Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Barna er mellom 7-13 år gamle og vi bruker tv sammen veldig lite. Vi har derimot Netflix, HBO og selvsagt NRK,om vi vil se på noe. Tidligere har barna vist relativt liten interesse for tv. Jeg husker vi var hos mine foreldre for noen år siden og jeg syntes det var litt trist at vi ikke kunne kose oss sammen foran tv som familie - barna ville nemlig heller leke sammen. Nå hender det derimot at noen av barna nevner at de vil se noen av de her showene / konkurransene som er på feks fredag og lørdag kveld. Jeg mistenker derimot at det er etter påtrykk fra mormor. Er som regel etter besøk der at de "klager". Vel, bør man ha tv- kanaler for at barna skal få muligheten til å se det andre ser? Anonymous poster hash: 91aae...31e
Fandens Oldemor Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Har vært (og er) i samme situasjon som deg med barn i omtrent samme alder. Behovet har ikke vært tilstede tidligere, men nå ser vi at det kan være greit å gå til anskaffelse av TV-kanaler. Blir det lite brukt, sier vi det bare opp.
labine Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Dersom dere vurderer å gå til anskaffelse av tvkanaler så sørg for å velge faktakanaler istedet for de h** barnekanalene. Nå veit jeg ikke hva som er på netflix og hbo siden jeg ikke bruker det selv men mine unger elsker å se dokumentarer. Og de får lettere lov å se ekstra på tv om det er faktaprogram de vil se. Og læreren som mellomste har nå og eldste hadde før gir tilbakemeldinger på at de kan mye utenfor pensum på skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå