Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 uten at noe produktivt eller meningsfylt fyller dem... Blir lei meg av å tenke på at timene mellom barnehage/jobb og legging går med på å bare få tiden til å gå... Kan noen gi meg tips til hvordan få en meningsfylt hverdag innimellom alt som har med hverdagen å gjøre? Vil ikke sitte her om 20 år og innse at jeg har kastet bort livet mitt, vil ikke sitte her og angre på alt jeg ikke har gjort og som jeg aldri kan gjøre fordi det er for sent... Barnet vokser opp, og tiden som er nå kommer aldri igjen... Anonymous poster hash: e711d...e76
*Nøtta* Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 (endret) Hva er meningsfylt for deg da? Her er det å tilbringe tid sammen med datteren og samboeren min i de timene du snakker om. Men ikke bare å sitte inne og "sture" på sofaen, men ut å gå. På fjellet,ut i hagen , i skogen- man kan fint gå seg en tur på ettermiddagen. Ned til sjøen. Om det er skikkelig ruskevær- gjør noe aktivt sammen inne som for eksempel å tegne,male, bake, lage middag til dagen etter. Dette med middagslaging kan være et greit triks, da du kan fryse ned og dermed slippe og lage middag hver dag. Mye har med innstillingen din å gjøre. (og jeg er ikke et superpositivt menneske i utgangspunktet altså. ) Føler du deg deppa over at tiden bare går og går, så BLIR du deppa over det. Husarbeid trenger du ikke gjøre hver dag- sånn egentlig. Å rydde bort det verste etter at barnet har lagt seg kan holde noen dager. Bare pass på at det ikke flyter over- det blir du også nedstemt av. Endret 9. september 2015 av *Nøtta*
Nyttårs barn Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Prøv å fyll dagene med opplevelser, av og til ihvertfall. Dra på småturer, gå på teater, inviter noen på hverdagsmiddag. Eller så er det jo kanskje mulighet å ta et sabbatsår, ta med familien og reis for en lengre periode. Jeg tror egentlig mange kunne få til dette, kanskje en av dere kunne få jobb i et annet land en periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå