Gå til innhold

Hva er din kjappeste og beste middagsløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hva lager du når du har det travelt? Jeg trenger tips! Hverdagen er hektisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiskekaker eller omelett/speilegg på brødskive med salat til

Toro suppe med ekstra grønnsaker og brød til

Skrevet

Pai eller suppe. Lager det ferdig dagen før slik at det bare er å varme opp 😊

Skrevet

Pai var lurt! Med ost å skinke eller?

Skrevet

Wok med kylling/scampi og masse grønnsaker

Anonymous poster hash: 74a62...c72
Skrevet

I dag lagde jeg noe lurt! Er ikke noe glad i toromat og hadde lyst på kjapp moussaka.

Startet med å ha en pakke kokt og klar fløtepoteter i ei skål i microen i 4-5 min så de ble varme.

Stekte karbonadedeig med en løk og et par fedd hvitløk. Heiv oppi krydder og en boks hakkede tomater og to ss tomatpurè.

Så la jeg kjøttsausen i en ildfast form, la de varme fløtepotetene oppå og hadde ost på toppen og satt det i ovnen på 225 grader i fem minutter så osten smeltet. På de fem minuttene lagde jeg en salat av det jeg fant i kjøleskapet.

Kjapp og god middag på 20 minutter :)

Anonymous poster hash: cba3f...be8

Skrevet

Brødskive med egg og bacon, eller brødskive med eggerøre og spekeskinke eller røkt laks eller ørret.

Anonymous poster hash: 495c2...ab5

Skrevet

Dersom jeg vet det dagen før lager jeg gjerne middag for 2 dager.

Ellers arme riddere, kjøttdeig og spagetti eller dersom det er veldig travelt kan jeg kjøpe en pizza eller noe ala Fjordland.

Skrevet

Koker ris. Steker oppskåren skinke. Bruker eggerøre jeg laget kvelden før. Npr risen er kokt kiver jeg den på panna. Blander i mais, erter og litt rød løk. Stekt ris. Voila.

Anonymous poster hash: 092d8...3f2

Skrevet

Cowboymat; egg, bacon og tomatbønner. Hjemmelaget blomkål/ broccolisuppe tar fem minutter (gjerne med sprøstekt bacon til), pølsegryte av frossen lapskausgrønnsaker, middagspølse og tomatbønner.

Anonymous poster hash: ccf33...3f5

Skrevet

Lager veldig mye mat i stekovnen. Så får jeg tid å ordne andre ting mens maten står i ovnen.

Hamburgere, karbonader, pølser, kyllingfileter, osv.

Tilbehør som pasta, ris, potet hiver jeg på kok samtidig.

Grønnsaker kan enten hives inn i ovnen eller kokes. Hender jeg kjøper ferdig kuttet salat.

Anonymous poster hash: 220ab...f72

Skrevet

Hiver laks i ovnen sammen med masse grønnsaker. Bruker gjerne en hel pakke med frosne grønnsaker ;)

Lar det putre i ovnen mens jeg rydder og styrer. På slutten lager jeg en kjapp saus med melk, crème fraiche, urter og litt pepper. Bruker maizena til å tykne den.

Anonymous poster hash: ba2db...86a

Skrevet

Stekte fiskekaker, ris, amerikansk grønnsaksblanding og bearnicesaus

Anonymous poster hash: 64b80...ae4

Skrevet

Pizzavafler! Grove vafler med revet ost, skinke og pizzakrydder i røren. Kjempepopulært hos ungene :-)

Anonymous poster hash: dc1bd...cc1

Skrevet

Pizzavafler! Grove vafler med revet ost, skinke og pizzakrydder i røren. Kjempepopulært hos ungene :-)

Skrevet

Skrevet

Spennende :) Vil du dele eksakt oppskrift?

Anonymous poster hash: 0a726...b4b

Skrevet

Lapskaus, tar 20 min

Anonymous poster hash: 47d09...fa9

Skrevet

Jeg pleier å slumpe sammen vaffelrøre.... Og det kommer av på hvor mange dere er. Til en voksen og to barn (1 og 6 år) pleier jeg å begynne med 4 egg og ca en halvliter melk (kanskje litt mindre) og ha i resten (mel, bakepulver, smeltet smør ) til jeg er fornøyd med konsistensen. Lurt å ikke lage røren for tykk.

Vi er glad i ost, så det blir det gjerne mye av, og så kokt skinke ( pålegg) og pizzakrydder så mye som du liker. Jeg dropper salt siden lillemann er liten, og det smaker skikkelig godt! Hvis det blir noe igjen er det supert å ha i matboksen neste dag.

Jeg lager ofte på flere egg siden datteren min har cøliaki og da er det greit med ekstra protein i middagen. :-)

Skrevet

Suppe i stekepannen. Fres en hakket løk i litt smør, Skjær blomkål, brokkoli i skiver legg det i pannen tilsett passe med vann, 1 buljongterning, en halv chili, litt salt og pepper. Kok i fem-seks min.

Pastaskruer med rømme/creme fraiche/kesam bacon/stekt flesk og løk/purre/vårløk/sjalottløk.

Kok pastaen, stek flesk/bacon og en hakket løk. Bland sammen pastaen, løken, bacon/flesket og en halv boks creme fraiche smak til med salt og pepper.

Her kan du ha i andre grønnsaker eks paprika, tomat,erter, litt ingefær mm du kan også bytte ut baconet ned strimlet kjøtt av svin, okse eller kylling eller bytte ut med fisk

Anonymous poster hash: 89b74...81a

Skrevet

Pizza og Kina ekspressen! 😂😂😂

Anonymous poster hash: 528db...9df

Skrevet

Har hendt seg at eg har kokt havregraut i mikroen, eit sunnare og meir komplett måltid enn meir tidkrevande hurtigmat frå frysedisken (som eg forøvrig også har servert. Opp til fleire gongar).

Ellers har eg servert ostesmørbrød, brødskive med leverpostei, kald grillpølse i handa (ein favoritt hjå ungane). Men travle dagar går det ofte i middagsrestar frå frysen.

Skrevet

Den enkleste og raskeste er pasta carbonara. Koker spaghetti. Mens den koker steker jeg bacon som så hakkes i småbiter. Tar noen egg og pisker lett med salt og pepper. Når spaghettien er ferdig, blander jeg den inn i eggene umiddelbart, hiver oppi baconet og masse parmesan. Veldig godt og ungene elsker det!! Bruker akkurat så lang tid som det tar for spaghettien å koke.

Skrevet

Pitapizza, pitabrød som bunn, hakkete tomater, skinke, ost, tomater, paprika, krydder... Man tar det man har.. Så i ovnen i 10-12 min... Middag på under 20 min😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...