Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Jeg har hovedomsorgen for barna, og far er tilstede mer eller mindre når det passer han. Nå har jeg lyst til å flytte sammen med kjæresten min som bor 4 mil unna oss, i en annen kommune. Dette innebærer bytte av barnehage. Nå har far fått blod på tann, og sier han skal gjøre det han kan for at jeg ikke kan flytte med barna. Flyttingen vil påvirke hans overnatting en dag i uka (fordi han ikke har bil) men annenhver helg + ferier får han fortsatt. Men siden han er pappa kun når det passer han, så er ikke jeg villig til å bli boende for den ene dagen som da vil utgå.. Hva kan han gjøre for at jeg ikke kan flytte? Må jeg ta kontakt med det offentlige for å ordne med flytting? Noen som kan hjelpe? :-) Anonymous poster hash: c2bd3...afc
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Så fremt barna allerede har fast bosted hos deg og du har daglig omsorg, er det lite han kan gjøre. Du har varslingsplikt til far, altså må du informere ham om flyttingen minst seks uker før den skjer. Dette fordi han skal ha muligheten til å ta grep for å søke hovedomsorgen. Det vil neppe den faren du beskriver gjøre. Og utover det er det ikke noe han kan foreta seg. Anonymous poster hash: ff3eb...dc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå