Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en katt som et sterilisert og chippet. Hun har vært mye ute nå i sommer, og det kan gå både 1uke og 3 uker mellom hver gang vi ser henne. Hun er blitt tynnere de periodene jun har vært borte, men ikke utsultet når hun kommer hjem, så tidlig at hun fanger mus/fugler. Hun er VELDIG redd andre folk, så er ganske sikker på at ingen andre mater henne. Jeg har ikke fb selv, men hørte i dag at noen hadde lagt ut at det var en katt som hadde vært mye i området deres den siste tiden, og den kunne godt være der så lenge deres katter godtok det. Hun skrev dette for 1-2uke siden. Jeg var i dag å så etter katten og fant henne og denne damen skrev i kommentarfeltet at jeg måtte lære meg å ta vare på dyret mitt osv. (Venninnen min viste meg det) synes dette var ganske frekt, jeg kan jo ikke styre hvor katten min går, og hun kommer jo alltid hjem igjen(er inne nesten hele tiden på vinteren) jeg syns ikke det blir rett å sette et dyr som er vant å være ute fritt i bur.. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: bd5c8...1cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager mye skrivefeil, er litt sint nå..

Skrevet

Hvis katten har det godt så hadde den ikke reket sånn rundt.Min katt gjør ikke det.Å den har det veldig bra hos meg.

Anonymous poster hash: 19c0a...5e7
Skrevet

Hun har jo helt rett!

Jeg har hatt katt hele livet og ingen av de har noen gang rekt på denne måten. Det lengste noen har vært borte er halvannet døgn og da var det leteaksjon fra min side. Mao, helt ulikt katten.

Katten din behøver sikkert både ormekur og vet.sjekk etter en kost bestående av selvfangs.

Anonymous poster hash: da87e...c8b

Skrevet

Katten har det veldig bra hos meg! Er som sakt bare på sommeren den er "borte", hele vinteren inne, går bare rett utenfor døren på do! Hva vet du om at jeg ikke gir ormekur??!! Katter har instinkt, og er jaktdyr!

Skrevet

Jeg vet ikke, jeg poengterete bare at det muligens var et behov. Siden du skriver den har blitt tynnere og mest sannsynlig lever av selvfanst er orm ganske sannsynlig.

Mine katter er også mest ute om sommeren, men de er rundt huset og vi har kontakt med de flere ganger i døgnet.

Om pus er så mye borte, så sier det meg at det er noe den kanskje ikke får tilfredsstilt hjemme. Passet det deg ikke å få svar du ikke liker, så ta lærdom av det til neste gang du ber om andre sin mening.

Anonymous poster hash: da87e...c8b

Skrevet

HAr også hatt katt i 28 år og har aldri opplevd at de har oppført seg sånn om de har det bra og er tamme. Ei heller når jeg jobbet i Dyrebeskyttelsen. Å være borte så lenge at den går ned vesentlig i vekt o.l vil som regel indikere at det er noe den ikke trives med der den kommer fra. Dette trenger ikke være noe som går på deg som eier, men ett eller annet i omgivelsene den ikke trives med fks.

Anonymous poster hash: 7d3b9...81d
Skrevet

Jeg er totalt uenig i de andres svar her, og for å få litt substans bak svaret så kan jeg jo si at jeg opprinnelig utdannet meg til smådyrspleier og kan en ganske så mye om katter. Det er nok ikke så ofte at hunkatter blir borte så lange perioder, men det er heller ikke sjeldent. Hannkatter er ofte borte over lang tid på vår/sommer da de er ute og krever sitt territorium og jakter hunkattene, men det er som sagt heller ikke uvanlig at hunnkattene er ute på vift over langt tid. Det at katten er så stedbundet utenom sommeren, indikerer ganske mye i rettning at hun trives veldig godt hos deg, har det bra, men har også en personlighet som krever litt annet når sommeren kommer.

Når det kommer til at katten er tynn så kan jo det selvsagt være pga parasitter (som orm), men like mye så kan det komme av at maten er ikke like lett tilgjenglig som når skålen fyller seg opp regelmessig og da jakter katten den maten den trenger, men fyller ikke opp fettlagrene.

Anonymous poster hash: c3e66...192

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...