Gå til innhold

Har barnehagen tausetsplikt overfor barnefaren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg lurer på er om barnehagen har lov å fortelle noe jeg har fortalt de i fortrolighet,videre til barnefaren?

Vi holder på med bleieslutt å i den forbindelsen er det gått mye bukser å dermed blitt veldig tydlig at jeg har for få bukser i rett størrelse til småen.

Har bare 2 bukser i størrelsen han bruker å ikke råd til å kjøpe nye ettersom vi får sosialhjelp nå.

Å to bukse holder dessverre ikke lenge når vi holder på med bleieslutt der det skjer mange uhell hver dag.

Resultatet er at han har mange bukser i byttetøyet som er for korte i beina å du ser veldig godt at de er altfor små.

Det beste hadde jo vært å fortelle barnehagen situasjonen å si at akkurat nå har vi veldig dårlig råd å får derfor ikke mulighet til å kjøpe nye klær.

Samtidig er jeg veldig redd for at barnehagen skal fortelle barnefaren at jeg har fortalt dette,for han venter bare på en mulighet til å ringe barnevernet med beskymring.

Han er sånn at han truer med barnevernet hver gang han er sint,å med ett tilfelle hadde han visst ringt også.

Heldigvis ble han den gangen avvist,men har ikke så veldig lyst at han skal snakke med de igjen uansett :P

Anonymous poster hash: afda7...84c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Taushetsplikt har de jo ikke akkurat dersom det gjelder forhold rundt deres sønn. Men ta en prat med bhg, de skjønner sikkert at dette er veldig privat for deg. Kan du ikke søke om supplerende sosislstønad til dette formålet? Hvilken størrelse bruker sønnen din?

Skrevet

Dette blir nok en gråsone, om han har foreldreansvar sammen med deg har de selvfølgelig ikke taushetsplikt om ting som omhandler barnet. Men de skal selvfølgelig ikke sladre om deg heller..

Hvorfor ber du ikke om hjelp? På facebook er det flere slike hjelpesider hvor man kan be om å få arve klær f.eks.

Anonymous poster hash: b7dc7...6e6

Skrevet

Hvilken str bruker sønnen din da? :)

Og hvor bor du? :)

Skrevet

Taushetsplikt har de jo ikke akkurat dersom det gjelder forhold rundt deres sønn. Men ta en prat med bhg, de skjønner sikkert at dette er veldig privat for deg. Kan du ikke søke om supplerende sosislstønad til dette formålet? Hvilken størrelse bruker sønnen din?

Burde stått "har de vel ikke" ettersom jeg ikke har sjekket det opp! Men dersom far spør rett ut hvorfor han ikke har bukser vil de vel ikke lyve.

Skrevet

Barnehagen har taushetsplikt for din økonomiske situasjon.

Barnehagen har ikke taushetsplikt for barnets korte bukser.

Det beste vil nok være å forklare barnehagen så de skjønner hvorfor barnet har korte bukser. Forklarer du ikke kan det tenkes at de spør far siden du ordner med for korte bukser og ikke ser ut til å gjøre noe med det.

Åpenhet med barnehagen er stort sett det beste:)

Anonymous poster hash: a9a1a...e3b

Skrevet

Har far bedre råd til å gi ungen det den trenger?

Anonymous poster hash: e3500...44d
Skrevet

Men hvor lenge har du tenkt å la gutten din gå med for små klær?

Kanskje det ikke handverk verdens undergang om barnevernet hadde blitt koblet inn. Duvet de ofte hjelper til økonomisk?

Anonymous poster hash: 48afc...7ad

Skrevet

Når du ikke har penger til klær er det vel best at far bidrar litt? Om han kontakter barnevernet kommer du ikke til å miste barnet dit pga dårlig økonomi. Du kan foreksempel søke om støtte til barnehageplass...

Anonymous poster hash: a07a6...dbc

Skrevet

Kanskje det ikke handverk verdens undergang om barnevernet hadde blitt koblet inn. Duvet de ofte hjelper til økonomisk?

Dersom det ikke er noe i veien med mors omsorgsevne er det ingen grunn til å kontakte barnevernet. Barnevernet er ikke til for å drive sosialhjelp til barnefamilier. Det har vi NAV til.

Anonymous poster hash: 7dc07...4b2

Skrevet

Okey skal søke om det når jeg kommer hjem.

Men tok det over 1 måned før jeg fikk innvilget sosialhjelp så de er ikke akkurat raske.

Vi har delt foreldreansvar ja.

Han bruker str 104.

Vi har lenge holdt på bleieslutt men blir en del uhell ettersom han ikke gir beskjed når han må på do.

Skrevet

Men tok det over 1 måned før jeg fikk innvilget sosialhjelp så de er ikke akkurat raske.

Han bruker str 104.

Vi har lenge holdt på bleieslutt men blir en del uhell ettersom han ikke gir beskjed når han må på do.

om du bor i drammen har jeg en hel del bukser og klær til gutt i størrelse 104....

Skrevet

Dette blir nok en gråsone, om han har foreldreansvar sammen med deg har de selvfølgelig ikke taushetsplikt om ting som omhandler barnet. Men de skal selvfølgelig ikke sladre om deg heller..

Hvorfor ber du ikke om hjelp? På facebook er det flere slike hjelpesider hvor man kan be om å få arve klær f.eks.Anonymous poster hash: b7dc7...6e6

Har spurt på flere arvesider på facebook men ingen som har rett størrelse.

Vi har heller ikke "hjelp oss å hjelpe" i nærheten.

Skrevet

Han bruker str 104.

Vi har lenge holdt på bleieslutt men blir en del uhell ettersom han ikke gir beskjed når han må på do.Anonymous poster hash: afda7...84c

om du bor i drammen har jeg en hel del bukser og klær til gutt i størrelse 104....

Skrevet

Bor ikke drammen men kanskje ikke frakten blir så dyr?

Skrevet

Hvilken str bruker sønnen din da? :)

Og hvor bor du? :)

Str 104 å bor i Bergen :)

Skrevet

Burde stått "har de vel ikke" ettersom jeg ikke har sjekket det opp! Men dersom far spør rett ut hvorfor han ikke har bukser vil de vel ikke lyve.

Mannfolk legger ikke merket til sånt :P

Skrevet

Kanskje det ikke handverk verdens undergang om barnevernet hadde blitt koblet inn. Duvet de ofte hjelper til økonomisk? Anonymous poster hash: 48afc...7ad

Dersom det ikke er noe i veien med mors omsorgsevne er det ingen grunn til å kontakte barnevernet. Barnevernet er ikke til for å drive sosialhjelp til barnefamilier. Det har vi NAV til.Anonymous poster hash: 7dc07...4b2

En del av mors omsorgsevne går på om hun sørger for at barnet har klær og utstyr som passer til vær og årstid. Så jo, det har i aller høyeste grad noe med barnevernet å gjøre om hun ikke har mulighet/evne til å sørge for dette.

Skrevet

H&M selger fine bukser til bare 49 kr kanskje det kan være noe?

Om du så bare har råd til en så ville jeg kjøpt så du hvertfall har en bukse til.

Jeg kan gjerne betale frakten på pakken om hun fra Drammen er villig til å sende deg klærene,vet hvordan det er å ha så lite penger.

Skrevet

Dersom barnet ikke gir beskjed om at han må på do, så er han ikke klar for bleieslutt. Ta på bleia og øv med å gå på do faste tider på dagen selvom bleia er på.

Jeg skjønner ikke hva som er vits med å tvinge et barn som ikke er klar for bleieslutt til å måtte tisse på seg.

Håpløs oppgave for barnehagen om barnet ikke klarer å gi beskjed når det skal på do og når barnet i tillegg ikke har nok skifteklær.

Nå er det snart høst og om du har så dårlig råd at barnet ikke har klær må du ta grep. Regner med du har gått gjennom økonomien og kuttet på alt unødvendige ting (røyk, evt tvkanaler, godteri osv)?

Sjekk på Facebook. Det finnes ofte sider som byttoteket, hjelp oss og hjelpe, sider med gis bort osv. Hjelp oss og hjelpe kan kanskje hjelpe med klær i rett størrelse.

Legg inn at du ønsker å arve klær på slike sider. Hør direkte med venner som har litt eldre barn, er det mulighet for å arve klær? Spør besteforeldre, tanter osv om de kan hjelpe med det viktigste av klær til barnet.

Barnet trenger jo flere enn to bukser, det er høst og man må ha parkdress, regntøy, støvler, ullklær, nok skifteklær, votter, lue, vintersko osv.

Har du ikke råd til å go barnet klær må du skaffe deg hjelp.

Anonymous poster hash: b70b7...464

Skrevet

Barnehagen har taushetsplikt i forhold til mors økonomiske situasjon ovenfor far. Men dersom far spør om sønnen bruker å ha for små bukser, så har de opplysningsplikt omkring det, men ikke grunnen.

Skrevet

Dersom barnet ikke gir beskjed om at han må på do, så er han ikke klar for bleieslutt. Ta på bleia og øv med å gå på do faste tider på dagen selvom bleia er på.

Jeg skjønner ikke hva som er vits med å tvinge et barn som ikke er klar for bleieslutt til å måtte tisse på seg.

Håpløs oppgave for barnehagen om barnet ikke klarer å gi beskjed når det skal på do og når barnet i tillegg ikke har nok skifteklær.

Nå er det snart høst og om du har så dårlig råd at barnet ikke har klær må du ta grep. Regner med du har gått gjennom økonomien og kuttet på alt unødvendige ting (røyk, evt tvkanaler, godteri osv)?

Sjekk på Facebook. Det finnes ofte sider som byttoteket, hjelp oss og hjelpe, sider med gis bort osv. Hjelp oss og hjelpe kan kanskje hjelpe med klær i rett størrelse.

Legg inn at du ønsker å arve klær på slike sider. Hør direkte med venner som har litt eldre barn, er det mulighet for å arve klær? Spør besteforeldre, tanter osv om de kan hjelpe med det viktigste av klær til barnet.

Barnet trenger jo flere enn to bukser, det er høst og man må ha parkdress, regntøy, støvler, ullklær, nok skifteklær, votter, lue, vintersko osv.

Har du ikke råd til å go barnet klær må du skaffe deg hjelp.

Anonymous poster hash: b70b7...464

Nei jeg er enig i at han ikke virker moden til å slutte enda,men han er snart 4 år derfor vi jobber så hardt med å få han bleiefri.

Er barnehagen som pusher på at vi skal slutte med bleie nå..

Han har masse skifteklær med det er i str 98 å de buksene er for små.

De passer fint oppe men er for kort i beina.

Jeg verken røyker eller drikker.

Får penger av NAV fra midten av oktober med det er jo en stund til enda.

Ytterklærene passer nå hvertfall :P

Regntøyet er i 3 år men det er ikke blitt kort i beina enda så bruker det enda.

Forsetter å prøve på arvesider å ser om du har noe å gi vekk.

Hvis ikke får jeg penger i midten av oktober å kjøper regntøy da.

Skrevet

Barnehagen har taushetsplikt i forhold til mors økonomiske situasjon ovenfor far. Men dersom far spør om sønnen bruker å ha for små bukser, så har de opplysningsplikt omkring det, men ikke grunnen.

Okey men svært lite sannsynlig at han spør om det ettersom han aldri har nevnt at klærene er korte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...