Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Kjente dere lenge på kroppen at dere ikke kom til å gå til termin eller kom det veldig overraskende på dere? Hvordan var babyen i magen? Lå babyen ganske langt nede? Hadde du noen plager? Anonymous poster hash: 813ab...c4b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Igangsatt pga preeklampsi. Hadde sterke kynnere i flere uker på forhånd, så kroppen var moden og klar. Fødte på litt over 30 min !!!!!!!! Anonymous poster hash: bce88...e5e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Jeg fødte fire uker før termin. Jeg kan ikke helt forklare det, men jeg visste at jeg kom til å føde før tiden. En uke før fødselen startet sa jeg at jeg følte fødselen var rett rundt hjørnet. Hadde ikke rier eller noe, men ble sykemeldt grunnet risikosvangerskap en uke før fødsel. Riene kom ca 5 timer etter vannet gikk. Anonymous poster hash: 754d5...cdc
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 Min nærmeste venninne fødte prematurt. Hun hadde absolutt ingen forvarsler på at babyen skulle komme så tidlig (uke 32). Hun har fortalt at hun som vanlig våknet en dag og følte seg like frisk og fin som alltid og skulle gå på toalettet. Plutselig fosset det ut vann og hun trodde et øyeblikk at hun hadde tisset seg ut, før hun skjønte hva som skjedde og fikk grepet mobilen og lagt seg ned. Babyen kom i ambulansen like før de var fremme ved sykehuset, og heldigvis gikk alt bra. Barnet er 9 år nå og har en helt normal utviklig. Vi har snakket en del om det, men hun hadde altså ingen som helst forvarsler, ikke så mye som en kynner en gang. Jeg på min side har hatt kynnere siden uke 12-14 med alle mine barn, og alle kom over termin. Anonymous poster hash: d1fb1...848
Kanutten83 Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 Vannet mitt gikk uten forvarsel i uke 35+6, og han ble født dagen etter. Men det var ingenting som tydet på at jeg ikke skulle gå til termin, ikke følte jeg det på meg heller... Vannet bare gikk i det jeg skulle gå ned trappa hjemme fordi jeg måtte tisse Derimot på siste hvor alt tydet på at babyen ville komme senest uke 38, etter utallige ul og legebesøk, hun kom ikke før 1 uke over termin
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 Fødte 4 uker før termin, hadde ingen forvarsel. Men stort barn var 3300. Anonymous poster hash: 2f7e9...aed
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 Vannet gikk helt uten forvarsel 7 uker før tiden. Ingen kynnere - ingen smerter. Babyen ville bare ut :-) Anonymous poster hash: 1eca6...d5d
Gjest Muji81 Skrevet 8. september 2015 #8 Skrevet 8. september 2015 Fødte i uke 34, vannet gikk plutselig om natta. I ettertid kan jeg tenke at jeg kjente litt rare fornemmelser i bekkenet..men ikke noen smerter.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #9 Skrevet 8. september 2015 Med nr 1 visste jeg at hun kom til å bli født for tidlig. Lege eller jordmor trodde naturligvis ikke på meg da det ikke var noe som helst tegn til det. Var på ultralyd i uke 33 bare for å avkrefte magefølelsen min. Alt så normalt ut. - to dager senere fødte jeg en frisk liten datter. Samme opplevelse noen år senere. Fødte en gutt 10 uker for tidlig. (Var tilfeldigvis innlagt da vannet gikk og alt gikk fint) Jeg "vet" fra postiv test om barnet blir født til termin eller ikke. Har en som er født til termin, hadde ikke denne rare uforklarlige fornemmelsen da. Anonymous poster hash: 5a58a...9cf
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #10 Skrevet 8. september 2015 Visste det med eldste, hun kom 6 uker før. Mellomste kom 11 dager før, men innafor. Og minste visste jeg det også, hun kom 5 uker før. Med første så begynnte det spontant, ingen forvarsel. Med minste gikk vannet plutselig seint en kveld. Har visst at de to kom til å bli født fortidlig fra veldig tidlig. Med minste sa legen det også, så ble sykemeldt fra uke 18 med masse kynnere. Var bare så hun ikke skulle komme altfor tidlig. Men en rar følelse å bare vite. Kan ikke forklare Anonymous poster hash: ca326...71c
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #11 Skrevet 8. september 2015 Fødte 3 uker før termin. Ingen forvarsel før vannet gikk, annet enn en følelse av at jeg nå var ferdig å være gravid. Og fikk det travelt med å gjøre klar babysengen dagen før. Men ingen kroppslige tegn. Anonymous poster hash: 85ce1...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå