Gå til innhold

Gravid og celleprøve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tre år siden sist celleprøve, og jeg skal til første svangerskapskontroll neste uke. Da jeg var gravid med førstemann tok legen celleprøve da jeg var 7-8 uker på vei. Jeg kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med at han skal grave oppi der nå, spesielt siden jeg har mistet to ganger før (ikke pga celleprøve). Er jeg uforsvarlig hvis jeg sier at jeg vil vente til etter fødsel? Legen sier at det er ingen fare, men jeg skjønner ikke helt at det kan være riktig..

Anonymous poster hash: c7144...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle tatt celleprøve da jeg var gravid, men legen ville ikke "forstyrre" noe der nede så vi ventet til etter småen var født. Hvis du vil vente så venter du, enkelt og greit.

Skrevet

Jeg utsatte min til 6 ukers kontrollen etter fødsel. Gikk helt greit det :)

Anonymous poster hash: 560ab...c63
Skrevet

Jeg utsatte også til etter fødsel.

Skrevet

Jeg tok.. Legen sa det var greit. Var vel 6 uker. Jeg tror ikke jeg gjør det igjen... Vil liksom ikke klysse med noe der nede da...

Anonymous poster hash: c8dbe...bb4

Skrevet

Legen min anbefalte å vente til etter fødsel.

Anonymous poster hash: 36405...ea2

Skrevet

Jeg tok celleprøve da jeg var 7 uker på vei, samtidig som jeg var på ultralyd. Gikk helt fint!

Anonymous poster hash: fc090...d4b

Skrevet

Jeg tok cellepeøve da jeg var 11 uker på vei. Ingen fare i det hele tatt, sa gynekologen jeg var hos. Tok innvendig ultralyd samtidig, blir jo tafset greit oppi der av det også.

Når det er sagt, dersom du har en uggen følelse rundt dette hadde jeg ventet til etter fødsel. Dersom det skulle skje noe etter celleprøven er det veldig leit hvis du klandrer deg selv. Er ikke så lett å å tro på at celleprøven var uten betydning da.

Anonymous poster hash: e08d8...3a3

Skrevet

Utsett til 6-ukerskontrollen. Det gjorde jeg...

Anonymous poster hash: 7a9a8...73c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...