Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Jeg føler veldig behov for å skifte beite og har lenge vurdert sykepleieyrket. Jobber allerede tett på mennesker (noen i krise) og opplever å ha være godt egnet til hektisk jobb med tempo og uforutsigbarhet. Spørsmålet mitt er om det er galskap å starte ny utdanning når man har bikka 40? Noen som har gjort det og har lyst til å dele erfaringer på godt og vondt!? Anonymous poster hash: 1ec99...06f
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Det er bare å hive seg på :-) lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Iallefall ikke sykepleier!!! Anonymous poster hash: 76412...965
anonymous7 Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Bare husk på at sykepleier er et ganske slitsomt yrke, også fordi det er skift med nattevakten osv. Ei jeg kjenner valgte heller fysioterapi av den grunnen. Hun skulle opprinnelig studere sykepleier. Men om du vil bli sykepleier, go for it
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Iallefall ikke sykepleier!!! Anonymous poster hash: 76412...965 Hvorfor ikke? HI, gjør det! Husk du har langt over 20 år igjen i arbeidslivet, det er absolutt ikke for sent. Spl-studiet er interessant og lærerikt, man kan da ikke angre på lærdom! Hilsen spl Anonymous poster hash: 54e74...826
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Tusen takk, alle sammen! Det er klart jeg har vurdert stressfaktoren. Samtidig er jeg 40+, ikke 80! Jeg er sprek i dag og kan fort være sprek i mange, mange år framover. Anonymous poster hash: 1ec99...06f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Iallefall ikke sykepleier!!! Anonymous poster hash: 76412...965 Hvorfor ikke? HI, gjør det! Husk du har langt over 20 år igjen i arbeidslivet, det er absolutt ikke for sent. Spl-studiet er interessant og lærerikt, man kan da ikke angre på lærdom! Hilsen spl Anonymous poster hash: 54e74...826 Jeg er sykepleier selv. Både du og jeg vet at det ikke er et lukrativt yrke. Anonymous poster hash: 76412...965
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 Vel, jeg er 47 og driver med master, så hvorfor ikke? Anonymous poster hash: edfd5...3c5
overlord Skrevet 7. september 2015 #9 Skrevet 7. september 2015 Om jeg allerede hadde en bachelor ville jeg heller tatt en master. Mange spennende jobber en kan få uten å ha en spesifikk utdannelse. Sykepleier ville jeg aldri vurdert. Dårlig betalt og slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #10 Skrevet 7. september 2015 Jeg gjør det nå. Hoppet av og har begynt på sykepleien. Hopp i det, sier jeg! Det er fantastisk å studere som voksen! Jeg er over 40 og studerer helt annerledes nå enn i 20-årene. Jeg er heller ikke eldst i kullet, vi er mange i samme båt. Hva turnus og lønn angår, jeg er ferdig med småbarnsperioden, og også ferdig med tyngste lån på hus, så det går fint. Lykke til! Anonymous poster hash: 6b68a...6e6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #11 Skrevet 7. september 2015 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Iallefall ikke sykepleier!!! Anonymous poster hash: 76412...965 Hvorfor ikke? HI, gjør det! Husk du har langt over 20 år igjen i arbeidslivet, det er absolutt ikke for sent. Spl-studiet er interessant og lærerikt, man kan da ikke angre på lærdom! Hilsen spl Anonymous poster hash: 54e74...826 Jeg er sykepleier selv. Både du og jeg vet at det ikke er et lukrativt yrke. Anonymous poster hash: 76412...965 Jeg er veldig fornøyd med jobben min, kunne ikke tenke meg noe annet faktisk Når det gjelder lønn, har jeg master og full ansinitet, så ligger på ca 600k, er ikke misfornøyd med det heller Anonymous poster hash: 54e74...826
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #12 Skrevet 7. september 2015 Kjenner faktisk to som driver på! De er på siste året! Har gått helt fint! Hvorfor ikke, hadde jeg tenkt! Anonymous poster hash: 0a28c...c4d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #13 Skrevet 7. september 2015 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Iallefall ikke sykepleier!!! Anonymous poster hash: 76412...965 Hvorfor ikke? HI, gjør det! Husk du har langt over 20 år igjen i arbeidslivet, det er absolutt ikke for sent. Spl-studiet er interessant og lærerikt, man kan da ikke angre på lærdom! Hilsen spl Anonymous poster hash: 54e74...826 Jeg er sykepleier selv. Både du og jeg vet at det ikke er et lukrativt yrke. Anonymous poster hash: 76412...965 Jeg er veldig fornøyd med jobben min, kunne ikke tenke meg noe annet faktisk Når det gjelder lønn, har jeg master og full ansinitet, så ligger på ca 600k, er ikke misfornøyd med det heller Anonymous poster hash: 54e74...826 Jeg har ganske mange sykepleierkolleger som aldri i verden ville anbefalt yrket til sitt eget barn. De fleste vil ikke at barna skal bli sykepleiere, men hva som helst annet. Nå er det nok lite sannsynlig at Hi skaffer seg masterutdanning innenfor sykepleie,med tanke på alder og hvor lønnsomt det vil være, så den lønnen kan h*n også se langt etter. Man må ikke villede noen til å tro at sykepleie er et fantastisk yrke, det ble nemlig jeg fortalt en gang jeg var ung og dum. Yrket har sine fordeler, men definitivt sine bakdeler også. Anonymous poster hash: 76412...965
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #14 Skrevet 7. september 2015 Nei, det hadde jeg ikke orket. Hadde nok bygd på bacheloren jeg allerede hadde med en master eller en annen spennende videreutdanning, og satset på å få en mer inspirerende jobb. Anonymous poster hash: e54e2...c28
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #15 Skrevet 7. september 2015 Det hadde jeg nok ikke gjort. En viktig faktor er uansett hvor attraktiv du som en "gammel" arbeidstaker kommer til å være i markedet når du er nyutdannet? Mange vil ikke ansette folk over en viss alder. Vet ikke om det gjelder sykepleieryrket. Anonymous poster hash: f7f04...2a3
mamma_bergen Skrevet 7. september 2015 #16 Skrevet 7. september 2015 Den eldste i min klasse var 52 når hun begynte på sykepleien Hun angrer ikke!
sug lut Skrevet 7. september 2015 #17 Skrevet 7. september 2015 En bachelor (eller en master for den saks skyld) er jo et kort lite løp, livet er derimot langt og kan man gjøre sitt yrkesliv mer optimalt er det ingen grunn til å la være. Trå til!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #18 Skrevet 8. september 2015 Hei igjen.Tusen takk, alle sammen. Jeg har allerede både bachelor og master innen samfunnsvitenskapelige fag. Tatt som "ung". Hadde jeg vært mest opptatt av lønn (og kred) ville jeg ikke fullført utdanningene jeg har og heller ikke vurdert sykepleie I mine øyne er utdanning et verktøy for å øke valgmulighetene innen arbeidslivet og billetten til mer utfordrende jobber. Så lenge lønnen/arbeidsforholdet er til å leve av så er ikke pengene det viktigste. Kult å lese at andre har startet opp i 40-årene og/eller vet om andre som har gjort det. Det inspirerer. Takk til dere som kommer med konstruktive tilbakemeldinger, dere har gitt meg en del å tenke på. HI Anonymous poster hash: 1ec99...06f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #19 Skrevet 8. september 2015 Jeg var 41 da jeg var ferdig med min bachelor i sykepleie, så bare kjør på. Det er moro å gå på skole med mange unge jenter, og heldigvis finnes det også flere voksne jenter som oss på sykepleien, og ofte noen veldig flotte gutter, unge og voksne. Din livserfaring kommer godt med både under studiet og i yrket. Peis på! Anonymous poster hash: 324a2...06b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå