Gå til innhold

Stemor og foreldremøte på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har ikke mulighet til å delta på foreldremøte til sin sønn på 8år denne uken, kan jeg som stemor dra for han?

Anonymous poster hash: 08d0e...ed9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La far sende melding til mor og spørre om hun syns det er greit at du stiller isteden for han.

Anonymous poster hash: e2e9b...264

Skrevet

Jeg er lærer og har hatt flere steforeldre på foreldremøter (hvis du mener disse fellessamlingene for foreldrene til klassen/trinnet). Reagerer ikke noe negativt på det :)

Er det OK for moren? Det er vel i tilfelle henne det står mest på, ville jeg anta...

Anonymous poster hash: 76a2f...076
Skrevet

Moren kunne i utgangspunktet ikke delta selv, men skal dra likevel nå kun fordi jeg meldte meg. Også sa hun at jeg ikke er moren til gutten, og ikke er velkommen på slike møter. Synes det er trist. Vi har barnet 50% og jeg er like engasjert i denne gutten som mitt eget barn, hjelper med lekser, fritidsaktiviteter etc.

Mitt eget barn har også en stemor, og jeg er evig takknemlig for at hun stiller opp for barnet mitt så mye som hun gjør. Skjønner ikke hvorfor guttens mor ikke ønsker at jeg stiller opp for han.

Hi

Skrevet

Moren kunne i utgangspunktet ikke delta selv, men skal dra likevel nå kun fordi jeg meldte meg. Også sa hun at jeg ikke er moren til gutten, og ikke er velkommen på slike møter. Synes det er trist. Vi har barnet 50% og jeg er like engasjert i denne gutten som mitt eget barn, hjelper med lekser, fritidsaktiviteter etc.

Mitt eget barn har også en stemor, og jeg er evig takknemlig for at hun stiller opp for barnet mitt så mye som hun gjør. Skjønner ikke hvorfor guttens mor ikke ønsker at jeg stiller opp for han.

Hi

Sånn er det dessverre (ofte) å være stemor. Mye jobb og lite "rettigheter".

Skrevet

Jeg er visst ikke velkommen til å komme på skoleavslutninger heller. Er dette virkelig noe hun kan bestemme? Har ikke faren til barne noe han skulle ha sagt? Hi

Skrevet

Som steforeldre forventes det at vi behandler og stiller opp for barna som våre egne men vi har absolutt ikke noe rettigheter eller noe å si! uansett hvor mye vi ønsker å gjøre godt for barna :) om mor går selv så kan jo hun fortelle far hvordan det gikk :) Og på slike ting som foreldre samtaler, lege besøk osv er det mor og far som får gå og steforeldre kan steppe inn on forhold til ekser er bra :P så ja kan føles ganske urettferdig av og til :D

men slike felles ting som avsluttninger ser jeg ikke noe grunn for at mor kan nekte deg! Beateforeldre og alt er jo med! så der bør far si at du og skal få være med :)

Skrevet

Hun ønsker ikke å ha deg der, hvorfor er det så vanskelig for deg å respektere det!?

Anonymous poster hash: 2ebda...f03

Skrevet

Jeg hadde ikke trengt meg på foreldremøte for moroskyld (let's face it, det er søvndyssende kjedelig;) , men siden hun ikke kunne, og min mann ikke hadde mulighet, så meldte jeg meg. Men da hadde hun visst plutselig mulighet likevel og vi fikk til svar at jeg ikke har noe der og gjøre.

Jeg er glad jeg slipper det møtet jeg, men det er frustrerende at hun ikke setter pris på at jeg stiller opp for barnet. Hi

Skrevet

Jeg er visst ikke velkommen til å komme på skoleavslutninger heller. Er dette virkelig noe hun kan bestemme? Har ikke faren til barne noe han skulle ha sagt? Hi

Du er ikke forelder. Er du ikke ønsket av dem som faktisk er det så holder du deg unna. Du er utenfor og ubetydelig. Lev med det. Du trenger ikke orme deg inn overalt hvor du uansett bare er en uvedkommende bare fordi du puler på barnets far. Får du et godt forhold til mor kan du jo bli velkommen også, men du blir aldri mer enn gjest og ekstra.

Anonymous poster hash: 9a146...490

Skrevet

f03 - har ingenting der å gjøre når hun selv er der, men hvis hun ikke kan så er det vel bare positivt at jeg engasjerer meg i barnet??

Skrevet

Jeg hadde ikke trengt meg på foreldremøte for moroskyld (let's face it, det er søvndyssende kjedelig;) , men siden hun ikke kunne, og min mann ikke hadde mulighet, så meldte jeg meg. Men da hadde hun visst plutselig mulighet likevel og vi fikk til svar at jeg ikke har noe der og gjøre.

Jeg er glad jeg slipper det møtet jeg, men det er frustrerende at hun ikke setter pris på at jeg stiller opp for barnet. Hi

Du vil at hun skal sette pris på det DU gjør for barnet? Det handler om DEG altså?

Skrevet

Jeg er iallefall glad for at mitt eget barn har en god stemor som stiller opp på møter når jeg ikke kan, som hjelper med lekser, kjører på fritidsaktiviteter og er så god og snill mot barnet mitt som hun er. Hadde vært vondt hvis hun ikke brydde seg om barnet mitt når hun tilbringer så mye tid med det. Men jeg er trygg i rollen min som mamma, noe min ektemanns eks tydeligvis ikke er. Hi

Skrevet

Jeg er iallefall glad for at mitt eget barn har en god stemor som stiller opp på møter når jeg ikke kan, som hjelper med lekser, kjører på fritidsaktiviteter og er så god og snill mot barnet mitt som hun er. Hadde vært vondt hvis hun ikke brydde seg om barnet mitt når hun tilbringer så mye tid med det. Men jeg er trygg i rollen min som mamma, noe min ektemanns eks tydeligvis ikke er. Hi

Hvorfor mener at at hun ikke er trygg i sin rolle som mamma? Fordi hun ønsker at enten henne selv eller barnets far skal være tilstede for barnet sitt, og ikke en stemor!?

Skrevet

Det har vel svært lite med hennes trygghet i rollen som mamma å gjøre, derimot en god del med at hun i motsetning til deg faktisk ER mamma. Du er tydeligvis ikke en hun er spesielt takknemlig for å dele barnet sitt med, så hun går da på foreldremøtet siden den andre forelderen ikke kan og du ikke er forelder. Hun har heller ikke valgt deg i sitt liv og ser ingen grunn til å ha deg der av den grunn. Det er antakelig ikke så veldig komplisert.

Skrevet

Du er ikke forelder. Er du ikke ønsket av dem som faktisk er det så holder du deg unna. Du er utenfor og ubetydelig. Lev med det. Du trenger ikke orme deg inn overalt hvor du uansett bare er en uvedkommende bare fordi du puler på barnets far. Får du et godt forhold til mor kan du jo bli velkommen også, men du blir aldri mer enn gjest og ekstra.

Anonymous poster hash: 9a146...490

Så jævlig slem du er.

Skrevet

HI, jeg vil bare sende deg en klem, fra stemor til stemor.

Jeg skjønner hva du sier, og jeg skjønner deg veldig godt.

Skrevet

076 - tusen takk, trengte den klemmen :')

Skrevet

Jøje meg for noen svar !

At det er flere voksenpersoner som er engasjert i barnet kan vel ikke være annet enn utelukkende positivt vel ? 

Når situasjonen engang er slik at foreldre er skilt, er det jo en kjempefordel for barnet (for det er barnet som er viktig) at også nye partnere bryr seg og inkluderer. 

Her bør faktisk mor sette seg selv tilside og tenke på barnet. Hva er vel mer stas enn å ha 3-4 voksne som heier på nettopp han på skoleavslutningen ? 

Skrevet

Det er ille med foreldre som er så opptatt med å være bitter og sjalu at de ikke ønsker at noen andre skal bety noe for barnet deres. Stebarnet til HI er heldig som har fått flere voksne omsorgspersoner, som ønsker å stille opp, inn i livet sitt etter at foreldrene flyttet fra hverandre. Barnet blir ikke mindre glad i mor selv om stemor stiller opp.

Ideelt sett burde alle foreldre ønske det beste for barna sine, men når mor ikke klarer det her er det nok best at HI forsøker å ligge litt lavt i trenget i saker der mor er involvert. Det vil gjøre livet enklere for barnet selv om det er trist å ikke få anerkjennelse for jobben du gjør, og det mange ganger kommer til å være upraktisk. Barnet vil nok forstå hva du betyr. Det er viktigere enn at mor gir deg anerkjennelse.

Anonymous poster hash: a1caa...400

Skrevet

Spørs hvordan stemor er det 😏

Skrevet

Selvsagt kan du.

Her er moren til stebarn så vanvittig bitter. Hun snakker aldri med far og alt går på sms.

Forrige foreldremøte kunne ikke mannen, da han spurte mor hva som ble sagt så var svarer, siden du ikke bryr deg om ungen så trenger du ikke vite det.

Heretter går jeg om mannen ikke kan.

Vi spurte læreren og vi var hjertelig velkommen begge to.

Anonymous poster hash: 4b793...bc3

Skrevet

...og denne stemoren her er opptatt av å nevne at biologisk mor er utrygg i sin rolle som mamma.. Synes ikke det er det minste rart at denne stemoren er uønsket i møter, avslutninger etc!

Skrevet

Selvsagt kan du.

Her er moren til stebarn så vanvittig bitter. Hun snakker aldri med far og alt går på sms.

Forrige foreldremøte kunne ikke mannen, da han spurte mor hva som ble sagt så var svarer, siden du ikke bryr deg om ungen så trenger du ikke vite det.

Begge to ja, ikke kun DU!

Noen av dere stemødre er noen rare vesner! Og har mor også foreldreansvar, så kan hun nekte deg å delta på foreldremøter!

Skrevet

Selvsagt kan du.

Begge to ja, ikke kun DU!

Noen av dere stemødre er noen rare vesner! Og har mor også foreldreansvar, så kan hun nekte deg å delta på foreldremøter!

Nei. Jeg kan representere mannen siden jeg også er en omsorgsperson for barnet.

Både lærer og FVK sier det.

Du burde vite hva du prater om før du svarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...