Gå til innhold

Jernmangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er normale verdier. Jeg fikk vite at jeg har 7,1 og at det er litt lavt. Men hvor lavt er 7,1? Jeg har jo ikke peiling på dette. Noen som kan hjelpe meg. Bør jeg foreta meg noe?

Anonymous poster hash: 94c31...4ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Under 12 er lavt for kvinner i fruktbar alder. Du bør starte med jerntilskudd. Jeg hadde en gang 4, da var jeg tungpustet og bleik. Måtte få blodtransfusjon.

Hva sier legen din? Har du noen grunn til å ha lave verdier?

Anonymous poster hash: 296c7...443

Skrevet

Hvis du har vært hos legen og målt har vel denne sagt hva du skal gjøre??

Anonymous poster hash: eced7...bb7

Skrevet

Hva er lavt? Jern? Ferritin? Eller Hb? 

Anonymous poster hash: a594c...75b
Skrevet

Fikk bare en tekstmelding, og beskjed om å bestille time for oppfølging. Vet ikke hva som er blitt målt fikk bare verdien uten benevnelse.

Skrevet

7,1 er jo veldig lavt, jeg var omtrent sengeliggende med 7,5! Kjøp flytende jern (Floradix) i matbutikken med en gang. Det skader uansett ikke å ta mens du venter på ny time.

Skrevet

7,1 er jo veldig lavt, jeg var omtrent sengeliggende med 7,5! Kjøp flytende jern (Floradix) i matbutikken med en gang. Det skader uansett ikke å ta mens du venter på ny time.

Jeg bruker en del medisiner og tar derfor regelmessige blodprøver. Jeg har i grunn ikke merket noe spesielt, men etter å ha lest litt så kan det forklare en del småproblemer jeg har hatt. Kan det være at det er en anna måleenhet min lege bruker. For når jeg leser på nett så står det at alt under 8 er ekstremt lavt. Har ikke så lyst til å begynne på jernpreparater uten å ha snakket med lege. Magen min er svært ømfintlig så hadde håpet å få rette opp i dette med å kun endre kosthold.

Skrevet

Jeg bruker en del medisiner og tar derfor regelmessige blodprøver. Jeg har i grunn ikke merket noe spesielt, men etter å ha lest litt så kan det forklare en del småproblemer jeg har hatt. Kan det være at det er en anna måleenhet min lege bruker. For når jeg leser på nett så står det at alt under 8 er ekstremt lavt. Har ikke så lyst til å begynne på jernpreparater uten å ha snakket med lege. Magen min er svært ømfintlig så hadde håpet å få rette opp i dette med å kun endre kosthold.

Kanskje du kan ringe legen og bare be om råd mens du venter på time? Ellers så tror jeg denne var en av de skånsomste for magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...