Gå til innhold

Besteforeldredag i barnehagen? Har dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke kuppe den andre tråden. Det høres da helt vanntortur ut med besteforeldredag? Det er mange som ikke har besteforeldre, må være utrolig trist?

Anonymous poster hash: e48b3...3ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har vi ikke

Anonymous poster hash: 1be4c...d08
Skrevet

Nei. Tullete.

Har det heller ikke i bhg jeg jobber i.

Anonymous poster hash: 89a99...41b
Skrevet

Nei, det har vi ikke

Men det har vært et ønske fra enkelte foreldre at vi har det

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Nei, heldigvis ikke. Mine unger hadde aldri fått besøk den dagen. Synes det er "ille" nok at alle de andre ungene hentes av besteforeldre i hytt og vær, om man ikke skal ha en egen dag i tillegg. Ikke misforstå; jeg skjønner at det hadde vært koselig for resten av ungene så jeg hadde så absolutt ikke protestert, men jeg er litt glad for at de ikke har det.

Skrevet

Vanntortur?

Anonymous poster hash: e1343...130

Skrevet

Har vært det i begge barnehagene snuppa gikk i, men heldigvis var de begge steder veldig fleksible på begrepet "besteforeldre". Min datter har kun én besteforelder som er nogenlunde i stand til å komme til et gitt tidspunkt, så det har vært tilfeller der jeg har kommet selv som "backup" i tilfelle en av de mer upålitelige skulle være lik seg og komme to timer for sent eller ikke i det hele tatt.

Det viktigste for ungene er at noen kommer - hos oss var det helt greit om "besteforelderen" var onkel, tante, venn av familien, eller forelder.

Skrevet

Bhg vår har det, for oss som foreldre var det et realt stress, siden ingen hadde tid egentlig, mens vi så at resten fikk navnene sine på listen, med antall besøkende, så sto våre utenfor så alt for lenge. Inntil svigermor kunne i siste liten, førte henne på lista på morgenen når det skulle være. Alle som ikke hadde stått på lista, hadde fått en fin tur mens besøket var, da det varte et par timer. Synes bhg har gjort en helt grei ordning, og vet besteforeldrene setter pris på det, og ungene elsker å vise frem hva de lager på formingsstund osv. Men så også at det var unger som hadde foreldre/tante/onkel og lignende på lista, så begrepet burde nok byttes til "familiebesøks dagen" eller noe ;)

Skrevet

Nei, det har vi ikkje.  Besteforeldre er velkomne til haustfesten og sommarfesten.

Skrevet

Nei, men dei er velkomne på FN-kafe og julefest.

Skrevet

Nei, heldigvis ikke.

Anonymous poster hash: 162a8...f13

Skrevet

Nei. De er velkomne på en høstfest, men det er ikke for besteforeldrene spesielt. De er bare velkomne til å bli med om de skulle ha tid og lyst. Jeg er veldig glad for at vi ikke har en egen besteforeldredag. Vi har bare ett sett med besteforeldre og de bor langt unna. Det ville vært trist for barna om de opplevde at de "burde hatt" 4 besteforeldre og ikke hadde noen. Hvertfall ville det vært trist for meg som mamma. Det er jo et område vi kommer til kort, som jeg ikke kan gjøre noe med...

Anonymous poster hash: b8ab7...a21

Skrevet

Vi har det.

Og med fare for å høre klagete ut nå, for jeg ser i denne tråden at mange ikke har besteforeldre som kan/vil stille opp, så klager jeg litt allikevel. På denne kvelden hadde nemlig sønnen vår ikke mindre enn åtte "besteforeldre" med seg. Begge besteforeldreparene er skilt og gift på ny, og de er alle livredde for at den andre skal få med seg noe den ene ikke får. Så det hadde vært et kappløp ut av en annen verden, om å få leie, sitte ved siden av, hilse på de ansatte, gi kake til gutten og så videre. Vi som foreldre var ikke med, naturlig nok, det var jo ikke for oss. Ellers klarer vi å dempe og håndtere denne ekstreme trangen til å være den viktigste og beste besteforeldren, men da vi ikke var der, ble det helt kaos, noe vi ble fortalt av de ansatte dagen etterpå.

Jeg forstår tanken bak en slik dag, men når familiekonstellasjonene er så annerledes og mer utfordrende enn for 20 år siden(jeg husker at jeg hadde med bestemor i min barnehage), og voksne folk i tillegg ikke klarer å oppføre seg, er det bedre å la være.

Og ja, i vår barnehage var det også sånn at de fleste voksne som var på denne kvelden, var foreldre som dro dit fordi de ikke hadde besteforeldre som kunne stille. Og da blir det sårere enn nødvendig, uansett grunn.

Anonymous poster hash: f4160...46c

Skrevet

Nei. Og bra for oss. Mamma er død og pappa bor i utlandet.?

Anonymous poster hash: 8dcdd...a7f

Skrevet

Det har det vært i barnehagen her, og det syns ungene har vært koselig. På invitasjonen har det stått: vi inviterer besteforeldre (tanter, onkler, nabo eller en annen person barnet hat stor tilknyttning til)

Slik at de uten besteforeldre eller besteforeldre i nærheten kan ha med seg noe eller få besøk av noen.

Mine unger har fått besøk av besteforeldre og oldeforeldre. En oldemor som er veldig oppegående og syns slike dager er hyggelige.

Jeg har vært med på en slik dag med naboungen. Jeg har ikke veldig mye kontakt med henne, men moren kom og var helt fortvilet da bestefaren ikke hadde mulighet til å komme. Jeg syns det bare var hyggelig å kunne stille opp, og jeg koste meg den lille timen jeg varder. Ungene mine var med, for de ville seden gamle barnehagen deres igjen. Stor stas for mine og naboungen.

Nå er det bare kaffe og kaker de har, og det er fra 15 til 16.30 slik at det er ikke ett stort opplegg.

Anonymous poster hash: aa245...605

Skrevet

Da datteren min gikk i barnehage, så hadde de det. Og da fikk hun og besøk av bestefaren sin. Men så flyttet de til Spania. Og mine foreldre lever ikke. Så er veldig glad for at de ikke hadde det i barnehagen til sønnen min. Har ikke annen familie heller, så det hadde ikke vært så gøy.

Anonymous poster hash: 56a7a...68a
Skrevet

Mine foreldre bor 6 timer unna og svigers er ustabile og får ikke være alene med ungen. Så er glad for at det ikke er besteforeldredag i vår barnehage.

Anonymous poster hash: d7440...1a8

Skrevet

Aldri hørt om. Kunne vært hyggelig, men kanskje de kunne kalt det besøksdag eller noe sånt i stedet. At alle barna kunne invitere f.eks. en eller to personer som de hadde lyst å ha på besøk i barnehagen. Sånn for at det ikke skal bli vanskelig for noen.

Anonymous poster hash: 8dd33...324
Skrevet

Våre barn har gått i studentbarnehage, der har det aldri vært snakk om noen besteforeldredag. Der har vel flertallet av barna hatt besteforeldre utenombys.

Anonymous poster hash: 30763...67e

Skrevet

Vanntortur?

Anonymous poster hash: e1343...130

Vanvittig. iPhone-korrektur+dårlig tid.

Skrevet

Nei.

Høres da også ut som et tåpelig konsept.

Anonymous poster hash: d6ccd...5cf
Skrevet

Vil ikke kuppe den andre tråden. Det høres da helt vanntortur ut med besteforeldredag? Det er mange som ikke har besteforeldre, må være utrolig trist?

Men barnehagelærerene vet da vel om barna har besteforeldre å ta med eller ikke? Er ikke problem om alle har! Men om alle kommer er en annen sak, men sånn er det jo på feks pøskefrokoster og diverse. Her sitter alltid de samme barna uten foreldre... Skal vi kutte ut sånt og da? Syns det høres koslig ut jeg!:)

Anonymous poster hash: 89f0f...821

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...