Gå til innhold

Jobb kontrakt går ut, og jeg er gravid :/


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i 2 år sammenhengende. Byttet jobb nå i august, kontrakten går ut desember. Jeg har termin 24 april 2016..

 

Noen som har vært i samme situasjon?

 

Har jeg krav på Foreldrepenger? Hva om jeg blir sykmeldt?

 

Litt kjip situasjon :/

 

Takk for svar :)

 

Anonymous poster hash: f440c...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du jobber ut desember vil jeg tro du har krav på foreldrepenger, da du må være i jobb i 6 av de ti siste mnd før permisjon starter. Hvis permisjon starter rundt 3. April, vil du være innenfor tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på dagpenger når kontrakten din går ut og du ikke finner ny jobb. Du vil da siden du er arbeidsledig få regnet ut foreldrepengene dine fra de 6 beste av de 10 siste mnd med inntekt.

Dette går veldig bra :)



Anonymous poster hash: bf63b...2b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for svar 😃

 

Hva om jeg blir sykmeldt?

Ble sykmeldt i uke 18 sist, pga bekkenløsning! Å kjenner det allerede nå, uke 12! Starter hos fysio da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

 

Hva om jeg blir sykmeldt?

Ble sykmeldt i uke 18 sist, pga bekkenløsning! Å kjenner det allerede nå, uke 12! Starter hos fysio da.

Da får du sykepenger. Om du har sykepengene helt frem til permisjonsstart er det de som danner grunnlaget for foreldrepengene. Økonomisk hadde det vært det beste for deg selv om man selvfølgelig ikke ønsker å være syk.

 

Anonymous poster hash: bf63b...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Ikke sant! Svangerskapet ble utrolig langdrykt sist, det å gå hjem i 22 uker unner jeg ingen 😁 hadde håpet å jobbe frem til permisjonstiden denne gang, men den gang ei! Får høre med legen, blir fysio litt først iallfall :)) å drøy ei sykmelding lengst mulig 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du får ny jobb eller tar ekstravakter etter nyttår må du huske at den inntekta kan trekke ned et evt snitt om du tener bedre nå mens du har kontrakt. Og eg veit ikkje ka satsen e på dagpenger?

Foreldrepenger har du krav på om du jobbe 6 av di 10 siste mnd før permisjonsstart. Som jo e 3veker før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...