Smiley13 Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Hei jeg bare lurer på om det er noen andre her som har erfaring med å selge pengekrav man har liggende hos namsmannen? Hvem bedrifter kjøper sånt å åssen fungerer det? Fikk brev av namsmannen med at jeg kan selge kravet mitt + linker til bedrifter men nå har jeg vært i kontakt med alle de og er ingen av de som kjøper opp private krav. Er nå snakk om en sum på nermere 37.000kr, hvor jeg også vant saken i forliksrådet i 2013. Begynner å bli lei av å gjenoppta saken på nytt 1-2 ganger i året for å sjekke om vedkommende har jobb så namsmannen kan begynne å trekke han. Vil egentlig bare bli ferdig med saken å komme meg videre , så ble glad når namsmannen sa at man kunne selge kravet men var ikke så lett å bli kvitt det :/
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Flere steder man kan selge kravet, men man får enten bare en liten del av det, eller man får større andel, men man må da vente til kravet er betalt. De som gjør dette, gjør det selvsagt ikke gratis, er slik de tjener penger, men det kan være behagelig å slippe å tenke på det selv, samt at de ofte blir tatt mer seriøst av skyldner. Anonymous poster hash: 60f92...f14
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Aldri hørt om, men vi har et krav på nærmere 200.000 mot to personer/et firma som vi vant fram med i forliksrådet. De klarer ikke å betale det, så kunne vært interessert i å selge det hvis det er mulig. Har du kontaktet namsmannen å hørt hva man kan gjøre videre? Anonymous poster hash: 6e5b0...9d4
Smiley13 Skrevet 9. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2015 Aldri hørt om, men vi har et krav på nærmere 200.000 mot to personer/et firma som vi vant fram med i forliksrådet. De klarer ikke å betale det, så kunne vært interessert i å selge det hvis det er mulig. Har du kontaktet namsmannen å hørt hva man kan gjøre videre? Anonymous poster hash: 6e5b0...9d4 nei fikk bare noen linker til bedrifter man kan prøve å selge til. så har driva å styra med de i dag + prøvd å finne noen andre bedrifter... har tenkt å kontakte namsmannen igjen til mandag om jeg ikke klarer å finne noe selv innen da å høre om de kan hjelpe meg litt.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Aldri hørt om, men vi har et krav på nærmere 200.000 mot to personer/et firma som vi vant fram med i forliksrådet. De klarer ikke å betale det, så kunne vært interessert i å selge det hvis det er mulig. Har du kontaktet namsmannen å hørt hva man kan gjøre videre? Anonymous poster hash: 6e5b0...9d4 nei fikk bare noen linker til bedrifter man kan prøve å selge til. så har driva å styra med de i dag + prøvd å finne noen andre bedrifter... har tenkt å kontakte namsmannen igjen til mandag om jeg ikke klarer å finne noe selv innen da å høre om de kan hjelpe meg litt. Ok. Oppdater gjerne hvis du finner ut av noe mer. Håper du får pengene dine. Lykke til! Anonymous poster hash: 6e5b0...9d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå