Gå til innhold

Hva legger du i ordet slank?


Anbefalte innlegg

Skrevet

:) jeg har nemlig litt ekstra på kroppen og får høre at jeg er det. Men det er gjerne av folk som er litt større enn meg da.. Jeg er 160 cm og 53 kilo men har fett på magen som er overflødig.. Samt ridebukselår

 

Anonymous poster hash: a39de...62c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om BMI bare er en indikator, så blir det ofte slik at de som er innenfor normalen på BMI er de jeg tenker på som slanke. Er man i nedre del av normal BMI eller under (jeg antar i hvert fall at de er der), så tenker jeg på dem som tynne, er de helt i det jeg antar er øvre del av normal BMI eller litt over, vil jeg antagelig anse dem som litt lubben.

 

Jeg er litt som seg. Jeg har litt ekstra fett på magen og ridebukselår, men blir anset som slank av de rundt med. Sånn helt egentlig er det bare så vidt, for jeg er 173 cm og 72 kg, men er av typen bredskuldret og har mye muskler, så jeg ser litt slankere ut enn jeg er (bruke str 38 i klær).



Anonymous poster hash: beedc...3d2
Skrevet

Før jeg leste her inne så har jeg forbundet ordet med det å være i nedre sjiktet av normalvektig. Selv har jeg bmi på 24 og er ikke slank.

 

Jeg tenker vel kanskje mer i de baner som det engelske ordet slender. Altså man har ikke unødig fett, men man er ikke benete heller.

 

Anonymous poster hash: 46d8d...d03

Skrevet

At man er "normal", dvs ikke tynn og ikke tykk. De to første som svarte er jo typisk eks på slanke damer 😊

Jeg er tynn (1.70 høy og 53 kg) og ville mye heller vært slank!

 

Anonymous poster hash: ae60b...c7c

Skrevet

Da tenker jeg nedre del av normalområdet når det gjelder BMI.

 

Anonymous poster hash: 6d31d...9e9

Skrevet

Før jeg leste her inne så har jeg forbundet ordet med det å være i nedre sjiktet av normalvektig. Selv har jeg bmi på 24 og er ikke slank.

 

Jeg tenker vel kanskje mer i de baner som det engelske ordet slender. Altså man har ikke unødig fett, men man er ikke benete heller.

 

Anonymous poster hash: 46d8d...d03

Nå har jeg googlet og første treffet var i en dansk ordbok der det står uten overflødig fett men ikke mager ;)

 

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=slank

 

 

Anonymous poster hash: 46d8d...d03

Skrevet

 

Før jeg leste her inne så har jeg forbundet ordet med det å være i nedre sjiktet av normalvektig. Selv har jeg bmi på 24 og er ikke slank.

 

Jeg tenker vel kanskje mer i de baner som det engelske ordet slender. Altså man har ikke unødig fett, men man er ikke benete heller.

 

Anonymous poster hash: 46d8d...d03

Nå har jeg googlet og første treffet var i en dansk ordbok der det står uten overflødig fett men ikke mager ;)

 

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=slank

 

 

Anonymous poster hash: 46d8d...d03

Good One :)

 

 

Anonymous poster hash: a39de...62c

Skrevet

Slank = normalvektig

 

Ikke for tynn, ikke for tykk

Sikkert mange jeg ser på som slanke, som ikke ser på seg selv som slank...

 

 

 

Anonymous poster hash: e5255...394

Skrevet

Siden noen andre trekker fram definisjon, så synes jeg det var litt morsomt å se at definisjonen på slank er ulik for bokmål og nynorsk, og jeg måtte humre litt over nynorskversjonen ;) I følge den er jeg definitivt ikke slank, men sånn ellers tror jeg nok folk tenker på slanke personer som de som er normalvektige.

 

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=slank&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

 



Anonymous poster hash: beedc...3d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...