Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Noen som kan gi meg oppskrift- så detaljert som mulig?😳😉 Anonymous poster hash: eb875...6b9
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Legg et lag kjøtt med fettkanten ned mot bunnen av gryta. Salt og hel pepper. Et lag kål. Nytt lag med kjøtt. Salt og pepper. Kål. Ikke vær gjerrig med kålen, den "forsvinner" litt under koking. 2 kål til 2,5 kg kjøtt. Til slutt heller du oppi 3 dl vann. Set på koking i 1,5 timer. Anonymous poster hash: 57a17...c39
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 fårikålkjøtt kål lik mengde på disse, kilo for kilo hel, svart pepper -kjøp et par, tre poser. Jeg liker masse pepper! Skjær opp kålen i "båter". Gjerne på størrelse med kjøttbitene. Legg lagvis i en stooor kasserolle. Jeg pleier å legge kjøtt nederst. Fyll på med vann til alt er dekket. Kok på lav varme. Sjekk om kjøttet har løsnet fra beinet (bruk to gafler, for eksempel) etter en times tid, deretter hver halvtime, ca. Det skal nærmest "dette av" beinet, altså. Lykke til Anonymous poster hash: 9d711...ec5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Ja, pepper mellom lagene, ja! Anonymous poster hash: 9d711...ec5
sug lut Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Et lag kjøttbiter Et lag kål i nokså store båter Pepperkorn Gjenta så lenge du har kjøtt og kål. Vann, ikke så mye men så du har omtrent en tredjedel av kjelen (det trenger ikke dekke kjøtt og kål). Kok og kok og kok. Et par timer, til kjøttet faller av beina. Ikke rør rundt. Kok poteter og server.
Fandens Oldemor Skrevet 9. september 2015 #8 Skrevet 9. september 2015 Fårikål ER for dummies Hehe, tenkte det samme Hvor mye enklere enn fårikål kan det bli, liksom. Men jeg tenkte sikkert ikke det første gang jeg skulle lage det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå