Gå til innhold

vanskelig valg ang barn nr 3.... :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to jenter på 7 og snart 5. Jeg har i lang tid hatt et ønske om et barn til, men mannen har sagt nei, helt til i våres,da ville han plutselig, men da hadde jeg lagt det på is siden han sa blankt nei så ble litt overrasket. Tenkte at da kan vi begynne å prøve til høsten, men da blehan usikker igjen,men smiler litt når jeg spør om det og sier vet ikke.

Har nå bestilt time til mandag for å fjerne spiralen, oghar sagt at han må gi et klart svar nå etter å ha tenkt hele sommeren. Jeg fjerner den ikke hvis han siernei.

Men når det nærmer seg blir jeg selv usikker...hehe..

I mot:

Begynne på nytt

Nattevåk

Ny småbarnstid

Blir det for mye?

Fødselsdepresjon som jeg hadde med de to andre (vet det går over)

Osv..

For:

En baby til

Familien komplett

De to eldste ønsker seg en baby

Pluss mer..

Vi jobber begge 100% og mannen går på skole hver tirsdag og annenhver helg, har 2,5 igjen. Ikke ofte barnevakt,blir kanskje vanskeligere å sette bort tre. Men jeg har så lyst men samtidig ikke lyst når jeg er stup trøtt på kvelden og kan bare gå å legge meg uten å tenke på nattevåk..hehe..

Hva tenker dere? Gjerne dere med 3 barn eller flere, er det veeeldig stor omveltning? Syns det er litt skummelt...

Takk for at du leste og gir meg råd :)

Anonymous poster hash: 78031...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg venter nr 3 nå, og var i din situasjon i vinter. Har barn på 2 og 5 fra før. Mannen og barna ville gjerne ha, mens jeg var litt i tvil og holdt igjen. Solgte til og med alle mamma klærne og babytøyet frem til str 80. Og så plutselig forsto jeg at jeg ikke er ferdig. Merkelige greier.

Nå spørs det jo hvor gammel du er. Jeg er 40 og hadde ikke tid til nøling. Hvis du bare er i 30-årene så kan du jo vente litt og kjenne på følelsen

Anonymous poster hash: 9734b...a61

Skrevet

Verden er overbefolket. Ta heller å adopter en Syrisk flyktning om dere har behov for å gi omsorg.

Anonymous poster hash: 222bc...825

Skrevet

Jeg er kunn 30 år så har ikke dårlig tid,men vil ikke ha for stor aldersforskjell heller. Har veldig lyst da :)

Ikke misforstå,men når jeg kan bli gravid så vil jeg det fremfor å adoptere.

Hi

Skrevet

Verden er overbefolket. Ta heller å adopter en Syrisk flyktning om dere har behov for å gi omsorg.

Anonymous poster hash: 222bc...825

Nå må folk gi seg med denne flyktningpropagandaen! Kan man for faen ikke opprette en jævla tråd uten at disse flyktningene skal dras inn!? Rister på huet..

Anonymous poster hash: 020e4...21f

Skrevet

Da syntes jeg du skal prøve. Jeg ga oss 6 måneder. Hvis det ikke gikk til da, så ville jeg ikke. Samme hvis det ble sa/ma ol. Spiren satt på 2 forsøk, så nå får vi bare håpe alt er bra og at det bare er en der inne....

Meg på 40

Skrevet

Vi har to jenter på 7 og snart 5. Jeg har i lang tid hatt et ønske om et barn til, men mannen har sagt nei, helt til i våres,da ville han plutselig, men da hadde jeg lagt det på is siden han sa blankt nei så ble litt overrasket. Tenkte at da kan vi begynne å prøve til høsten, men da blehan usikker igjen,men smiler litt når jeg spør om det og sier vet ikke.

Har nå bestilt time til mandag for å fjerne spiralen, oghar sagt at han må gi et klart svar nå etter å ha tenkt hele sommeren. Jeg fjerner den ikke hvis han siernei.

Men når det nærmer seg blir jeg selv usikker...hehe..

I mot:

Begynne på nytt

Nattevåk

Ny småbarnstid

Blir det for mye?

Fødselsdepresjon som jeg hadde med de to andre (vet det går over)

Osv..

For:

En baby til

Familien komplett

De to eldste ønsker seg en baby

Pluss mer..

Vi jobber begge 100% og mannen går på skole hver tirsdag og annenhver helg, har 2,5 igjen. Ikke ofte barnevakt,blir kanskje vanskeligere å sette bort tre. Men jeg har så lyst men samtidig ikke lyst når jeg er stup trøtt på kvelden og kan bare gå å legge meg uten å tenke på nattevåk..hehe..

Hva tenker dere? Gjerne dere med 3 barn eller flere, er det veeeldig stor omveltning? Syns det er litt skummelt...

Takk for at du leste og gir meg råd :)

Jeg har to barn på 8 og 6 og venter nå nr tre. Hadde hatt lyst på en til, men mannen ville ikke, så jeg slo meg til ro med at to var nok. Etter hvert var fornuften mer og mer enig. Og jeg følte ikke for å begynne på nytt med så store barn fra før.

Så ble jeg gravid med et "uhell". Fikk jo sjokk først, men det gikk fort over. Nå gleder vi oss veldig mye! Alle bekymringer er overskygget av glede!

Jeg vet jo at dette kan bli tøft. De to forrige hadde kolikk og var ikke sove-babyer. Slet med bekkenet både før og etter fødsel. Så det er vel en viss risiko for at dette ikke blir en dans på roser. Men vi kommer oss nok gjennom det, og det er jo verdt det! I tillegg tror jeg det blir greit at storesøskene er såpass store. Blir nok mye hjelp i de også :)

Vet ikke om det er så mye råd til deg i dette her, men det er nå mine tanker :) Sjeldent man angrer på å ha fått barn, selv om det kan være utfordrende til tider ;)

Anonymous poster hash: 79258...a1d

Skrevet

Vil du lure på om du skulle fått enda en baby resten av livet, eller få en når du allerede har to og vet at "du kommer deg gjennom det"? Jeg har riktignok bare 1, så du vil nok ikke ha svar fra meg, men leker med tanken å få en til (alltid vært planen, men småen er bare 1 år enda), og så fort jeg tenker på spedbarnstiden og opp minst hver 3. time hver natt husker jeg hvor sliten jeg var! Men, så tenker jeg, at nå sitter jeg jo her og har ikke fått varige mèn av det. Det virker tungt når en tenker tilbake på det, men når en sitter midt oppi det er ting så mye enklere! Så tenker jeg du får masse hjelp av storesøskna, de er jo store nok til å holde babyen underholdt mens du f.eks. skal lage middag eller vaske klær ;)

Anonymous poster hash: b3715...4cb
Skrevet

Venter også nummer tre. Hadde lang mot-liste for å si det mildt. Men ønsket om et tredje barn forsvant aldri. Mannen gikk fra å blånekte til å sånn halvveis si ja. Han synes egentlig to er nok, men gjør det mest for min del. De to eldste vil være 8 og 11 når babyen kommer. Aldersmessig hadde jeg dårligere tid enn deg, så det var ikke vits å vente. Klarer ikke helt å se for meg livet med baby igjen, men er vant med babyer. Det er mer det å begynne med nattevåk og bli såpass låst som man jo blir. Har lenge igjen av svangerskapet, så vil ikke glede meg for tidlig.

Anonymous poster hash: a5f29...68f

Skrevet

Takk for svar dere :) var jo skummelt og få både nr 1 og 2, så det er det sammenå. Men som du ene skriver over her ang opp om natta,vi har jo ikke fått varige men..hehe..man kommer jo igjennom det,vil nok gå for det hbis mannen sier ja :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...