Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 jeg har nemlig litt ekstra på kroppen og får høre at jeg er det. Men det er gjerne av folk som er litt større enn meg da.. Jeg er 160 cm og 53 kilo men har fett på magen som er overflødig.. Samt ridebukselår Anonymous poster hash: a39de...62c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Selv om BMI bare er en indikator, så blir det ofte slik at de som er innenfor normalen på BMI er de jeg tenker på som slanke. Er man i nedre del av normal BMI eller under (jeg antar i hvert fall at de er der), så tenker jeg på dem som tynne, er de helt i det jeg antar er øvre del av normal BMI eller litt over, vil jeg antagelig anse dem som litt lubben. Jeg er litt som seg. Jeg har litt ekstra fett på magen og ridebukselår, men blir anset som slank av de rundt med. Sånn helt egentlig er det bare så vidt, for jeg er 173 cm og 72 kg, men er av typen bredskuldret og har mye muskler, så jeg ser litt slankere ut enn jeg er (bruke str 38 i klær). Anonymous poster hash: beedc...3d2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Før jeg leste her inne så har jeg forbundet ordet med det å være i nedre sjiktet av normalvektig. Selv har jeg bmi på 24 og er ikke slank. Jeg tenker vel kanskje mer i de baner som det engelske ordet slender. Altså man har ikke unødig fett, men man er ikke benete heller. Anonymous poster hash: 46d8d...d03
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 At man er "normal", dvs ikke tynn og ikke tykk. De to første som svarte er jo typisk eks på slanke damer 😊 Jeg er tynn (1.70 høy og 53 kg) og ville mye heller vært slank! Anonymous poster hash: ae60b...c7c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Da tenker jeg nedre del av normalområdet når det gjelder BMI. Anonymous poster hash: 6d31d...9e9
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Før jeg leste her inne så har jeg forbundet ordet med det å være i nedre sjiktet av normalvektig. Selv har jeg bmi på 24 og er ikke slank. Jeg tenker vel kanskje mer i de baner som det engelske ordet slender. Altså man har ikke unødig fett, men man er ikke benete heller. Anonymous poster hash: 46d8d...d03 Nå har jeg googlet og første treffet var i en dansk ordbok der det står uten overflødig fett men ikke mager http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=slank Anonymous poster hash: 46d8d...d03
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #7 Skrevet 9. september 2015 Før jeg leste her inne så har jeg forbundet ordet med det å være i nedre sjiktet av normalvektig. Selv har jeg bmi på 24 og er ikke slank. Jeg tenker vel kanskje mer i de baner som det engelske ordet slender. Altså man har ikke unødig fett, men man er ikke benete heller. Anonymous poster hash: 46d8d...d03 Nå har jeg googlet og første treffet var i en dansk ordbok der det står uten overflødig fett men ikke mager http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=slank Anonymous poster hash: 46d8d...d03 Good One Anonymous poster hash: a39de...62c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #8 Skrevet 9. september 2015 Slank = normalvektig Ikke for tynn, ikke for tykk Sikkert mange jeg ser på som slanke, som ikke ser på seg selv som slank... Anonymous poster hash: e5255...394
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #9 Skrevet 9. september 2015 Siden noen andre trekker fram definisjon, så synes jeg det var litt morsomt å se at definisjonen på slank er ulik for bokmål og nynorsk, og jeg måtte humre litt over nynorskversjonen I følge den er jeg definitivt ikke slank, men sånn ellers tror jeg nok folk tenker på slanke personer som de som er normalvektige. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=slank&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymous poster hash: beedc...3d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå