Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 når man ikke får jobb? ferdig med mastergrad, men visstnok ikke rett på dagpenger? hva gjør jeg da? Anonymous poster hash: 051a6...b15
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Tar en annen jobb i mellomtiden. Jeg er i samme situasjon og jobber nå med noe annet til jeg får meg "skikkelig" jobb. Det er bedre å tjene sine egne penger pluss at det ser bedre ut på CV at man faktisk jobber og gjør noe med tiden enn å ha masse hull i CV'en. Anonymous poster hash: b958b...74b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Jeg meldte meg opp til et årsstudie. Men fikk jobb rett før jeg skulle begynne. Er svært ofte noe relevant man kan ta mer utdanning i. 😊 Anonymous poster hash: ae959...99e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 Da tar du en hvilken som helst jobb, uansett om den ikke samsvarer med din utdannelse Anonymous poster hash: 724d7...311
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 jo.. men må jo FÅ en jobb først!! Har maks med lån, så da hjelper det ikke med mer studie desverre.. hi Anonymous poster hash: 051a6...b15
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 Om du ikke får jobb, har du rett på sosialstønad. Men du må selvfølgelig søke alt, ikke bare utdanningsrelatert. Anonymous poster hash: ac8a9...432
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 jo.. men må jo FÅ en jobb først!! Har maks med lån, så da hjelper det ikke med mer studie desverre.. hi Anonymous poster hash: 051a6...b15 Søker du på alt? Ta kontakt med private renholdsbyråer, de trenger ofte vikarer Anonymous poster hash: 724d7...311
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #8 Skrevet 8. september 2015 så det finnes ingenting å søke på hos nav mens man venter? utrolig surt å sitte med en særdeles vanskelig mastergrad og ingen jobb hi Anonymous poster hash: 051a6...b15
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #9 Skrevet 8. september 2015 Skulle kanskje begynt jobbsøking LITT før august? Anonymous poster hash: 35c6e...777
Ikkesåallerværst Skrevet 8. september 2015 #10 Skrevet 8. september 2015 Du må ta en jobb som ikke er relevant. Vikar i barnehage, sykehjem, bolig, vikarlærer. Du kan (eller kunne i alle fall den gang jeg var i samme båt for drøyt ti år siden) søke om utsettelse av tilbakebetaling av studielån basert på lav inntekt.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #11 Skrevet 8. september 2015 Hadde du ingen jobb under studiet? Når begynte du å søke jobber? De fleste begynner vel flere mnd før man er ferdige i tillegg til å fortsette i deltidsjobben og gjerne jobbe mer der om man får det. Anonymous poster hash: 98d39...036
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #12 Skrevet 8. september 2015 Hadde du ingen jobb under studiet? Når begynte du å søke jobber? De fleste begynner vel flere mnd før man er ferdige i tillegg til å fortsette i deltidsjobben og gjerne jobbe mer der om man får det. Anonymous poster hash: 98d39...036 I dagens jobbmarked kan hun godt ha begynt å søke for måneder siden, men ikke ha fått noe napp. Det er jo faktisk ikke alle som jobber under studiene, trenger ikke være dum likevel, bare dedikert til studiene. Anonymous poster hash: 870e9...7b9
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #13 Skrevet 8. september 2015 Hadde du ingen jobb under studiet? Når begynte du å søke jobber? De fleste begynner vel flere mnd før man er ferdige i tillegg til å fortsette i deltidsjobben og gjerne jobbe mer der om man får det. Anonymous poster hash: 98d39...036 I dagens jobbmarked kan hun godt ha begynt å søke for måneder siden, men ikke ha fått noe napp. Det er jo faktisk ikke alle som jobber under studiene, trenger ikke være dum likevel, bare dedikert til studiene. Anonymous poster hash: 870e9...7b9 Og da må man klare seg uten penger eller gå på sosialen når man ikke kommer helt opp i jobbsøkingen. Anonymous poster hash: 98d39...036
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #14 Skrevet 8. september 2015 Hadde du ingen jobb under studiet? Når begynte du å søke jobber? De fleste begynner vel flere mnd før man er ferdige i tillegg til å fortsette i deltidsjobben og gjerne jobbe mer der om man får det. Anonymous poster hash: 98d39...036 I dagens jobbmarked kan hun godt ha begynt å søke for måneder siden, men ikke ha fått noe napp. Det er jo faktisk ikke alle som jobber under studiene, trenger ikke være dum likevel, bare dedikert til studiene. Anonymous poster hash: 870e9...7b9 Og da må man klare seg uten penger eller gå på sosialen når man ikke kommer helt opp i jobbsøkingen. Anonymous poster hash: 98d39...036 Eller ta seg en jobb som ikke er relevant og dårlig betalt ja. Anonymous poster hash: 870e9...7b9
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #15 Skrevet 8. september 2015 Gå med aviser. Pass hunder. Vask hus. Telefonsalg. Sesongarbeid på en gård. Nattevakt på bensinstasjon. Eventuelt må du søke sossialstønad om du ikke har til det aller mest nødvendige. Anonymous poster hash: ad0b5...ac1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #16 Skrevet 8. september 2015 Hva har du mastergrad i? 😀 Anonymous poster hash: f84de...7c4
piranha Skrevet 8. september 2015 #17 Skrevet 8. september 2015 Lærervikar er det stort sett bruk for i de fleste byer. Da har du i hvertfall noe å gjøre mens du søker på relevante jobber
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #18 Skrevet 8. september 2015 Jeg er ble utdannet ingeniør i vår og begynte å søke jobber i mars/april. Har enda ikke fått napp, men har fått en 30% stilling som noe annet i påvente av ingeniørjobb. Jeg har nå innsett at jeg må nøye med med noe annet til det dukker opp noe jeg vil jobbe med. Barnehager trenger ofte vikarer, det er jo noe du kan gjøre i en overgangsperiode. Jeg skal høre med barnehager nå siden jeg ikke får noe annet. Anonymous poster hash: f4dda...03c
fnun Skrevet 8. september 2015 #19 Skrevet 8. september 2015 Som ingeniør ville jeg prøvd å få jobb på østlandet mens det fremdeles er mulig. Vestlandet og Sørlandet er klin umulig også for oss med erfaring og kommer mest sannsynlig til å være det de neste to til fem årene.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #20 Skrevet 8. september 2015 petroleumsingeniør... ikke det beste valget innser man jo nå... hi Anonymous poster hash: 051a6...b15
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #21 Skrevet 8. september 2015 petroleumsingeniør... ikke det beste valget innser man jo nå... hi Anonymous poster hash: 051a6...b15 Men har du søkt andre jobber? Anonymous poster hash: 724d7...311
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #22 Skrevet 8. september 2015 petroleumsingeniør... ikke det beste valget innser man jo nå... hi Anonymous poster hash: 051a6...b15 Jeg er lektor. På min vgs har vi 4 petroleums-siv.inger i vikariater.. Alle begynte i fjor høst, og alle 4 øikte seg så godt at de nå tar pedagogikk deltid i tillegg. 😊 Brått dukker det opp noe! Kommer brått en sykemelding i skolevesenet. (Og andre steder) Anonymous poster hash: ae959...99e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #23 Skrevet 8. september 2015 petroleumsingeniør... ikke det beste valget innser man jo nå... hi Anonymous poster hash: 051a6...b15 Uff.. Ikke gøy! Jeg gikk ut med hovedfag i samfunnsfag i begynnelsen av 2000 tallet. To år før fikk alle jobb med bachelor, da jeg var ferdig var det helt håpløst. Søkte 150 jobber, kom til ett intervju. Jobbet i barnehage som vikar og vikarlærer. Etter to år tok jeg ny utdanning på deltid mens jeg jobbet i bolig for psykisk utviklingshemmede. Da var jeg skikkelig deppa på grunn av alt som hadde gått i vasken, men i dag har jeg en jobb jeg liker innenfor den nye utdanningen og grei inntekt. Lykke til! Hudk at du er mye mer enn hva du er utdannet som eller jobber med! Anonymous poster hash: 870e9...7b9
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #24 Skrevet 8. september 2015 Ei venninne av meg jobbet i barnehage 9 mnd etter endt jusstudie før hun fikk jobb! Anonymous poster hash: 34a23...879
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå