Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Trygt blir kanskje helt feil ord.... Jeg skal ha med min datter på 4 år, hun skal til varmere strøk pga atopisk eksem. Jeg er ufør og alene med henne, så jeg har ikke all verdens med penger, og må derfor planlegge tur deretter. Men jeg må være ærlig å si at urolighetene i den store verden skremmer meg, med tanke på min datter. Jeg overlever alltids uansett, men jeg vil skåne min 4åring fra døde/druknede kropper, og fortvilte,skadde mennesker... Turen må selvsagt ikke gå til Hellas. Men det er der det er rimelig å reise til, og Tyrkia... Å reise til områdene rundt Alanya tør jeg bare ikke nå, etter hva som skjedde der for få uker siden. Vær så snill å hjelp en som ikke har snøring... Nevn gjerne byer og øyer, så skal jeg lete frem tur selv. Jeg bare blir så usikker pga all elendigheten de stakkars menneskene rundt om opplever for tiden. Har sett mye på Rhodos, og finner ikke noe særlig om det i media. Er det ok å reise dit? Anonymous poster hash: 17bc7...e10
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Når på året skal du reise? Kanariøyene er bra på høsten. Eller Kypros. Anonymous poster hash: c41c6...1c1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Noen som vet hvordan det er på Kreta? Anonymous poster hash: 8db8f...939
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 Vi skal reise nå om 3-4 uker. Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 Det er "utrygt" på alle de greske øyer. Flyktningene kan drukne hvor som helst, og drive i land over alt. Reis heller til Mallorca eller Kanariøyene. Anonymous poster hash: 83129...1f6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 Da ville jeg reist til Costa Blanca i Spania. Har du sjekket fly til Alicante og privat innkvartering? Anonymous poster hash: d1f03...680
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 Da ville jeg reist til Costa Blanca i Spania. Har du sjekket fly til Alicante og privat innkvartering? Anonymous poster hash: d1f03...680 Er det varmt nok der da? Nei jeg er ikke så god på dette med bestilling,så jeg har sett på ferdige pakketurer. Får det ganske rimelig om man bestiller bare få dager i forveien. Men jeg tar gjerne i mot tips til nettsider, steder og hotell :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #8 Skrevet 8. september 2015 Var på Rhodos i august, opplevde ingenting skremmende der. Anonymous poster hash: a7611...64d
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #9 Skrevet 8. september 2015 Da ville jeg reist til Costa Blanca i Spania. Har du sjekket fly til Alicante og privat innkvartering? Anonymous poster hash: d1f03...680 Er det varmt nok der da?Nei jeg er ikke så god på dette med bestilling,så jeg har sett på ferdige pakketurer. Får det ganske rimelig om man bestiller bare få dager i forveien. Men jeg tar gjerne i mot tips til nettsider, steder og hotell :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Vi er der hvert år i oktober og det er 25-27 grader om dagen og sjelden under 18 grader om natten. Vannet holder ca 24-25 grader. Mye mer stabilt vær der enn på de greske øyene. Anonymous poster hash: d1f03...680
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #10 Skrevet 8. september 2015 Det er "utrygt" på alle de greske øyer. Flyktningene kan drukne hvor som helst, og drive i land over alt. Reis heller til Mallorca eller Kanariøyene. Anonymous poster hash: 83129...1f6 Er klar over at de kan drukne hvor som helst. Driver de lenge nok kan de jo skyldes i land steder som er langt unna der båten kantret/sank. Men slikt kan man oppleve med drukningsofre her i landet også. Jeg tenkte mer på andre øyer enn Kos,og stedene i samme området. Er det like utrygt på andre siden av Hellas f.eks? Med utrygt mener jeg mange flykninger,siden mange av de desverre ødelegger for alle ved å lage opprør. Om det er en øy med barnefamilier som trenger hjelp, ser jeg ikke på som utrygt. De vil jeg gjerne hjelpe. Har pakket egen koffert med klær og diverse som jeg vil gi bort. Det er de mengdene med menn som lager bråk jeg er mest bekymret for. Samt ofre langs større deler av øyenes vannkant. Jeg vil virkelig skåne min 4åring for akkurat det, men at hun lærer tidlig verdien av å hjelpe, det er bare positivt :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #11 Skrevet 8. september 2015 Var på Rhodos i august, opplevde ingenting skremmende der. Anonymous poster hash: a7611...64d Takk for svar. Jeg er ikke kjent der. Vil du tipse meg om hyggelige områder i nærheten av sjøen? Har sett mye bilder fra Rhodos, og hvis det er trygt der er det absolutt et sted vi kan dra :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #12 Skrevet 8. september 2015 Da ville jeg reist til Costa Blanca i Spania. Har du sjekket fly til Alicante og privat innkvartering? Anonymous poster hash: d1f03...680 Er det varmt nok der da?Nei jeg er ikke så god på dette med bestilling,så jeg har sett på ferdige pakketurer. Får det ganske rimelig om man bestiller bare få dager i forveien. Men jeg tar gjerne i mot tips til nettsider, steder og hotell :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Vi er der hvert år i oktober og det er 25-27 grader om dagen og sjelden under 18 grader om natten. Vannet holder ca 24-25 grader. Mye mer stabilt vær der enn på de greske øyene. Anonymous poster hash: d1f03...680 Høres deilig ut :-) Har du tips om hoteller nær vannet? Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #13 Skrevet 8. september 2015 Vi var på Rhodos for en uke siden det gikk veldig fint. Nå på høsten reiser vi til Gran Canaria å blir 2 uker, der er det som regel varmt å fint på høsten. Anonymous poster hash: e8b13...358
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #14 Skrevet 8. september 2015 Det er "utrygt" på alle de greske øyer. Flyktningene kan drukne hvor som helst, og drive i land over alt. Reis heller til Mallorca eller Kanariøyene. Anonymous poster hash: 83129...1f6 Er klar over at de kan drukne hvor som helst. Driver de lenge nok kan de jo skyldes i land steder som er langt unna der båten kantret/sank. Men slikt kan man oppleve med drukningsofre her i landet også.Jeg tenkte mer på andre øyer enn Kos,og stedene i samme området. Er det like utrygt på andre siden av Hellas f.eks? Med utrygt mener jeg mange flykninger,siden mange av de desverre ødelegger for alle ved å lage opprør. Om det er en øy med barnefamilier som trenger hjelp, ser jeg ikke på som utrygt. De vil jeg gjerne hjelpe. Har pakket egen koffert med klær og diverse som jeg vil gi bort. Det er de mengdene med menn som lager bråk jeg er mest bekymret for. Samt ofre langs større deler av øyenes vannkant. Jeg vil virkelig skåne min 4åring for akkurat det, men at hun lærer tidlig verdien av å hjelpe, det er bare positivt :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Hvem lager opprør...? Anonymous poster hash: d1a47...084
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #15 Skrevet 8. september 2015 Vi skal reise nå om 3-4 uker. Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Sesongen er jo over på de greske øyer. Anonymous poster hash: feb22...ece
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #16 Skrevet 8. september 2015 Vi var på Rhodos for en uke siden det gikk veldig fint. Nå på høsten reiser vi til Gran Canaria å blir 2 uker, der er det som regel varmt å fint på høsten. Anonymous poster hash: e8b13...358 Har sett mye på Gran Canaria, og siklet veldig på Pourto Rico(skrives det sånn?). Har selv vært i Bahia Feliz, men der synes jeg det er dårlige strender. Amadores,derimot,er veldig fristende å bade på igjen,og der er det flott for små barn også. Men er det virkelig varmt der i oktober? Jeg var der i juni-måned, og jeg synes ikke det var så varmt... Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #17 Skrevet 8. september 2015 Det er "utrygt" på alle de greske øyer. Flyktningene kan drukne hvor som helst, og drive i land over alt. Reis heller til Mallorca eller Kanariøyene. Anonymous poster hash: 83129...1f6 Er klar over at de kan drukne hvor som helst. Driver de lenge nok kan de jo skyldes i land steder som er langt unna der båten kantret/sank. Men slikt kan man oppleve med drukningsofre her i landet også.Jeg tenkte mer på andre øyer enn Kos,og stedene i samme området. Er det like utrygt på andre siden av Hellas f.eks? Med utrygt mener jeg mange flykninger,siden mange av de desverre ødelegger for alle ved å lage opprør. Om det er en øy med barnefamilier som trenger hjelp, ser jeg ikke på som utrygt. De vil jeg gjerne hjelpe. Har pakket egen koffert med klær og diverse som jeg vil gi bort. Det er de mengdene med menn som lager bråk jeg er mest bekymret for. Samt ofre langs større deler av øyenes vannkant. Jeg vil virkelig skåne min 4åring for akkurat det, men at hun lærer tidlig verdien av å hjelpe, det er bare positivt :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Hvem lager opprør...? Anonymous poster hash: d1a47...084 Flyktningemennene. Anonymous poster hash: 17bc7...e10
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #18 Skrevet 8. september 2015 Vi skal reise nå om 3-4 uker. Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Sesongen er jo over på de greske øyer. Anonymous poster hash: feb22...ece Er det ikke varmt der da? Vi trenger ikke guider som lager turer og underholdning. Trenger bare varm sol og saltvann :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #19 Skrevet 8. september 2015 Vi skal reise nå om 3-4 uker. Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Sesongen er jo over på de greske øyer. Anonymous poster hash: feb22...ece Er det ikke varmt der da?Vi trenger ikke guider som lager turer og underholdning. Trenger bare varm sol og saltvann :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 På de små øyene stenger mange av butikkene og restauranter i starten av september. Anonymous poster hash: feb22...ece
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #20 Skrevet 8. september 2015 Det er "utrygt" på alle de greske øyer. Flyktningene kan drukne hvor som helst, og drive i land over alt. Reis heller til Mallorca eller Kanariøyene. Anonymous poster hash: 83129...1f6 Er klar over at de kan drukne hvor som helst. Driver de lenge nok kan de jo skyldes i land steder som er langt unna der båten kantret/sank. Men slikt kan man oppleve med drukningsofre her i landet også.Jeg tenkte mer på andre øyer enn Kos,og stedene i samme området. Er det like utrygt på andre siden av Hellas f.eks? Med utrygt mener jeg mange flykninger,siden mange av de desverre ødelegger for alle ved å lage opprør. Om det er en øy med barnefamilier som trenger hjelp, ser jeg ikke på som utrygt. De vil jeg gjerne hjelpe. Har pakket egen koffert med klær og diverse som jeg vil gi bort. Det er de mengdene med menn som lager bråk jeg er mest bekymret for. Samt ofre langs større deler av øyenes vannkant. Jeg vil virkelig skåne min 4åring for akkurat det, men at hun lærer tidlig verdien av å hjelpe, det er bare positivt :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Hvem lager opprør...? Anonymous poster hash: d1a47...084 Flyktningemennene. Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Hvor har du det fra? Anonymous poster hash: d1a47...084
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #21 Skrevet 8. september 2015 Malaga er deilig i høstferien, er som en norsk sommer med rundt 20 grader i skyggen. Men jeg synes det er pyton når det blir varmere enn det da, dere ønsker kanskje mer ekstrem varme... Anonymous poster hash: 0e451...742
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #22 Skrevet 8. september 2015 Da ville jeg reist til Costa Blanca i Spania. Har du sjekket fly til Alicante og privat innkvartering? Anonymous poster hash: d1f03...680 Er det varmt nok der da?Nei jeg er ikke så god på dette med bestilling,så jeg har sett på ferdige pakketurer. Får det ganske rimelig om man bestiller bare få dager i forveien. Men jeg tar gjerne i mot tips til nettsider, steder og hotell :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Vi er der hvert år i oktober og det er 25-27 grader om dagen og sjelden under 18 grader om natten. Vannet holder ca 24-25 grader. Mye mer stabilt vær der enn på de greske øyene. Anonymous poster hash: d1f03...680 Høres deilig ut :-) Har du tips om hoteller nær vannet?Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Vi har egen leilighet i Torrevieja, men har bodd på Boulevard apartments i Albir. Kan varmt anbefale det. 👍😊 Hvis du vil ha det billig, ville jeg sjekket leiligheter til leie på Costa Blanca på finn. Mange som leier ut leiligheten sin utenom sesongen for en billig penge. Anonymous poster hash: d1f03...680
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #23 Skrevet 8. september 2015 Det er "utrygt" på alle de greske øyer. Flyktningene kan drukne hvor som helst, og drive i land over alt. Reis heller til Mallorca eller Kanariøyene. Anonymous poster hash: 83129...1f6 Er klar over at de kan drukne hvor som helst. Driver de lenge nok kan de jo skyldes i land steder som er langt unna der båten kantret/sank. Men slikt kan man oppleve med drukningsofre her i landet også.Jeg tenkte mer på andre øyer enn Kos,og stedene i samme området. Er det like utrygt på andre siden av Hellas f.eks? Med utrygt mener jeg mange flykninger,siden mange av de desverre ødelegger for alle ved å lage opprør. Om det er en øy med barnefamilier som trenger hjelp, ser jeg ikke på som utrygt. De vil jeg gjerne hjelpe. Har pakket egen koffert med klær og diverse som jeg vil gi bort. Det er de mengdene med menn som lager bråk jeg er mest bekymret for. Samt ofre langs større deler av øyenes vannkant. Jeg vil virkelig skåne min 4åring for akkurat det, men at hun lærer tidlig verdien av å hjelpe, det er bare positivt :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Hvem lager opprør...? Anonymous poster hash: d1a47...084 Flyktningemennene. Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Hvor har du det fra? Anonymous poster hash: d1a47...084 Viseoer/artikler fra andre steder enn vg og dagbladet. Norske medier viser langt fra den fulle sannhet, det vet jo alle. Men dette er ikke en flyktningdebatt. Jeg ber om råd til hvor det er trygt nå. Anonymous poster hash: 17bc7...e10
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #24 Skrevet 8. september 2015 Da ville jeg reist til Costa Blanca i Spania. Har du sjekket fly til Alicante og privat innkvartering? Anonymous poster hash: d1f03...680 Er det varmt nok der da?Nei jeg er ikke så god på dette med bestilling,så jeg har sett på ferdige pakketurer. Får det ganske rimelig om man bestiller bare få dager i forveien. Men jeg tar gjerne i mot tips til nettsider, steder og hotell :-) Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Vi er der hvert år i oktober og det er 25-27 grader om dagen og sjelden under 18 grader om natten. Vannet holder ca 24-25 grader. Mye mer stabilt vær der enn på de greske øyene. Anonymous poster hash: d1f03...680 Høres deilig ut :-) Har du tips om hoteller nær vannet?Hi Anonymous poster hash: 17bc7...e10 Vi har egen leilighet i Torrevieja, men har bodd på Boulevard apartments i Albir. Kan varmt anbefale det. 👍😊 Hvis du vil ha det billig, ville jeg sjekket leiligheter til leie på Costa Blanca på finn. Mange som leier ut leiligheten sin utenom sesongen for en billig penge. Anonymous poster hash: d1f03...680 Det var lurt! Takk for tipset :-) Anonymous poster hash: 17bc7...e10
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #25 Skrevet 8. september 2015 Malaga er deilig i høstferien, er som en norsk sommer med rundt 20 grader i skyggen. Men jeg synes det er pyton når det blir varmere enn det da, dere ønsker kanskje mer ekstrem varme... Anonymous poster hash: 0e451...742 Ekstremvarme er ikke så veldig ønskelig, men at det er varmt nok til å gå i bikini størsteparten av dagen,uten at vinden blåser kaldt :-) Anonymous poster hash: 17bc7...e10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå