Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Barnet mitt er fortvilet over situasjonen på skolen, hun er lei seg, liker ikke læreren sin og sier hun vil bytte klasse på grunn av læreren, som kjefter mye og er sint. Barnet blir lei seg og usikker og liker ikke hvordan hun blir behandlet. Det er strenge kommentarer og mye småkjefting. Hva ville du ha gjort? Anonymous poster hash: c0cd4...075
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Tatt det opp med rektor og sosiallærer i første omgang Anonymous poster hash: cb31a...aec
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Ta det opp med rektor, jeg gjorde det selv I 3.klasse (barneskolen) og var veldig glad for å bli tatt seriøst. Fikk det også mye bedre i den andre klassen. Anonymous poster hash: 053d8...2e9
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Jeg tar henne seriøst,og har lovet henne å hjelpe henne med alt jeg kan så godt jeg kan. Jeg kjenner at jeg har lyst til å forfølge dette litt, men er usikker på hvordan og hvem jeg skal gå til. Jeg tror læreren bare kommer tol å avfeie dette som yull om jeg snakker med denne, så ja, jeg har tenkt på å snakke med noen andre på skolen. Dere mener rektor eller sosiallærer, altså? Jeg heller mot rektor, jeg liker ikke å gå omveier, men rett til topps. hi Anonymous poster hash: c0cd4...075
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Nå er vel ikke det at en elev ikke "liker" læreren i seg selv grunn til å bytte klasse, selv om der er en curlinggenerasjon vi oppdrar. At læreren er streng er bare positivt. Om hun er urimelig derimot, da er det en annen sak. Du burde vel snakke med de andre foreldrene, finne ut om læreren generelt skaper utrygghet eller om det mest handler om dårlig personkjemi. Man Jan ikke forvente at alle i en klasse skal "like" læreren personlig. Anonymous poster hash: f7efb...3b6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Nå er vel ikke det at en elev ikke "liker" læreren i seg selv grunn til å bytte klasse, selv om der er en curlinggenerasjon vi oppdrar. At læreren er streng er bare positivt. Om hun er urimelig derimot, da er det en annen sak. Du burde vel snakke med de andre foreldrene, finne ut om læreren generelt skaper utrygghet eller om det mest handler om dårlig personkjemi. Man Jan ikke forvente at alle i en klasse skal "like" læreren personlig.Anonymous poster hash: f7efb...3b6 Vel, det er mulig at du uttrykker deg litt klønete, og jeg er uenig. Det må da virkelig være ønskelig at en elev skal føle seg akseptert og respektert av en lærer som hun skal tilbringe utallige timer i året med, i flere år. Slikt kan ikke feies unna som dårlig personkjemi. Vi snakker om en unge om uttrykker et ønske om å dø på dårlige dager. hi Anonymous poster hash: c0cd4...075
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #7 Skrevet 9. september 2015 Nå er vel ikke det at en elev ikke "liker" læreren i seg selv grunn til å bytte klasse, selv om der er en curlinggenerasjon vi oppdrar. At læreren er streng er bare positivt. Om hun er urimelig derimot, da er det en annen sak. Du burde vel snakke med de andre foreldrene, finne ut om læreren generelt skaper utrygghet eller om det mest handler om dårlig personkjemi. Man Jan ikke forvente at alle i en klasse skal "like" læreren personlig.Anonymous poster hash: f7efb...3b6 Vel, det er mulig at du uttrykker deg litt klønete, og jeg er uenig. Det må da virkelig være ønskelig at en elev skal føle seg akseptert og respektert av en lærer som hun skal tilbringe utallige timer i året med, i flere år. Slikt kan ikke feies unna som dårlig personkjemi. Vi snakker om en unge om uttrykker et ønske om å dø på dårlige dager. hi Anonymous poster hash: c0cd4...075 Jeg svarte på bakgrunn av det første innlegget ditt, jeg kan ikke ta utgangspunkt i informasjon som ikke står der (at hun ikke føler seg akseptert og respektert og har dager der hun ønsker å dø).Å ikke like en lærer fordi hun er streng og kjefter (innenfor rimelighetens grenser) er jo ingen grunn i seg selv til å skifte klasse. Vi vet heller ingenting om kjeftingen er berettiget eller ikke. Men om det er så ille, så vil jeg tro det er mange andre barn i klassen som mistrives sterkt også. Derfor ville jeg ha pratet med andre foreldre også, eventuelt for å sende en samlet klage eller fått mer tyngde bak min egen. Anonymous poster hash: f7efb...3b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå