Gå til innhold

Et spm om solarium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til syden neste uke, og jeg er bleik. Vil bare ha litt farge.

Aldri tatt solarium og har lyst å prøve. Hvor lenge og hvor ofte bør jeg ta det?

Hver dag eller hva?

Dere som er motstandere av solarium, trenger ikke å svare ;)

Dere som tar solarium og har peiling, Please svar meg :)

Anonymous poster hash: 4cdc7...85a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smør deg med faktor og ta 8-10 min første gangen, la det gå et par dager og ta 18-20 min etter det. Hadde tatt det 3 ggr totalt på den uka, ikke mer. Da vil du få litt underlag.

Anonymous poster hash: e520b...f9a
Skrevet

3 dager. Ok, takk!

Anonymous poster hash: 4cdc7...85a

Skrevet

Hvis du er veldig blek ville jeg begynt med fem minutter. Husk solkrem!

Men solarium gir bare farge, ingen beskyttelse mot solbrenthet. Så du må fortsatt smøre deg like mye som de andre bleke når du er i syden.

Skrevet

Faktisk anbefales det av statens strålevern å ikke bruke solkrem i solarium. Bedre å bruke en krem som hjelper på at man blir fortere brun, slik at man kan forkorte solingstiden.

Anonymous poster hash: bdbf5...4ae

Skrevet

Nei, nei, nei, ikke smør det med solkrem før du tar solarium. Tilpass heller tiden. Det vil nok beskytte litt ift solbrenthet p ha litt underlag, i tillegg til at man føler seg litt freshere når man kler av seg til bikini. Jeg tok solarium en gang i uken de siste fem ukene før vi reiste til syden i sommer. Jeg tok 18 min hver gang. Ble ikke svidd, men fikk bare et fint grunnlag. Jeg har i grunn ganske lys hud og blir ikke veldig fort brun og må passe på høy faktor i syden. Mannen min blir vanligvis lettere brun enn meg og svir seg ikke så lett. Han hadde ikke tatt solarium før vi reiste. Smurte oss begge med faktor 30, og han ble delvis svidd, ikke jeg ;)

Anonymous poster hash: cc124...fcc
Skrevet

Hvis du er veldig blek ville jeg begynt med fem minutter. Husk solkrem!

Men solarium gir bare farge, ingen beskyttelse mot solbrenthet. Så du må fortsatt smøre deg like mye som de andre bleke når du er i syden.

Bruk solariumskrem og ikke solkrem. Det kjøper du på automaten inne i solstudioet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...