Gå til innhold

Når få barn nr 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, førstemann er 8 år og andremann er kun 8 mnd. Vi ønsker oss tre barn totalt, men er så usikre på når sistemann bør komme til verden. Veldig usikker selv, vil ikke at det skal bli 8 år mellom de to neste også, men samtidig er det fantastisk at barna får litt tid alene som små før de må dele mamma og pappa...

Jeg er 29 år og mannen 31.

Anonymous poster hash: 7ae70...f30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vi ha svaret på når det passer best for deres familie å få barn?

Spesielt

Anonymous poster hash: fb0e7...c78

Skrevet

Vent et par år om ikke lysten er for stor. Barn kan ha godt av å få være minst noen år før de får en liten konkurrent.

Skrevet

Det er ingen fasitsvar på dette. Både fordeler og ulemper med både kortere og lengre tid mellom barna. Dere er såpass unge fortsatt, at det er jo ingen problemer om dere vil vente en stund :)

Beste rådet mitt er å følge magefølelsen ;)

Anonymous poster hash: 5faec...201

Skrevet

Skal vi ha svaret på når det passer best for deres familie å få barn?

Spesielt

Anonymous poster hash: fb0e7...c78

Sukk! Gå å spy et annet sted... Det er jo mange som spør om råd og andres meninger. Kan jo være erfaringer og synspunkter andre har som er verdt å vite...

Anonymous poster hash: 5faec...201

Skrevet

Vi har fått våre barn med fire og to års mellomrom. To års mellomrom er jeg mest fornøyd med. De har et svært tett bånd og trives veldig godt i hverandres selskap. Det er mange små og store aktiviteter i hverdagen som passer for begge de to yngste, mens den eldste gjør vi andre ting med. (Ikke at eldste er glemt på noen måte, men ofte ser vi at felles utflukter og ting vi gjør sammen som familie hjemme passer enten ham eller de små...)

Jeg ser også at eldste tar mye ansvar for de små. Ikke fordi vi ber ham, men fordi det faller naturlig for ham.

Jeg hadde valgt å få barn tett om jeg var dere.

Anonymous poster hash: d6832...004

Skrevet

Våre er 4 år, 2 år, og 4 mnd. Det er kjempeslitsomt, og pappaen og jeg har nesten ikke tid til noe annet enn barna. Gleder meg til de blir større.

Anonymous poster hash: 2d122...f40

Skrevet

Tror alle aldersforskjeller er fine, her har jeg 13 mnd mellom de to eldste og 5,5 år ned til minste. 

Begynn prøvingen når du er klar:) Ville nok hatt 1,5-2,5 år må jo være en topp aldersforskjell. Da får de en lekekamerat i oppveksten. 3 år og mer kan nok være litt mye i forhold til famlieaktiviteter og leking som passer begge de minste:)

Når du allerede har et stort barn, ville jeg nok hadd de minst etett:)

Anonymous poster hash: 1fc20...643
Skrevet

Synes 3 år mellom er perfekt :)

Skrevet

2,5 år synes jeg var perfekt, passe tett, men eldste begynner å bli mer selvstendig, prater godt osv.

Anonymous poster hash: 941b2...7cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...