Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Jeg er gravid. Har egentlig vist det noen dager, men tok test først i dag på ikm. Har ingen symptomer i det hele tatt så det lover bra. Abort er jo uaktuelt, men hva søren gjør vi nå. Vi har jo egentlig ikke råd til en til ennå. Jeg har liten stilling og jobber alt jeg kan ekstra, men blir formen dårlig sånn som sist har jeg ikke sjans til å jobbe så mye de neste 5 mnd. Og jeg må ha ekstravaktene for å få nok foreldrepenger til at økonomien går rundt. Vi vet økonomien blir bedre når mannen er ferdig med barnebidraget på tenåringene, noen år igjen ennå da. Og Kansje det blir bedre før hvis jeg får større stilling. Men hvordan løse denne knipa hvis formen blir helt elendig som sist? Butikkjobb er ikke forenlig med oppkast opptil 10 ganger daglig og krykker pga bekkenløsning. Sist kom oppkast fra uke 6-7 og bekkenløsning sånn smått fra uke 11. Anonymous poster hash: 1a69c...fa2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Det er ingen løsning desverre. Blir du dårlig på den stillingsprosenten du har nå så blir du jo det. Ingen svangerskap er like da. Jeg var ekstremt dårlig med førstemann. Med andre jobbet jeg helt til permisjonen startet. Anonymous poster hash: a259e...0b7
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Men du kan vel bli sykemeldt? Og de første 16 dagene får du bare vakter som du er satt opp på. Men etter det, skal de regne ut snittet av hva du har tjent den siste tiden, så får du sykepenger av det. Anonymous poster hash: c30c0...8dc
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Det er ingen løsning desverre. Blir du dårlig på den stillingsprosenten du har nå så blir du jo det. Ingen svangerskap er like da. Jeg var ekstremt dårlig med førstemann. Med andre jobbet jeg helt til permisjonen startet. Anonymous poster hash: a259e...0b7 Jeg håper så klart å jobbe så lenge som mulig, men er litt redd etter forrige svangerskap. Kan nevne at mitt første svangerskap som endte i MA uke 13 var jeg ennå dårligere form, men da ble jeg dårlig allerede uke 3 med oppkast og grusomt hormon humør. Anonymous poster hash: 1a69c...fa2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Men du kan vel bli sykemeldt? Og de første 16 dagene får du bare vakter som du er satt opp på. Men etter det, skal de regne ut snittet av hva du har tjent den siste tiden, så får du sykepenger av det. Anonymous poster hash: c30c0...8dc Så det er en mulighet hvis jeg blir veldig dårlig? Men håper som sagt jeg kan jobbe så lenge som mulig, vil jo helst være frisk og ha ett fint svangerskap Anonymous poster hash: 1a69c...fa2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Føler med deg... Var ekstremt dårlig med sistemann.. Er det en mulighet å jobbe det du kan fram til bekkenløsningen evt kommer? Så blir det litt mer i grunnlag for sykepenger. Håper du ikke blir like dårlig da:-) Anonymous poster hash: 52e9c...2e4
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #7 Skrevet 9. september 2015 Føler med deg... Var ekstremt dårlig med sistemann.. Er det en mulighet å jobbe det du kan fram til bekkenløsningen evt kommer? Så blir det litt mer i grunnlag for sykepenger. Håper du ikke blir like dårlig da:-) Anonymous poster hash: 52e9c...2e4 Jeg må bare jobbe mest mulig så lenge jeg kan. Men ekstra vaktene er variable, noen uker jobber jeg fullt noen uker kun mine prosent. Heldigvis er det høst og går mot jul, da er det mye jobbing. Sommerstid er det nesten umulig å få noe ekstra her. Anonymous poster hash: 1a69c...fa2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #8 Skrevet 9. september 2015 Da må gubben din jobbe mer da. Jeg var arbeidsledig når jeg ble gravid sist. Ble vikar og jobbet ræva av meg til uke 34. Fikk opparbeidet 20 K utbetalt i mnd fra nav. Hadde bekkenløsning og var kvalm men visste vi trengte penger, dessuten var samboeren student siste året. Men har dere ikke råd, så har dere ikke det. Man bærer ikke frem flere barn på bekostning av de man har fra før. Anonymous poster hash: ad970...253
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #9 Skrevet 9. september 2015 Da må gubben din jobbe mer da. Jeg var arbeidsledig når jeg ble gravid sist. Ble vikar og jobbet ræva av meg til uke 34. Fikk opparbeidet 20 K utbetalt i mnd fra nav. Hadde bekkenløsning og var kvalm men visste vi trengte penger, dessuten var samboeren student siste året. Men har dere ikke råd, så har dere ikke det. Man bærer ikke frem flere barn på bekostning av de man har fra før. Anonymous poster hash: ad970...253 Han jobber overtid så ofte han kan, er og på reisejobber innimellom. Ulempen er at han ikke kan jobbe overtid når jeg jobber kveld, og jeg må si fra meg kveldsvakt når han er på reisejobb. Vi har ikke så lett tilgang på barnevakt, og må jeg ut med 100 kr timen for å ha noen til å passe tjener jeg lite på det da jeg har ca 184 før skatt. Men det løser seg vel alltids på en måte. Vi har vært I hardt vær økonomisk før. Anonymous poster hash: 1a69c...fa2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #10 Skrevet 9. september 2015 Bør jeg vente med å fortelle sjefen eller forklare situasjonen så jeg får flere vakter ( vi er mange om beinet på ekstravakter) ? Han er selv ung og småbarnsfar, yngste bare noen mnd gammel men en kone som var mye dårlig I svangerskapet. Mulig han forstår og legger til rette for mye jobb i starten når formen er grei. Anonymous poster hash: 1a69c...fa2
Mammaaaa? Skrevet 9. september 2015 #11 Skrevet 9. september 2015 At du føler du sitter igjen med lite fordi du må ut med 100 kr av 184 kr (før skatt) til barnevakt blir jo feil. Dette vil du jo tjene på i lengda. Ja, gevinsten er ikke så stor akkurat nå, men NAV ser jo på opptjeningsgrunnlaget ditt, ikke hva du må ut med i mnd til barnevakt. Jo mer du jobber, jo mer får du i foreldrepenger. Enkel matte!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #12 Skrevet 9. september 2015 At du føler du sitter igjen med lite fordi du må ut med 100 kr av 184 kr (før skatt) til barnevakt blir jo feil. Dette vil du jo tjene på i lengda. Ja, gevinsten er ikke så stor akkurat nå, men NAV ser jo på opptjeningsgrunnlaget ditt, ikke hva du må ut med i mnd til barnevakt. Jo mer du jobber, jo mer får du i foreldrepenger. Enkel matte! Det vet jeg :-) det jeg ville frem til er at vi har ikke tatt i bruk og skaffa barnevakt pga det er lite lønnsomt til vanlig. Blir anerledes sånn sett når jeg må tjene opp til permisjon. Er ikke så enkelt å finne den rette personen så derfor har vi gjort det på den måten. Angrer nå på at vi ikke har ett barnevakt nettverk vi kunne tatt i bruk i tiden fremover. Anonymous poster hash: 1a69c...fa2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #13 Skrevet 9. september 2015 Blir øeng å vente på neste baby om mannen skal betale ferdig bidrag.. Går barna hans på videregående, kan de søke han om bidrag etter fyllte 18, og han må betale til de er ferdig med vgs Anonymous poster hash: 242aa...88d
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #14 Skrevet 9. september 2015 Blir øeng å vente på neste baby om mannen skal betale ferdig bidrag.. Går barna hans på videregående, kan de søke han om bidrag etter fyllte 18, og han må betale til de er ferdig med vgs Anonymous poster hash: 242aa...88d Vi vet, de er 14 og 16 så er noen år igjen. Men det klarer vi :-) å vente med baby de åra går ikke pga alder, så er nå eller aldri Anonymous poster hash: 1a69c...fa2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #15 Skrevet 9. september 2015 Blir øeng å vente på neste baby om mannen skal betale ferdig bidrag.. Går barna hans på videregående, kan de søke han om bidrag etter fyllte 18, og han må betale til de er ferdig med vgs Anonymous poster hash: 242aa...88d Vi vet, de er 14 og 16 så er noen år igjen. Men det klarer vi :-) å vente med baby de åra går ikke pga alder, så er nå eller aldri Anonymous poster hash: 1a69c...fa2 Han er fremdeles far til disse barna ig bør faktisk tenke på å kunne bidra litt selv om de blir eldre også. Syns det er smålig av deg å vente til han slipper betale for sine egne barn. Du må (og burde for lenge siden) søkt på andre jobber. Sorry, men har dere ikke økonomi til et barn til så kan dere ikke få barnet. Om du vet du blir dårlig i svangerskapet så kan du jo ta regnestykket alt nå. Tviler vel på sjefen gidder gi deg mye ekatravakter dersom det går på bekostning av andre ansatte han ønsket å beholde i lengden og som kan stille opp når det trengs. Du sier jo at du ikke kan endel ganger pga du ikke ønsker betale for barnevakt. Anonymous poster hash: 2170e...cea
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #16 Skrevet 9. september 2015 Har ingen råd. Annet enn at mannen din søker om redusere bidrag gjennom NAV når deres barn blir født. Får man flere barn å forsørge i egen husholdning kan han betale litt mindre til de barna han har fra før. Anonymous poster hash: dded3...b6f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #17 Skrevet 9. september 2015 Blir øeng å vente på neste baby om mannen skal betale ferdig bidrag.. Går barna hans på videregående, kan de søke han om bidrag etter fyllte 18, og han må betale til de er ferdig med vgs Anonymous poster hash: 242aa...88d Vi vet, de er 14 og 16 så er noen år igjen. Men det klarer vi :-) å vente med baby de åra går ikke pga alder, så er nå eller aldri Anonymous poster hash: 1a69c...fa2 Han er fremdeles far til disse barna ig bør faktisk tenke på å kunne bidra litt selv om de blir eldre også. Syns det er smålig av deg å vente til han slipper betale for sine egne barn. Du må (og burde for lenge siden) søkt på andre jobber. Sorry, men har dere ikke økonomi til et barn til så kan dere ikke få barnet. Om du vet du blir dårlig i svangerskapet så kan du jo ta regnestykket alt nå. Tviler vel på sjefen gidder gi deg mye ekatravakter dersom det går på bekostning av andre ansatte han ønsket å beholde i lengden og som kan stille opp når det trengs. Du sier jo at du ikke kan endel ganger pga du ikke ønsker betale for barnevakt. Anonymous poster hash: 2170e...cea SMÅLIG?? Virkelig? Da tror jeg du er en meget bortskjemt pike. Det er vel ikke vanlig å få flerfoldige tusen i måneden av foreldrene etter videregående. Jeg flytta selv ut når jeg var 19 år for å studere. Og da var det ikke foreldrene mine som betalte, men som de fleste andre, fikk jeg stipend og lån fra lånekassen. Selvfølgelig fikk jeg noen kroner her og der i støtte, men ikke i nærheten engang av hva man får i bidrag. Anonymous poster hash: 2cbed...a0a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #18 Skrevet 9. september 2015 Blir øeng å vente på neste baby om mannen skal betale ferdig bidrag.. Går barna hans på videregående, kan de søke han om bidrag etter fyllte 18, og han må betale til de er ferdig med vgs Anonymous poster hash: 242aa...88d Vi vet, de er 14 og 16 så er noen år igjen. Men det klarer vi :-) å vente med baby de åra går ikke pga alder, så er nå eller aldri Anonymous poster hash: 1a69c...fa2 Han er fremdeles far til disse barna ig bør faktisk tenke på å kunne bidra litt selv om de blir eldre også. Syns det er smålig av deg å vente til han slipper betale for sine egne barn. Du må (og burde for lenge siden) søkt på andre jobber. Sorry, men har dere ikke økonomi til et barn til så kan dere ikke få barnet. Om du vet du blir dårlig i svangerskapet så kan du jo ta regnestykket alt nå. Tviler vel på sjefen gidder gi deg mye ekatravakter dersom det går på bekostning av andre ansatte han ønsket å beholde i lengden og som kan stille opp når det trengs. Du sier jo at du ikke kan endel ganger pga du ikke ønsker betale for barnevakt. Anonymous poster hash: 2170e...cea Hvor skriver jeg at vi aldri skal hjelpe? Men når de er ferdig med videregående i en alder av 19- 20 år bør du kunne forsørge seg såpass at de ikke trenger månedlig støtte på ca 4000 kr hver. Hjelp skal de så klart få når det behøves, men som voksne må de og lære å forsørge seg selv. Og ikke sitte på rompa uten å tjene ei krone selv. Når det gjelder jobb vet jeg at jeg et en av de som får flest vakter her. Og sjefen sier selv han er imponert over hvordan jeg finner måter å løse kabalen på. Det som er største bekymring er om jeg ikke klarer å jobbe ekstra. Så lenge jeg klarer det og ercfrisk går alt på skinner. Og vi klarer oss greit økonomisk. Anonymous poster hash: 1a69c...fa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå