Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Altså, ser for meg gråting/sutring når de blir lagt i vogna, og hvis de våkner før de er utvilte. Hvordan i alle dager funker egentlig dette med vognene som står pent på rekke og rad? Ser liksom for meg at jenta mi kommer til å bli vekt ørten ganger og ikke minst vekke de andre tilsvarende?? Lurer fælt på hvordan man får til dette altså 😋 Anonymous poster hash: fabae...21c
Mamma_til_2 Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Slik som det er her så sovner barna når de legges, noen må vugges litt i vognen men de sovner til støy fra andre barn som leker ol og sover veldig godt har enda ikke opplevd at noen har klart og vekke andre barn med gråt, vi er jo ved siden av vognene!
Mamma_til_2 Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Og skulle noen våkne før de er helt uthvilt og nekter og legge seg igjen så får de sitte på fanget og slumre til de våkner helt ☺
☆☆☆ Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Vi har bhg med innesoving. Dei legg seg i kvar si sprinkelseng og sovnar. Merkelig nok. Ein av dei tilsette er der inne og følger barna ut etterkvart som dei våknar.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 De er som regel slitne når de legges i vogna og sovner fort. Hvis ikke står det noen å vugge. Har aldri opplevd at de våkner pga andre barn. Anonymous poster hash: f5de0...18d
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 I barnehagen så skjer de utroligste ting. Jeg har aldri fått jenten min til å sove andre steder enn i sengen hjemme. Ikke engang vogn. I barnehagen sover hun der de måtte finne på å legge hun. I vogn, madrass på gulvet, på madrass under åpen himmel på tur osv. Jeg var kjempe bekymret før hun skulle begynne for akkurat dette med sovingen. Det var mildt sagt unødvendig. Det går nok fint for dere også Anonymous poster hash: 8ac48...a3b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #7 Skrevet 9. september 2015 Tror de fleste foreldre bekymrer seg unødvendig for det der. Av en eller annen merkelig grunn så kommer de,fleste barn inn i rutiner i barnehagen. Sovner i vogn selv om de ikke Gjør det hjemme, sovner i bråk og sover godt Anonymous poster hash: 17abe...49c
Mamma til 2 søte Skrevet 9. september 2015 #8 Skrevet 9. september 2015 Stussa selv på dette da eldste begynte. Hun sov bestandig dupp i senga si hjemme. I bhg i vogna, aldri noe problem☺
PRobert Skrevet 9. september 2015 #9 Skrevet 9. september 2015 De putter ungen i vogna, og der sover han som en stein. Går som regel veldig fint det der:)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #10 Skrevet 9. september 2015 I min barnehage sover opptil 30 - 40 unger sammen i samme rom i vogner. De fleste venner seg veldig fort til barnehagelivet, og sovner selv om andre unger støyer. Noen unger griner når de blir lagt, da triller vi eller rugger på vogna så lenge det trengs. Som regel så er det bare sånn når de starter i barnehagen. Noen ganger våkner ungene hverandre, som oftest sovner de igjen, men noen ganger ikke. Og det går helt fint det og. Vi setter lydvare unger så langt vekk som mulig fra dør og unger som man vet lager mye lyd. Men det er helt utrolig hvor mye de tilpasser seg og hvor fint det går. Anonymous poster hash: 77949...c51
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #11 Skrevet 9. september 2015 Jeg har et barn som fra dag 1 hatet vognen, og ville i hvert fall ikke sove i den. Våkner lett, av den minste lyd. Jeg trodde aldri hun skulle klare å sove i bhg (var halvannet da hun begynte). De første dagene så jeg den ene ansatte trille barnevogna rundt omkring i området for å få henne til å sove, gikk og gikk... Og når hun først sovnet, våknet hun raskt av en bildør langt unna som smalt, andre barn, vinden... Det tok bare noen dager så sovnet hun etter bare litt rugging i vogna, og lydene gikk det ei ukes tid før hun ble vant med. Hun sov som en stein etter noen få uker. De i bhg kommenterte det faktisk; "Lars våknet (de ligger i tvilling/søskenvogn), og skrek som besatt fra han åpnet øynene. Vi løp for å ta ham opp, men Stine rørte ikke en muskel, hun sov søtt videre". Skulle hun våkne før hun var uthvilt, hendte det de rugget litt i vogna, så sov hun enkelt igjen, men stort sett så lå hun bare å slappet av en stund før de tok henne opp om det skulle skje. Har hun først sovet, så er duppen ferdig uansett hvor lenge hun har sovet.Så det kan ordne seg helt fint, her må bare barnet tilpasse seg, men de ansatte vil nok gjøre sitt beste for å få barnet til å sovne greit og at hun får sovet det hun skal. Anonymous poster hash: c7d3b...49e
klg,2 boys now:) Skrevet 9. september 2015 #12 Skrevet 9. september 2015 Den sovner som regel med engang de blir lagt ned. Noen ytterst få ganger er de litt urolig da dytter vi på vogna til de sovner,evt setter vogna litt unna de andre. Samme hvis de våkner "for tidlig"
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #13 Skrevet 9. september 2015 Mitt barn har gått en måned i barnehage nå, og for ham funker det ikke særlig bra ennå. Han sliter ofte med å sovne i vogna, og han sover mye kortere enn hjemme i senga. I det siste har han sovet 30 minutter i barnehagen, hjemme sover han 2-4 timer. Jeg ser at de fleste andre barna også har korte dupper i barnehagen på rundt 30 min. Det er en på avdelinga som sover 1 1/2 time. Om dette fortsetter fremover vil jeg be om at han sover inne. Trodde det ville ordne seg, men det ser ikke sånn ut. Anonymous poster hash: 9fd4a...787
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #14 Skrevet 9. september 2015 I min barnehage sover opptil 30 - 40 unger sammen i samme rom i vogner. De fleste venner seg veldig fort til barnehagelivet, og sovner selv om andre unger støyer. Noen unger griner når de blir lagt, da triller vi eller rugger på vogna så lenge det trengs. Som regel så er det bare sånn når de starter i barnehagen. Noen ganger våkner ungene hverandre, som oftest sovner de igjen, men noen ganger ikke. Og det går helt fint det og. Vi setter lydvare unger så langt vekk som mulig fra dør og unger som man vet lager mye lyd. Men det er helt utrolig hvor mye de tilpasser seg og hvor fint det går. Anonymous poster hash: 77949...c51 I et rom? Ikke utendørs? Hvordan er evakueringsplanen ved brann? 30 - 40 barn som er spent fast med seler? Anonymous poster hash: eaeb9...62b
me_87 Skrevet 9. september 2015 #15 Skrevet 9. september 2015 Her flyttet de barna som skreik mest til andre steder så de ikke forstyrret noen.
Mamma til 2 søte Skrevet 9. september 2015 #16 Skrevet 9. september 2015 I min barnehage sover opptil 30 - 40 unger sammen i samme rom i vogner. De fleste venner seg veldig fort til barnehagelivet, og sovner selv om andre unger støyer. Noen unger griner når de blir lagt, da triller vi eller rugger på vogna så lenge det trengs. Som regel så er det bare sånn når de starter i barnehagen. Noen ganger våkner ungene hverandre, som oftest sovner de igjen, men noen ganger ikke. Og det går helt fint det og. Vi setter lydvare unger så langt vekk som mulig fra dør og unger som man vet lager mye lyd. Men det er helt utrolig hvor mye de tilpasser seg og hvor fint det går. Anonymous poster hash: 77949...c51 I et rom? Ikke utendørs? Hvordan er evakueringsplanen ved brann? 30 - 40 barn som er spent fast med seler? Anonymous poster hash: eaeb9...62b Vil tro det er et eget vognrom (ny bhg) og at alle forskrifter ang sånt er fulgt ☺ største mi gikk i en sånn i 5-6 mnd. Var ikke 30-40 men 15 kanskje ☺ Dette var Grønmyr barnehager.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #17 Skrevet 9. september 2015 Det er utrolig hvor fort barna i tilvenner seg vanene i barnehagen. Min begynte nå i august. Vi hadde med egen vogn til han som han skulle sove i, men han klarte ikke sovne i den (vant til å sove i vogn hjemme). De byttet til en vogn hvor ryggen kan legges helt flat, og nå sover han gjerne 2,5 timer om han får lov Selv om ting er helt annerledes hjemme, skjønner de etterhvert forskjellen på å være hjemme og i barnehagen. Så det er ikke så mye å bekymre seg for. Litt sutring kan det jo være i begynnelsen selvfølgelig, men som sagt, de venner seg til det fort! Anonymous poster hash: 49e42...e5c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #18 Skrevet 9. september 2015 I min barnehage sover opptil 30 - 40 unger sammen i samme rom i vogner. De fleste venner seg veldig fort til barnehagelivet, og sovner selv om andre unger støyer. Noen unger griner når de blir lagt, da triller vi eller rugger på vogna så lenge det trengs. Som regel så er det bare sånn når de starter i barnehagen. Noen ganger våkner ungene hverandre, som oftest sovner de igjen, men noen ganger ikke. Og det går helt fint det og. Vi setter lydvare unger så langt vekk som mulig fra dør og unger som man vet lager mye lyd. Men det er helt utrolig hvor mye de tilpasser seg og hvor fint det går. Anonymous poster hash: 77949...c51 I et rom? Ikke utendørs? Hvordan er evakueringsplanen ved brann? 30 - 40 barn som er spent fast med seler? Anonymous poster hash: eaeb9...62b I et utendørs vognrom. Når brannalrmen går har vi gode rutiner for hvem som gjør hva. Dette øver vi på flere ganger i året. Barna er spent fast med seler, men vognene trilles ut, vi tar ikke barna ut av vogna. Vognrommet er godkjent av brannvesenet Anonymous poster hash: 77949...c51
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #19 Skrevet 9. september 2015 Hos oss sover barna i vogn første året i bhg, andre året ligger de på madrasser på gulvet. Minsta mi har egentlig aldri vært glad i å sove i vogn og sovet ganske lett, allikevel sov hun som en stein i vogna i bhg. Nå går hun andre året og ligger på madrass på et soverom. De er ni barn, men en voksen sitter med dem til alle er sovnet og de sovner fint og kjapt hele gjengen. Sover godt og så lenge som hun skal. Eldste har arvet pappa sitt sovehjerte og kan sove når og hvor som helst, så hun har sovet godt i bhg fra andre tilvenningsdag Anonymous poster hash: 0f2ee...eb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå