Gå til innhold

Blei jeg strippa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag og hun skulle sjekke modningen min. Det var utrolig ubehagelig og ganske så vondt. Skal det være det når en kun sjekker modning, eller røsket hun muligens litt ekstra oppi der for å få ting igang..?

Er 40+0

Anonymous poster hash: 49c62...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var hos legen i dag og hun skulle sjekke modningen min. Det var utrolig ubehagelig og ganske så vondt. Skal det være det når en kun sjekker modning, eller røsket hun muligens litt ekstra oppi der for å få ting igang..?

Er 40+0

Jeg aldri sjekket for modning, men ble forsøkt strippet når jeg hadde rier og 2 cm ca. Var kjempe vondt så hun fikk ikke gjort noe sa hun. Underveis i fødselen ble åpningen sjekket og jeg syns det var vondt hver gang til tross for at riene var kjempevonde. Syns det er rart om jm ikke spurte om det var greit hvis det var det hun gjorde? Eller fortalte hva hun gjorde i så fall?

Anonymous poster hash: 4ae37...f76

Skrevet

Er 40+0

Jeg aldri sjekket for modning, men ble forsøkt strippet når jeg hadde rier og 2 cm ca. Var kjempe vondt så hun fikk ikke gjort noe sa hun. Underveis i fødselen ble åpningen sjekket og jeg syns det var vondt hver gang til tross for at riene var kjempevonde. Syns det er rart om jm ikke spurte om det var greit hvis det var det hun gjorde? Eller fortalte hva hun gjorde i så fall?

Anonymous poster hash: 4ae37...f76

Ja, det jeg tenker og. At hun ville sagt at hun prøvde å strippe meg om hun gjorde det. Men hun sa først at hun bare skulle sjekke modningen. Eller.. "undersøke meg" var vel ordene hun brukte. Har ikke blitt sjekket slik før, så lurte på om det skulle gjøre vondt eller om hun gjorde noe mer. Hehe. Men da kan undersøkelsen i seg selv gjøre vondt og, forstår jeg.

HI

Skrevet

Hvor lang tid tok det da? Jeg har blitt undersøkt en del ganger, og da går det som regel ganske fort. Jeg har også blitt strippet to ganger (i ulike svangerskap altså), og det tok n del mer tid, type et par minutter kanskje. Begge deler er noe jeg synes er ganske vondt/ubehagelig, men strippingen var helt klart verre enn bare undersøkelsen.

Anonymous poster hash: 408b7...c6f
Skrevet

Hvor lang tid tok det da? Jeg har blitt undersøkt en del ganger, og da går det som regel ganske fort. Jeg har også blitt strippet to ganger (i ulike svangerskap altså), og det tok n del mer tid, type et par minutter kanskje. Begge deler er noe jeg synes er ganske vondt/ubehagelig, men strippingen var helt klart verre enn bare undersøkelsen.

Anonymous poster hash: 408b7...c6f

Tok ikke mer enn kanskje 30 sek. Så da var det vel bare undersøkelse :)

Skrevet

Stripping tar ganske lang tid. Rundt 5 min hvis det skal ha noe effekt. Er helt sinnsykt vondt hvis de gjør tøying skikkelig.

Men det er ganske ubehagelig å bli undersøkt for modning også, de fikler jo borti tappen

Skrevet

Og ved stripping blør en gjerne etterpå, eller i det minste blir tilbudt truseinnlegg i tilfelle!

Anonymous poster hash: 94600...d24
Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger! :)

Ingen blødninger her heller, så da gjorde hun ikke mer enn det hun sa. Og greit er det :)

HI

Skrevet

Jeg ble sjekket for modning men ikke strippet. Fikk bind med jordmor fordi jeg kunne blø litt. Og det gjorde jeg også.

Skrevet

Jeg ble sjekket for modning. Gjorde ganske vondt. Så det var nok bare det det var.

Anonymous poster hash: 0bcee...b60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...