Gå til innhold

Dere som har barn som trener mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye er mye for en 8-10 åring?

Anonymous poster hash: ad30d...d43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva som er mye/lite. Det reguleres etter barnet tenker jeg.

Om dere har en synkron kommunikasjonsrelasjon mellom dere vil dere oppdage/erfare hva som er for mye eller ikke.

Likevel kreves det mer og mer dets eldre de blir.

Min er 9 år og trener hver dag. I tillegg er det cuper og turneringer mange helger.

Om jeg ser han er sliten eller han sier det selv, så kan han få stå over en av treningene. Det er ofte da om det er en bursdag eller liknende.

Han kommer hjem hver dag rett etter skolen, slapper av og gjør lekser, spiser middag, så trening.

Ofte er en av gutta med hjem etter skolen så drar de sammen på trening.

Skrevet

10 åringer trener to dager i uka, 1t hver gang. 1 kamp i uka og ofte cuper i helga. Har de cup i helga dropper de en trening, trenerene mener det da holder med en trening.

For jenta mi holder dette og mer bør det ikke bli på en stund. Hun er så aktiv resten av dagen og uka, så planlagt aktivitet bør hun ikke ha mere av. Idag er det treningsdag, hun har hatt gym på skolen, ser hun var ute på rollerblades før jeg kom hjem og hun syklet til trening. Avtale med søster om noe sykkel/tråbil greier når hun kommer hjem også. Og dette er en helt normal dag for henne om ikke litt stille.

Men hva som er mye eller lite kommer litt ann på ungene. Mine er som sagt veldig aktive hele dagen, min manns barn sitter for det meste forran dataen når de kommer innenfor døra så for de så hadde det vårt lurt med trening hverdag. (Nå har de blitt 14 og 17 år og de har endelig forstått de må bevege seg litt. Vi har gitt opp kampen med å få rompa deres opp av sofaen, så nå tror jeg de må ha merket at kondisen har blitt dårligere siden de plutselig har funnet ut at de skal begynne å trene. Både alene og i oranisert idrett)

Anonymous poster hash: 1192b...d58

Skrevet

Her har de tre eldste trent hver dag  ca 2 1/2 timer i den aldern.

Skrevet

Jenta vår på 8 trener 2.5 time hver dag, fra 15. til 17.30. I tillegg er det stadig konkurranse og samling i helgene, og i perioder mye hjemmetrening. Jeg synes det er mye, men hun har trent slik ett år nå og gleder seg til de trapper opp til 6 dager i uken etter jul.

Anonymous poster hash: 17108...346

Skrevet

Jenta vår på 8 trener 2.5 time hver dag, fra 15. til 17.30. I tillegg er det stadig konkurranse og samling i helgene, og i perioder mye hjemmetrening. Jeg synes det er mye, men hun har trent slik ett år nå og gleder seg til de trapper opp til 6 dager i uken etter jul.

Anonymous poster hash: 17108...346

Sykt!

Anonymous poster hash: 80806...ce5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...