Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Hva gjør de da? Fått et skjema hvor jeg skal krysse av om barnet leker med andre barn, kan hinke,gå trapper stå på knærne og gå på/følge en strek. Hva mer skjer på 4års kontroll? Anonymous poster hash: 59f30...d3c
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Begrepsforståelse, språkutvikling, motorikk. For vår del har helsesøster hatt et bilde der hun prater med barnet om hva som er på bildet. Om barnet forstår begreper som over, under, ved siden av, bak osv. Farger Så vil hun se om barnet hinker, kan ta i mot ball o.l. Og så er det vel synstest(men ikke stol blindt på denne, vi hadde time til øyelege for noe annet noen uker senere, og der fikk vi påvist at hun var veldig langsynt, men ingenting som tilsa det på synstesten på helsestasjonen) Anonymous poster hash: 1fba7...c86
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Syn og hørseltest, barnet tegner, og mye av testen er rett og slett at helsesøster ser hvordan barnet fungerer å prate med osv. Også legesjekk. Anonymous poster hash: 258e4...eef
Tauriel Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 Var i dag, mest bare prat, enkel synstest og det var det. Nå er PPT inne i bildet her, og hun er henvist til skikkelig hørselstest, så kan ha noe med det og gjøre
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 Takk for svar. Jeg har et barn som sliter med angstproblemer,så jeg må forberede henne godt. (vi får hjelp hos bup). Da er det greit å vite hva som skal skje :-) Syn og hørsel er testet hos Øre, Nese, Hals og optiker, og dette vet de på helsestasjonen. Så jeg håper for barnets skyld at vi kan slippe det. Barnet takler svært dårlig at fremmede skal ta på,eller plassere på instrumenter, så det er stort sett jeg som må utføre de fysiske undersøkelser, som f.eks stikke i finger ved crp, flytte rundt stetoskopet på kroppen osv. Å prate med andre har barnet ingen problemer med. Det er kun det fysiske som er vanskelig. Men med gode forberedelser,blir det lettere. Ikke så lett å forberede like godt ved akutt halsbetennelse f.eks. Anonymous poster hash: 59f30...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå