Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Er det vanlig at de småbiter litt. Vi har fått et marsvin som liksom prøver å gnage litt på klærne våre, og da kjenner vi ofte tennene. Ungene synes dette kan gjøre litt vondt. Noen ganger når vi holder det og det spreller litt så virker det som om det biter seg fast, mer som for å få bedre tak. Noe vi kan gjøre med dette? Anonymous poster hash: 8870e...165
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Ingen? Anonymous poster hash: 8870e...165
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Det er helt normalt. Anonymous poster hash: 165bd...99f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Hei! Mine marsvin har aldri gjort dette. Dere har vel ikke marsvinet alene? De er sosiale flokkdyr og trives absolutt ikke alene. Anonymous poster hash: 6269a...af4
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Vi overtok ham nylig, og da var han alene. De som eide ham før har prøvd å ha ham sammen med andre, men det har bare endt med slagsmål. Vi leter nå etter en kompis til ham. Men de har jo nesten ikke marsvin i dyrebutikkene lenger, så vi leter privat. Anonymous poster hash: 8870e...165
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Jeg svarte at dette er helt normalt. Har hatt marsvin i over 20 år og så og si alle har nappet slik. Har aldri hatt bare et marsvin. Når barna skal ha de på fanget har de et gammelt håndkle eller teppe som marsvinet er på,nettopp for å unngå nappehull i klærne. Anonymous poster hash: 165bd...99f
kristinehufine Skrevet 9. september 2015 #7 Skrevet 9. september 2015 Mine gjorde ikke det. Men vil tro det er helt normalt siden de er gnagere... La ungene ta på seg langarmete gensere og ha et teppe over seg i tillegg? Marsvinet blir ikke utrygt i fanget til ungene da? Unger er jo ikke alltid så forsiktige og rolige i bevegelsene som voksne. Kanskje la marsvinet utforske og løpe litt fra seg på gulvet før ungene løfter opp også? For å få ut litt energi og utforskertrang før det må sitte i ro 😊 Marsvin er herlige dyr! Savner de koselige lydene de lager!!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #8 Skrevet 9. september 2015 Det er normalt. Og de skal ikke være alene, da de er flokkdyr. De skal også ha mye mere boltreplass enn hva det gis inntrykk av. Disse dyrebutikk-burene er grusomme! Mulig det har blitt slossekamp siden buret er for lite. De må ha goood plass. Anbefaler deg å søke på nett. Hjemmelagde marsvinbur. Bruk fleesetepper istedefor spoon ol Mange gode tips på nett. Marsvin hverken hopper eller klatrer, så de trenger ikke tak på buret sitt. Så bare fantasien setter grenser. Husk å lage spennende inngjerding med huler, hus, brett de kan gå opp til en annen etg osv Anonymous poster hash: acf50...209
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #9 Skrevet 9. september 2015 Jeg hadde 2 marsvin som til slutt holdt på og ta livet av hverandre så jeg måtte skille de. Selv om rasen er flokk dyr så betyr det ikke at alle er like. Det er faktisk individ forskjeller her også. Og så lenge den får vært mye ute og har stooort bur ellers sånn at den faktisk får bevegd seg ordentlig så må man ikke ha flere. Man kan og ha flere bur hvor det er separate rom så har de selskap i hverandre men de kommer ikke til å sloss... Og ja det er normalt at de gnager på ting. Gi de heller grønnsaker mens de ligger på fanget og ha de på et håndkle. Anonymous poster hash: 32d0c...820
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #10 Skrevet 9. september 2015 Denne her vi har fått er veldig rolig. Han løper ikke rundt i det hele tatt. Skyldes kanskje at han foreløpig er alene? Vi får lete videre etter en venn.... Anonymous poster hash: 8870e...165
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #11 Skrevet 9. september 2015 eg har 30 marsvin og har aldri opplevd dette mine har aldri nappa eller bete..verken i klær eller hud.... Anonymous poster hash: bda86...4cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå