å holde familien sammen, og å la vannet stå og renne er kanskje ikke skilsmissegrunn, sånn rent isolert.

MEN; når dere tydeligvis ikke har råd til denne sløsingen OG han han har null økonomisk kontroll så risikerer du at han drar deg med ned i dragsuget!

Hva om han ikke betaler strømmen og dere plutselig ikke har varme? Eller huslånet sånn at dere plutselig en dag står tomhendte igjen på gata?

Og ikke rydd opp i kredittgjelda hans igjen, det lærte han tydeligvis INGENTING av!

Han er nok bare glad til, han nå, for nå er han i null og kan ta opp ny gjeld. For han vet at du rydder opp i hans rot!

Nei, jeg hadde ikke turt å være sammen med en så uansvarlig mann :(

Anonymous poster hash: 2af76...ddc

Skrevet

Hi

Har prøvd men han nekter å prate og blir sint når jeg tar ting opp med han. Da kjefter og kaller han meg ting.

Hi

Da velger du leve i gjeld el forlate.

Anonymous poster hash: b1d59...111

Skrevet

http://www.tv3play.no/programmer/luksusfellen/602455?autostart=true

Se programmer av Luksusfellen sammen, man trenger ikke å melde seg på programmet, men viktigste er at man søker hjelp!

Anonymous poster hash: 3ee85...f09

Har prøvd. Han har ingen interesse av å se programmet. På meg virker det litt som at han ikke bryr seg. Og dette til tross for at han vet hvor mye det plager meg.

Hi

Skrevet

Som en over her sa - benytt deg av angreretten og lever mannen snarest tilbake der du fant ham . Ønsker du å leve i økonomisk rot?

Anonymous poster hash: 84cbe...752

Skrevet

Både sløser OG kjefter...?

Ut med ham.

Anonymous poster hash: 222c1...c18

Skrevet

En halv dorull når han tisser? Et mannfolk?? Han ligner litt på tenåringsdatra mi, minus det med økonomisk rot, som selvsagt er det verste her.

Anonymous poster hash: 7907d...305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...