Gå til innhold

Blir gal av tilvennings-vræling på ungens avdeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er som å åpne døra til en dyrehage hver dag nå i en måned. Unger som vræler og vræler og de verste er de store ungene på 2 år som har vært hjemme med bare mor frem til nå "for det er jo såååå fælt å begynne i barnehagen tidligere".

De stakkers ungene som gikk i fjor er helt glemt ut og subber hver morgen rundt med store øyne og ser på spetakkelet og mitt forsiktige barn blir helt vettskremt når h*n kommer inn. Ungen har aldri hatt en eneste tårevåt avskjed i hele barnehagetiden, men blir nå så usikker på alle som gauler rundt.

Jada, det er synd på de som gråter, men det er søren meg synd på de som blir glemt ut og satt bort og blir helt satt ut pga bråket og.

Anonymous poster hash: 5a0a6...c5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke hva du egentlig prøver å si.

Barna burde startet tidligere i barnehagen? Det er for få ansatte? De nye burde være på egen avdeling?

Anonymous poster hash: ee99e...a3f

Skrevet

Prøver vel ikke å si noen ting utenom at jeg blir sprø av alle ungene som går på selvstyr og hyler og at mitt barn, samt alle de andre som ikke gråter blir sidesatt av de voksne og at barnet mitt blir usikker av det. Ikke noe dypere politisk mening enn det.

Forøvrig synes jeg at unger som bare har vært hjemme in2-2,5 år tilpasser seg mye dårligere og senere

Skrevet

Så stor skilnad det er på barnehagar! Ja, det har vore litt gråt i vår barnehage også, men; 1. Det er over for lengst. 2. Ingen har grått utan å få trøst. 3. Dei andre barna har ikkje vore skremt, berre undrande.

Hørest ut som du bør vurdere om dette er rette barnehagen å plassere barnet ditt i.

Skrevet

Min begynte nå som 2 år og 2 mnd, heldigvis ikke før. Har gått kjempebra. Noe gråt på avdelingen, men ikke mye, og alle barna blir tatt vare på. Er det som du sier ville jeg byttet barnehage. Men mest sannsynlig er du nok bare en grinebiter jeg ikke tar seriøst. Ha en fiiin dag!

Anonymous poster hash: 3dd82...2f7

Skrevet

Så stor skilnad det er på barnehagar! Ja, det har vore litt gråt i vår barnehage også, men; 1. Det er over for lengst. 2. Ingen har grått utan å få trøst. 3. Dei andre barna har ikkje vore skremt, berre undrande.

Hørest ut som du bør vurdere om dette er rette barnehagen å plassere barnet ditt i.

tror du har missforstått litt,barna som skreik ble trøstet men de tok oppmerksomheten fra de rolige barna.

Anonymous poster hash: 1036b...691

Skrevet

Mine begynte da de var 3, 2 og 1,5 år.

Kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Har aldri vært gråt her..

Høres ut som at bhg deres er problemet. Men ser også at du vil ha en diskusjon på når det er best for barna å begynne i bhg. Den diskusjonen er jeg lei av.

Hilsen bhg-ansatt gjennom 17 år.

Anonymous poster hash: 4dd1d...02d

Skrevet

Så stor skilnad det er på barnehagar! Ja, det har vore litt gråt i vår barnehage også, men; 1. Det er over for lengst. 2. Ingen har grått utan å få trøst. 3. Dei andre barna har ikkje vore skremt, berre undrande.Hørest ut som du bør vurdere om dette er rette barnehagen å plassere barnet ditt i.

tror du har missforstått litt,barna som skreik ble trøstet men de tok oppmerksomheten fra de rolige barna. Anonymous poster hash: 1036b...691

Nja, de ble ikke så veldig trøstet. Og ja, vi står på venteliste på en annen barnehage

Skrevet

tror du har missforstått litt,barna som skreik ble trøstet men de tok oppmerksomheten fra de rolige barna.

Uansett, om dei tilsette ikkje maktar å sjå alle barna er det nok ein dårlig barnehage. Hvilket kan forklare at tilvenningsgråten held fram enda.
Skrevet

Høres ut som at bhg deres er problemet. Men ser også at du vil ha en diskusjon på når det er best for barna å begynne i bhg. Den diskusjonen er jeg lei av.

Hilsen bhg-ansatt gjennom 17 år.

Anonymous poster hash: 4dd1d...02d

Min gråt heller ikke da han startet som 2-åring. Det er nok like individuelt som for 1-åringer. ;) (Han gråt imidlertid da han startet på stor avdeling 1 år senere.)

Anonymous poster hash: 894ef...45d

Skrevet

Hilsen bhg-ansatt gjennom 17 år.Anonymous poster hash: 4dd1d...02d

Nei, du ser nok ingenting, for jeg driter i om ungene begynner når de er 9 mnd, 3 år eller er hjemme til konfirmasjonsalder. Som sagt er dette bare en utblåsning som gjelder tafatte ansatte, unger som hyler rundt og ungen min som ikke har det godt i barnehagen og blir helt glemt ut i alt kaoset.

Og ja, barnehagen suger, derfor er vi i venteliste til en annen.

Skrevet

Først av alt: store unger på 2 år? Man er ikke et stort barn når man er to år!

Det virker litt som om du prøver å rakke ned på foreldre som har barna hjemme til de er to, fordi du selv har dårlig samvittighet fordi ditt barn måtte i bhg tidligere! Klart foreldre vil va barna dine hjemme lenger om de har mulighet til det? Eller? Jeg vil iallfall det!

Og tilvenningsvræling? Uff... Kanskje du burde hatt barnet ditt litt lenger hjemme hvis du mener hun ikke tåler at andre barn gråter?

Anonymous poster hash: 255ff...1fe

Skrevet

Mange her inne er virkelig lite tolerante, driver dere som er sånn å syr puter under deres egne "gullunger" hele tiden? Ja, tenker siden dere gjør ALT riktig, ungene deres er HELT perfekte, griner aldri, spiser det de får, sover når de skal, maser ikke på butikken og driter gull ...

Kan ikke skjønne hvilket type menneske man er om man går rundt å irriterer seg over så mye småtterier og drar hjem og setter seg ned på forum for å skrive innlegg om det :legrine:

Skrevet

Uansett, om dei tilsette ikkje maktar å sjå alle barna er det nok ein dårlig barnehage. Hvilket kan forklare at tilvenningsgråten held fram enda.

Du kan jo ikke trekke slutninger om at barnehagen sannsynligvis er dårlig ut i fra det hi skriver.

Kanskje de rett og slett har tilvenning enda, ikke alle unger begynner 1 august som regel. Hos oss har vi nye unger på tilvenning både august, september, oktober og desember. Sannsynligvis kommer det noen nye etter jul og

Anonymous poster hash: 67a47...936

Skrevet

Fikk du overbevist deg selv om at du tok det rette valget ved å sende ettåringen din i bhg nå??

Anonymous poster hash: 3a261...7b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...