Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Har giftet meg med en mann som har barn fra før, noe jeg også har Nå er vel vi "foresatte" for hverandres barn? Jeg kan skrive under på skole-ting for hans barn mtp skolemelk, fotografering, gi beskjeder i meldingsmappe osv? Anonymous poster hash: f66d7...fcc
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Nei det kan du ikke! Anonymous poster hash: d3178...fe6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Jo det kan du gjøre om det er greit for far. Til og med jeg som tante skriver under på ting om jeg har ansvar for ungene den dagen. Anonymous poster hash: b4ff5...60b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Hvorfor kan jeg ikke det? Er ikke jeg foresatt for barnet hans? Hi Anonymous poster hash: 674c7...95c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Nei dere bli aldri foresatte for hverandres barn. Foresatte er kun ungenes foreldre og ikke steforeldre. Det er mor og far som tar slike avgjørelser. Så konen til din x mann kan ikke bestemme at dine barn ikke skal ha noen skolebilder i år. Anonymous poster hash: 99c05...2a1
Gjest Antarctica Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Hvorfor kan jeg ikke det? Er ikke jeg foresatt for barnet hans? Hi Anonymous poster hash: 674c7...95c Hvis det gjelder enkle beskjeder i meldingsboka om at barnet var sykt og hjemme fra skolen i går, eller at hun/han blir hentet på sfo kl 1450, er det vel uproblematisk. Men du kan ikke ta avgjørelser.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Foresatte er de som har jurdisk ansvar for barnet, det vil si biologiske, adoptiv eller fosterfoeldre. Det har ikke en steforeldre. Men en steforeldre kan skrive i meldingsboka, signere på at barnet kan dra på skoletur og slikt. Anonymous poster hash: 159da...cd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå