Gå til innhold

Amming, blæh ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fullammet i 6 mnd, så og si fullammet i 1 mnd etter dette. Har slitt SÅ masse med amming, aldri følt over lengre tid at amming har gått lett ... Allikevel har jeg da klart å fullamme så lenge, noe jeg faktisk burde

Være stolt over. Problemet er at jeg føler meg som dårlig mor lell, at jeg nå må amme i 2 år, for ellers følger jeg ikke anbefalingene .... Alt sitter i hodet mitt, men klarer ikke snu tankegangen ...

Anonymous poster hash: de770...7b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har avvent seg selv før de ble ett år.

Du MÅ ingenting.

Anonymous poster hash: 72edb...2d0

Skrevet

Jeg ammet begge mine til de var halvannet. Alle synes jeg var gal som holdt på så lenge!

Skrevet

Er det anbefaling om å amme i to år?? Jeg har "bare" ammet mine i 16 og 18 mnd, og de har begge sluttet av egen fri vilje. Mistet interessen for puppen.

Anonymous poster hash: a7ee2...09b

Skrevet

2 år ble jeg anbefalt av ammehjelper.

Skrevet

Mine har avvent seg selv før de ble ett år.

Du MÅ ingenting.

Anonymous poster hash: 72edb...2d0

Jeg er såå fullstendig klar over at jeg ikke "må" noe som helst, men føler jeg er en dårlig mor hvis jeg ikke klarer å amme så lenge som det er anbefalt ...

Hi

Skrevet

Jeg ammet ikke etter første svangerskapet med tvillinger. Pumpet i 4 mnd så var det tomt og håret var nesten borte 😁

Gravid nå 7 år etter....så er litt grønn...

Men...amme i 2 år!?

Seriøst???

Anonymous poster hash: df120...5c6

Skrevet

Jeg ammet i 3 uker jeg..... sleit som en gal. Pumpet og pumpet og hadde et barn som nektet å ta puppen. GUD så deilig det var den dagen jeg aksepterte at dette gjorde vondt verre, og at det var bedre å stoppe og heller gi mme. 

Anonymous poster hash: 9ae73...a91
Skrevet

Skjønner at du gjerne vil følge anbefalingene slik at du kan gi ditt barn så gode forutsetninger som mulig, men å amme er ikke det samme som å være en god mamma, og det er jo nettopp et godt mammahjerte med all den omsorg og kjærlighet du gir barnet ditt som er viktig. :) Så legg bort samvittigheta, og gjør det som gir deg best forutsetninger til å ta godt vare på barnet ditt. Hvis det er å slutte å stresse med amminga, så er det helt på det tørre. Pupp er ikke automatisk lik god mamma, og å gi mme er ikke det samme som å være en dårlig mamma.

Jeg hadde heldigvis ingen problemer med amming, men hvis det hadde vært mer stress og styr enn kos og omsorg, ville jeg glatt ha gått over til mme.

Skrevet

Jeg ammet i 15 mnd med første, og 14 med nr 2. Denne gangen må vi gi oss rundt 10-11 mnd alder fordi jeg må begynne å jobbe igjen. Jobben kan ikke kombineres med amming, og da må vi runde av. Jaja, sånn er det bare, og jeg føler meg ikke som noen dårlig mor for det. Det burde ikke du heller, hi.

Anonymous poster hash: 5d509...5ab

Skrevet

Skjønner deg litt tror jeg. Hatet å amme, gikk aldri lett. Ammet første til han var 13 måneder og yngste til han var 18 mndr. Du skal jo uansett ikke fullamme så lenge til (jeg fullammet min yngste til han var 8 mndr, da tvang jeg han mer eller mindre til å ta flaske. Dvs det eneste jeg fikk han til å ta var camelback flaske...). Kanskje føles det lettere da? Noen avvenner seg jo selv også. Selv om du har fått en fiks ide om at morsegenskapene måles i ammeferdigheter (det følte jeg også), så er det faktisk ikke så veldig mange som ammer etter at barna er blitt ett år. I Norge har vi rent innlagt vann og det er derfor ikke livsnødvendig å amme lenge. Jo mindre du ammer jo mer konsentrert blir melka slik at ungen får i seg gode antistoffer selv om du kun ammer en gang om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...