Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Begynte på tetracyclin-kur i går. Jeg er 25 år og har slitt med kviser siden 11-årsalderen og håper denne kuren skal ta knekken på de små jævlene. Er det noen som har erfaring med dette og har lyst til å fortelle? Ble huden bedre? Hva skjedde etter endt kur? Har googlet, men folk sier så mye forskjellig. Prøvde epiduo først, men da så hele ansiktet ut som en flassende kjøttkake. Anonymous poster hash: 0c642...8d1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Ja jeg har prøvd det. Dessverre kom kvisene tilbake når jeg sluttet med tbl. Måtte ta begynne med isotretinoin som er siste stopp og var veldig fornøyd. Ikke hatt kviser siden. Anonymous poster hash: fdc77...7b6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Har prøvd det i min ungdom ja, funka fint når jeg gikk på de, men ble noe rar og uggen i magen... Da jegt var kvitt kvisene, sluttet jeg... da kom kvisene tilbake med dobbel styrke og det ble store betente byller i huden, helt jævlig mildt sagt, så ikke ut.... Så måtte begynne på ny kur og når jeg ble kvitt kvisene/byllene måtte jeg trappe forsiktig ned, først da var jeg kvitt kvisene for godt, men det tok iallfall et år.... Anonymous poster hash: b373b...438
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Jeg var dum nok til å høre på legene og gikk på tetracycliner i nærmere 4 år da jeg var 21-25 år. Ble marginalt bedre mens jeg gikk på dem (men ikke bra, kun litt bedre), tross større og større doser siste 2-3 årene. Jeg sliter fremdeles med magen - 20 år etter. Helt utrolig at det er lov å gi langvarig antibiotikakurer på denne måten når det gir så mye bivirkninger og så liten effekt. Men - noen har jo effekt av det. Om du ikke er markant bedre av dem etter 3 måneder, kutt dem ut og ikke ta flere kurer med det! Ikke gjør som jeg gjorde, det har ødelagt så mye for meg i ettertid. Anonymous poster hash: 2ca4a...3f9
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Merket litt bedring. De største krisene forsvant, men ble aldri bra. Alt kom tilbake igjen etter endt kur. Fikk veldig blank hud i ansiktet, det var plagsomt. For alle som går på langvarig antibiotika er det et must å gå på pro-biotika eller lignende, det er veldig ødeleggende for magen. Utrolig at dette ikke informeres bedre om. Har begynt på isotretinoin (?) nå, og det virker veldig lovende. Anonymous poster hash: c269b...078
Ung_frue Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Ja, jeg har gått på dem. De fungerer drit bra der og da med så og si ingen bivirkninger, men ved endt kur kommer de snikende tilbake. Ble isotretenoin kur på meg. Er nå gravid og fått litt kviser igjen, men regner med de forsvinner etter babyen er ute. Ingenting i forhold til slik jeg var en gang ivertfall
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #7 Skrevet 9. september 2015 Kvisene kom tilbake etter endt kur. Ikke verdt risikoen med alle bivirkningene. Nå i ettertid, som utdanna spl, hadde jeg aldri tatt de. Anonymous poster hash: 008a9...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå